Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lamborghini chystá nejrychlejší SUV, řádí s ním v dunách i na sněhu

  16:01aktualizováno  16:01
Premiéra Lamborghini Urus je na spadnutí, zbývá už jen pár dní, než se ukáže v plné parádě. Automobilka své první SUV prozatím ukazuje v maskování.

Premiéru naplánovalo Lamborghini na 4. prosince. Mluví o něm jako o super SUV a podle všeho není daleko od pravdy.

„Je pět metrů dlouhé a metr sedmdesát vysoké, tedy větší, než na co jsme u Lamborghini zvyklí,“ komentuje Alessio Viola, redaktor renomovaného italského magazínu Quattroruote, který se v prototypu Urusu svezl po slavném okruhu v Imole. Kromě brutální síly zmiňuje také pozornost, jakou majestátní auto bude budit. Urus má mít stále charakter, jaký chtěl dávat svým autům zakladatel značky Ferruccio Lamborghini: živočišnost a sílu, která z auta čiší, i když parkuje s vypnutým motorem u chodníku. Uvnitř se sedí výš, přeci jen je to SUV, pozice za volantem je ale podle Violy blízká těm v pravověrných supersportech se Sant´Agaty Bolognese.

Přístrojový štít je digitální jako u ostatních lamborghini, červené pole otáčkoměru začíná těsně před hranicí sedmi tisíc otáček. Na tunelu mezi prostředními sedadly je volič jízdních režimů, který má šest stupňů. Pod kapotou hřmí osmiválec původem od Audi přeplňovaný dvěma turby. Je to tedy první přeplňované lamborghini v historii. S 650 koňmi výkonu hospodaří automatická osmistupňová převodovka od ZF, která posílá sílu na kola obou náprav, to je u Lamborghini dlouhé roky už vlastně tradice. S tím vším souvisí i další primát, Urus si dělá ambice být nejrychlejším SUV světa. Za technický základ posloužila konstruktérům italské značky platforma MLB koncernu Volkswagen, na které stojí také Audi Q7, Bentley Bentayga nebo třeba nové Porsche Cayenne.

Podle Violy jsou limity vozu tak daleko, že je velmi těžké se jim jen přiblížit a to i na okruhu. Jednotlivé jízdní módy jsou prý tak odlišné, že opravdu dávají urusu několik tváří. V zatáčkách okruhu v Imole byl prý prototyp suverénní a „neslušně“ rychlý. Srovnávat ho s ostatními SUV prý nemá moc smysl. „Je efektivní a agresivní,“ komentuje Viola. V zatáčkách si počíná s obrovskou lehkostí a v rychlostech nesrovnatelných s ničím dalším této kategorie. „Je to opravdové lamborghini,“ uzavírá jeden z mála, který v novém lamborghini - byť jen kousek - jel.




Nejčtenější

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...

Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...



Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...

Filtr pevných částic z druhovýroby: Příliš drahá atrapa

Použitý filtr pevných částic

Problém s drahými filtry pevných částic řeší tisíce řidičů. Často se snaží ušetřit a vybírají mezi lacinými kopiemi....



Další z rubriky

Glosa: Hledáš body? Pomoz si sám

policie velikonoce řidič alkohol kontrola

Český internet skrývá jeden docela velký paradox. Chce-li si precizní motorista najít, kolik mu hrozí bodů za ten který...

Německá organizace podezřívá BMW z manipulací s emisemi

BMW řady 3

Německá organizace na ochranu životního prostředí Deutsche Umwelthilfe podezřívá automobilku BMW, že využívá software...

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...



Najdete na iDNES.cz