Mitsubishi Prototype-S

Mitsubishi Prototype-S | foto: Mitsubishi

Lancer v. impreza: další kolo začíná a z STI je rallydodávka

  • 16
Souboj nesmiřitelných rivalů jde do dalšího kola. Agresivní žralok jménem Lancer dostává novou verzi. A světe, div se! je to hatchback, který tvary připomíná imprezu víc, než by se čekalo. Do prodeje vyrazí ještě letos. Chcete vědět, s kterou dodávkou budete u zákazníků nejdřív? Čtěte dál.

Novou imprezu s lichým počtem dveří publikum moc vřele nepřijalo. Předpovídali jí brzký konec a odklon zájmu ke konkurenci se třemi diamanty ve znaku. Nakonec vzalo všechno docela jiný konec a přijíždí Mitsubishi Prototype S se stejným typem karoserie, kterým konkurentka od Subaru "zradila" své fanoušky.

Odhalení ženevského prototypu je o to pikantnější, že právě teď se Impreza STI dozvěděla svou cenu: 1 148 800 korun.

Mitsubishi jde proti golfu

Mitsubishi Prototype-S

Studie Prototype-S je předpremiérou přicházejícího Lanceru Sportback, říká Mitsubishi. Přední žraločí částí se hlásí k sedanu. Tvarování zádi s hodně skloněným oknem pátých dveří možná někomu připomene i druhou (stávající) generaci Fordova focusu.

Od krotkých sériových lancerů studii odlišuje kapota z Lanceru Evolution, specifické přední světlomety a litá devatenáctipalcová kola, vzadu samozřejmě nemůže chybět spoiler.

Prototype-S má ukazovat podobu nasupeného hatchbacku v závodivé verzi Lancer Sportback Ralliart.

Motor vychází z dvoulitru, který bije pod kapotou EVA X, výkon byl snížen na 240 koní (177 kW), mezi všechna čtyři kola je rozdělováno 340 newtonmetrů krouticího momentu. Na starosti to dostane  dvouspojkový automat SST a centrální aktivní diferenciál.

Mitsubishi Prototype-S

K mání budou samozřejmě také civilnější verze se stejnými motory, které rozjíždějí sedan.

"Po svém uvedení, později v tomto roce, bude pětidveřová varianta nové generace lanceru nejdůležitější karosářskou variantou pro celou Evropu, jelikož bude představovat 70 % plánového objemu v tomto regionu," píše Mitsubishi.

Nejrychlejší dodávka

Subaru Impreza WRX STI

Zprávy o konceptu pětidveřového lanceru dorazily ve stejný čas, kdy odstartoval v Česku prodej nejostřejší imprezy, která nese kultovní označení STI.

Třísetkoňová Impreza WRX STI  s maximálkou na 250 km/h je také asi nejdovádivější dodávkou na českém trhu. Dá se totiž pořídit i s odpočtem DPH ve verzi N1. Když ze základních 1 148 800 Kč odpočítáte devatenáctiprocentní daň, vyjde na 986 219 Kč.

S maximálním točivým momentem 407 Nm hospodaří symetrický pohon všech kol s uživatelsky nastavitelným aktivním mezinápravovým diferenciálem DCCD a sportovně laděným stabilizačním systémem VDC.

Subaru Impreza WRX STI

Subaru ČR nabízí také japonskou specifikaci Imprezy WRX STI 2,0l s homologací FIA pro skupinu N, určenou výhradně pro přestavbu na závodní vůz, za cenu 878 555 Kč včetně DPH.

Souboj Impreza v. Lancer dostává nový rozměr...