Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Před 20 lety zemřel zakladatel Lamborghini. Pojďte na prohlídku muzea

  15:01aktualizováno  15:01
Automobilku Lamborghini proslavily superrychlé sportovní vozy, přitom její zakladatel Feruccio Lamborghini, od jehož úmrtí uplynulo právě dnes 20. února dvacet let, začínal jako výrobce traktorů.

Lamborghini Miura | foto: Lamborghini

Jeho vášeň pro sporťáky a nespokojenost s vlastním sportovní vozem značky Ferrari ho přivedla v roce 1963 k založení firmy s býkem v logu. V 70. letech ji však prodal a dnes patří tato automobilka do skupiny Volkswagen pod filiálku Audi.

Fotopřehlídka muzea Lamborghini

První vlastní model, typ 350GTV s vidlicovým dvanáctiválcem originální konstrukce, představila firma Feruccia Lamborghiniho (narozen 28. dubna 1916 v severoitalském Centu) v roce 1963, Lamborghini tedy jako výrobce aut letos slaví padesáté výročí. O tři roky později přišlo jedno z nejslavnějších lamborghini, typ Miura, pojmenovaný podle španělských zápasnických býků, jež byly další Lamborghiniho vášní.

Ropná krize v roce 1973 donutila Lamborghiniho podnik prodat. Až do své smrti pak žil na statku La Florita v Umbrii a věnoval se hlavně pěstování ušlechtilých vín. Nejznámější je červené Sangue di Miura (krev Miury).

Po odchodu zakladatele firmy představila automobilka v roce 1974 jeden ze svých nejslavnějších modelů, Lamborghini Countach. Auto se strohými hranatými liniemi navrženými geniálním Marcellem Gandinim tehdy zapůsobilo jako zjevení po dlouhé éře supersportovních vozů s měkce zaoblenými tvary. Po Countachu přišlo Diablo, Murciélago, Gallardo a zatím nejnovější Aventador a nově ohlášená limitovaná edice Lamborghini Sesto Elemento. Jistý je start nasupeného SUV jménem Urus.

Všechny dosavadní modely značky a většina konceptů jsou k vidění v muzeu přímo v Sant'Agatě Bolognese, v sídle Lamborghini. Automobilka je tam usazená stále na stejné místě, z malé dílny je dnes moderní fabrika, která se stále rozrůstá.


Autoři: ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.