Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lamborghini chystá nejrychlejší SUV, řádí s ním v dunách i na sněhu

  16:01aktualizováno  16:01
Premiéra Lamborghini Urus je na spadnutí, zbývá už jen pár dní, než se ukáže v plné parádě. Automobilka své první SUV prozatím ukazuje v maskování.

Premiéru naplánovalo Lamborghini na 4. prosince. Mluví o něm jako o super SUV a podle všeho není daleko od pravdy.

„Je pět metrů dlouhé a metr sedmdesát vysoké, tedy větší, než na co jsme u Lamborghini zvyklí,“ komentuje Alessio Viola, redaktor renomovaného italského magazínu Quattroruote, který se v prototypu Urusu svezl po slavném okruhu v Imole. Kromě brutální síly zmiňuje také pozornost, jakou majestátní auto bude budit. Urus má mít stále charakter, jaký chtěl dávat svým autům zakladatel značky Ferruccio Lamborghini: živočišnost a sílu, která z auta čiší, i když parkuje s vypnutým motorem u chodníku. Uvnitř se sedí výš, přeci jen je to SUV, pozice za volantem je ale podle Violy blízká těm v pravověrných supersportech se Sant´Agaty Bolognese.

Přístrojový štít je digitální jako u ostatních lamborghini, červené pole otáčkoměru začíná těsně před hranicí sedmi tisíc otáček. Na tunelu mezi prostředními sedadly je volič jízdních režimů, který má šest stupňů. Pod kapotou hřmí osmiválec původem od Audi přeplňovaný dvěma turby. Je to tedy první přeplňované lamborghini v historii. S 650 koňmi výkonu hospodaří automatická osmistupňová převodovka od ZF, která posílá sílu na kola obou náprav, to je u Lamborghini dlouhé roky už vlastně tradice. S tím vším souvisí i další primát, Urus si dělá ambice být nejrychlejším SUV světa. Za technický základ posloužila konstruktérům italské značky platforma MLB koncernu Volkswagen, na které stojí také Audi Q7, Bentley Bentayga nebo třeba nové Porsche Cayenne.

Podle Violy jsou limity vozu tak daleko, že je velmi těžké se jim jen přiblížit a to i na okruhu. Jednotlivé jízdní módy jsou prý tak odlišné, že opravdu dávají urusu několik tváří. V zatáčkách okruhu v Imole byl prý prototyp suverénní a „neslušně“ rychlý. Srovnávat ho s ostatními SUV prý nemá moc smysl. „Je efektivní a agresivní,“ komentuje Viola. V zatáčkách si počíná s obrovskou lehkostí a v rychlostech nesrovnatelných s ničím dalším této kategorie. „Je to opravdové lamborghini,“ uzavírá jeden z mála, který v novém lamborghini - byť jen kousek - jel.



Nejčtenější

Nejdůležitější citroën se povedl. Nové Berlingo je rodinný ideál

Nový Citröen Berlingo

Berlingo je přesně ten typ auta, nad kterým můžete ohrnovat nos, ale neskonalou praktičnost mu upřít nemůžete. Požitek...

Autofotka: Přetížená auta v ČR nechytají, kapitální úlovek je z Francie

Dodávka přetížená o čtyři tuny, kterou nachytala policie v jižní Francii.

Ministr dopravy tento týden pořádně vyděsil autodopravce. Těžké kamiony podle něj ničí české silnice, a proto chce...



V Paříži ověřili, že komunismus nefunguje. Automobilky ho stejně chtějí zkusit

Pařížská veřejná půjčovna elektromobilů Autolib po sedmi letech provozu končí.

Ambiciozní projekt sdílení elektromobilů v Paříži končí. Program Autolib nabral za sedm let existence obrovskou ztrátu,...

Golf do zásuvky nadchne dynamikou i úsporností, na chodce má plašičku

Volkswagen eGolf

Když chce automobilka představit vlastní elektrovůz, má v zásadě dvě možnosti. Buď vyvine úplně nové auto, jako to...

Volkswagen pracuje na splnění emisních regulí, vyrobená auta zatím uloží

Parkoviště s vyrobenými vozy u továrny TPCA u Kolína

Téměř dostavěné letiště Willyho Brandta, které se nakonec možná bude muset zbořit a stavět znovu, teď našlo dočasné...

Další z rubriky

VIDEO: Terénní monstra řádí v terénu

Offroad Trial

Drsná, ale krásná Valča na úpatí Malé Fatry se na přelomu června a července stala dějištěm dalšího ze závodů MČR v...

Ronaldo teď konkuruje v Itálii papeži, ale taky se kvůli němu stávkuje

Cristiano Ronaldu z Realu Madrid se raduje z postupu do finále Ligy mistrů.

Stávkování je jedna z disciplin, ve které Italové vynikají. Poznal to každý, kdo se někdy třeba pokusil cestovat po...

Jízda v Indii: kráva má přednost, v busu je bezpečnější sedět na střeše

Doprava pro otrlé: kromě běžných dopravních prostředků musíte v Indii počítat i...

Na světě je spousta míst, kde je doprava zcela chaotická, jízdní pruhy neznamenají vůbec nic a červené si nikdo...

Najdete na iDNES.cz