Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lamborghini Urus: motor vepředu a čtvery dveře

aktualizováno  10:21
"Není to jen nové lamborghini. Je to nový svět." Zpupný titulek tiskové zprávy doprovázející fotku nového modelu ze Sant´Agaty Bolognese prozrazuje o novém "lambu" tolik informací jako ostatní oficiální materiály: nic.

Lamborghini | foto: Lamborghini

Když Porsche ukázalo začátkem minulého týdne pouze čumák nové panamery, všichni se smáli. Více o novém Porsche Panamera čtěte zde

Lamborghini ale umění vyvolat rozruch a zároveň neříci nic dovedlo k dokonalosti.

První uveřejněný obrázek ukazuje výřez zadního nárazníku s dvouhlavňovým výfukem. Na tom druhém vidíme krásně tvarované přední kolo a kus blatníku, který zdobí italská trikolora.

Italský text tiskové zprávy má přesně 45 slov a říká: "Oficiální tisková zpráva a fotografie budou přístupné od 1. října od 21:00 a budou k dispozici v průběhu tiskových dní na autosalonu v Paříži. Čekáme vás na stánku Lamborghini při tiskových dnech pařížského autosalonu (2. a 3. října)."

Druhá zpráva od Lamborghini je bohatší pouze o informaci, kde nové "lambo" uvidíme: v hale 4, na stánku číslo 110.

O tom, jak bude "nový svět" v podání italské legendy vypadat, se všichni pouze dohadují. Někdo mluví "pouze" o nové verzi murciélaga. Model s označením Murciélago SV by měl na rozdíl od standardního provedení dostat pouze pohon zadních kol, stejně jako u čistokrevných sporťáků minulosti.

Podle jiných je to na "nový svět" málo. V Paříži prý uvidíme nový koncept, který bude předzvěstí nového modelu. Lamborghini by tak mělo dostat čtvery dveře, je otázka, do jaké karoserie povedou.

Nejprve se spekulovalo o extrémním SUV, využívajícím mechaniku Audi Q7. Nyní úvahy směřují k velkému sedanu. Že půjde o zbrusu nový model, napovídá i výdech za kolem na druhém obrázku. V těchto místech už mají totiž murciélago i gallardo dveře.

Další podivnosti si všimli na italském Autoblogu. Lamborghini poslalo do světa dvě verze fotografie kola tajemné novinky. Na fotce, kterou rozesílá automobilka jako infomail, je část popisu pneumatiky (Pirelli PZero Rosso) vyretušována. Na druhé, která je ke stažení na stránkách Lamborghini, lze ale jasně vyčíst její rozměr: 295/30 ZR 19.

LamborghiniLamborghini



A právě širokánské přední kolo by mohlo pomoci rozluštit záhadu nového modelu. Žádné jiné "lambo" tak široké přední pneumatiky neobouvá.

Důvodem extrémního obutí by mohl být motor uložený vpředu. Což by v kombinaci s malou světlou výškou ukazovalo opravdu na velký sedan s motorem vpředu.

NOVÉ INFORMACE:
Podle informací Automotive News se má v Paříži představit přímý konkurent Aston Martinu Rapide, čtyřdveřového sedanu nejvyšší kategorie, který míří ještě výš než třeba zmíněná panamera. Nové lamborghini se má prý jmenovat Urus, což má být odvozenina od italského "uro" = zubr. Automobilka s nasupeným býkem ve znaku si tak pro nový model vypůjčila jméno největšího volně žijícího přežvýkavce v Evropě (podle internetové encyklopedie Wikipedia).

Podle informací italského Autoblogu, které pocházejí přímo od jednoho ze zaměstnanců automobilky, má první lambo s motorem vpředu od sedmdesátých let pohánět všechna čtyři kola motorem od Audi osazeným dvěma turbodmychadly. Není vyloučeno, že přímovstřikový agregát s výkonem blízkým 5,2litrovému desetiválci z Gallarda LP 560/4 bude osmiválec. Uložený má být podélně za přední nápravou. Ročně vzniknou 3 tisíce exemplářů, stejně jako velkého Aston Martinu.

Moudřejší budeme možná už tento týden, kdy se snad Lamborghini pochlubí dalším obrázkem.

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.