Lamborghini chystá nejrychlejší SUV, řádí s ním v dunách i na sněhu

  16:01aktualizováno  16:01
Premiéra Lamborghini Urus je na spadnutí, zbývá už jen pár dní, než se ukáže v plné parádě. Automobilka své první SUV prozatím ukazuje v maskování.

Premiéru naplánovalo Lamborghini na 4. prosince. Mluví o něm jako o super SUV a podle všeho není daleko od pravdy.

„Je pět metrů dlouhé a metr sedmdesát vysoké, tedy větší, než na co jsme u Lamborghini zvyklí,“ komentuje Alessio Viola, redaktor renomovaného italského magazínu Quattroruote, který se v prototypu Urusu svezl po slavném okruhu v Imole. Kromě brutální síly zmiňuje také pozornost, jakou majestátní auto bude budit. Urus má mít stále charakter, jaký chtěl dávat svým autům zakladatel značky Ferruccio Lamborghini: živočišnost a sílu, která z auta čiší, i když parkuje s vypnutým motorem u chodníku. Uvnitř se sedí výš, přeci jen je to SUV, pozice za volantem je ale podle Violy blízká těm v pravověrných supersportech se Sant´Agaty Bolognese.

Přístrojový štít je digitální jako u ostatních lamborghini, červené pole otáčkoměru začíná těsně před hranicí sedmi tisíc otáček. Na tunelu mezi prostředními sedadly je volič jízdních režimů, který má šest stupňů. Pod kapotou hřmí osmiválec původem od Audi přeplňovaný dvěma turby. Je to tedy první přeplňované lamborghini v historii. S 650 koňmi výkonu hospodaří automatická osmistupňová převodovka od ZF, která posílá sílu na kola obou náprav, to je u Lamborghini dlouhé roky už vlastně tradice. S tím vším souvisí i další primát, Urus si dělá ambice být nejrychlejším SUV světa. Za technický základ posloužila konstruktérům italské značky platforma MLB koncernu Volkswagen, na které stojí také Audi Q7, Bentley Bentayga nebo třeba nové Porsche Cayenne.

Podle Violy jsou limity vozu tak daleko, že je velmi těžké se jim jen přiblížit a to i na okruhu. Jednotlivé jízdní módy jsou prý tak odlišné, že opravdu dávají urusu několik tváří. V zatáčkách okruhu v Imole byl prý prototyp suverénní a „neslušně“ rychlý. Srovnávat ho s ostatními SUV prý nemá moc smysl. „Je efektivní a agresivní,“ komentuje Viola. V zatáčkách si počíná s obrovskou lehkostí a v rychlostech nesrovnatelných s ničím dalším této kategorie. „Je to opravdové lamborghini,“ uzavírá jeden z mála, který v novém lamborghini - byť jen kousek - jel.

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Elektroauta také lžou o spotřebě. Test odhalil obrovské rozdíly

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf

Německý ADAC podrobil 11 nejrozšířenějších elektromobilů standardnímu testu spotřeby. A ukázalo se, že jestli bylo pro...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

OBRAZEM: Nový kalendář poslal modelky v zetorech na ryby

Kalendář Zetor 2019

Kalendář s červenými traktory z Brna je tu po roce nanovo. Kalendáře Zetor mají obrovskou tradici, letos poslal slavné...

VW plánuje zvýšit výrobu elektromobilů v Německu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německý automobilový koncern Volkswagen možná rozšíří výrobu automobilů na elektrický pohon v Německu, aby vytížil své...

Do okolí Paříže od léta nebudou smět stará dieselová auta

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Do okolí Paříže už od července 2019 nebudou moci vjíždět stará dieselová auta. Rozhodla o tom rada oblasti zvané Velká...

Najdete na iDNES.cz