Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lamborghini chystá nejrychlejší SUV, řádí s ním v dunách i na sněhu

  16:01aktualizováno  16:01
Premiéra Lamborghini Urus je na spadnutí, zbývá už jen pár dní, než se ukáže v plné parádě. Automobilka své první SUV prozatím ukazuje v maskování.

Premiéru naplánovalo Lamborghini na 4. prosince. Mluví o něm jako o super SUV a podle všeho není daleko od pravdy.

„Je pět metrů dlouhé a metr sedmdesát vysoké, tedy větší, než na co jsme u Lamborghini zvyklí,“ komentuje Alessio Viola, redaktor renomovaného italského magazínu Quattroruote, který se v prototypu Urusu svezl po slavném okruhu v Imole. Kromě brutální síly zmiňuje také pozornost, jakou majestátní auto bude budit. Urus má mít stále charakter, jaký chtěl dávat svým autům zakladatel značky Ferruccio Lamborghini: živočišnost a sílu, která z auta čiší, i když parkuje s vypnutým motorem u chodníku. Uvnitř se sedí výš, přeci jen je to SUV, pozice za volantem je ale podle Violy blízká těm v pravověrných supersportech se Sant´Agaty Bolognese.

Přístrojový štít je digitální jako u ostatních lamborghini, červené pole otáčkoměru začíná těsně před hranicí sedmi tisíc otáček. Na tunelu mezi prostředními sedadly je volič jízdních režimů, který má šest stupňů. Pod kapotou hřmí osmiválec původem od Audi přeplňovaný dvěma turby. Je to tedy první přeplňované lamborghini v historii. S 650 koňmi výkonu hospodaří automatická osmistupňová převodovka od ZF, která posílá sílu na kola obou náprav, to je u Lamborghini dlouhé roky už vlastně tradice. S tím vším souvisí i další primát, Urus si dělá ambice být nejrychlejším SUV světa. Za technický základ posloužila konstruktérům italské značky platforma MLB koncernu Volkswagen, na které stojí také Audi Q7, Bentley Bentayga nebo třeba nové Porsche Cayenne.

Podle Violy jsou limity vozu tak daleko, že je velmi těžké se jim jen přiblížit a to i na okruhu. Jednotlivé jízdní módy jsou prý tak odlišné, že opravdu dávají urusu několik tváří. V zatáčkách okruhu v Imole byl prý prototyp suverénní a „neslušně“ rychlý. Srovnávat ho s ostatními SUV prý nemá moc smysl. „Je efektivní a agresivní,“ komentuje Viola. V zatáčkách si počíná s obrovskou lehkostí a v rychlostech nesrovnatelných s ničím dalším této kategorie. „Je to opravdové lamborghini,“ uzavírá jeden z mála, který v novém lamborghini - byť jen kousek - jel.




Nejčtenější



Další z rubriky

Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Autofotka týdne: Krása terénních drsňáků, které jindy nepotkáte

Jeep Wagoneer Roadtrip

Tisíce offroadových fanoušků se sjely na každoroční Jeep Safari v utažském Moabu. Automobilka Jeep si už po...

Najdete na iDNES.cz