Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lancia Hyena: unikát, kterému sudičky nepřály, je na prodej

aktualizováno 
Krásu a eleganci italských aut v ní musíte hledat, výjimečnost jí ale upřít nelze. Lancia Hyena je unikát, kterých v dobách, kdy byla turínská značka na vrcholu, postavili jen pětadvacet. Teď je jedna z nich na prodej za 2,6 milionu korun.

Lancia Hyena | foto: autowp.ru

Proč jí dali zrovna jméno po zvířeti, které moc krásy nepobralo, už se asi nikdy nezjistí. Osud měla ale tahle výjimečná lancia spíš smutný.

Fotogalerie

Nesmyslné zvíře

Nápad postavit limitovanou sérii netradičních kupátek na mechanice Delty Integrale měl koncem osmdesátých let holandský importér lancie Paul Koot.

Vedení automobilky se však plán nepozdával, zdál se jí totiž ekonomicky nesmyslný.

Koot se tedy obrátil na slavnou karosárnu Zagato, kterou oslovil i proto, že měla i díky předchozí spolupráci ušlapanou cestičku do koncernu Fiat. Koot si tak myslel, že bude přesvědčování Italů o něco snazší. A nakonec se mu to přece jen podařilo, v roce 1990 designér Zagata Marco Pedracini navrhl rafinované křivky malého, lehkého vozu.

Lancia Hyena

Hyena je dlouhá pouhých 3 986 mm, oproti deltě má rozvor zkrácený na 2 474 mm a váží 1 150 kilo, to je o dva metráky méně než delta. Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec má výkon zvýšený na tři sta koní, na všechna kola přenáší sílu pětistupňová manuální převodovka.

Hyena měla být jakýmsi vrcholovým modelem už tak jízdně výjimečné delty. Ani to ale vedení značky nepřesvědčilo, dalo jen souhlas s použitím emblému Lancie.

Lancia Hyena

Automobilka dokonce odmítla i dodávat komponenty na jeho výrobu. Koot tedy musel koupit Deltu HF Integrale Evoluzione, kterou z Itálie převezl do Nizozemí.

Tam ji mechanici rozebrali a karoserie pak putovala zpátky do Itálie k Zagatovi, který ji s použitím lehkých slitin a kompozitů přestavěl. Kompletace celého projektu ale probíhala opět v Nizozemí.

Lancia Hyena

Bez zájmu veřejnosti

Koot auto představil na autosalonu v Bruselu v lednu 1992, sesbíral 20 závazných a asi 55 nezávazných objednávek. Kvůli komplikované a drahé výrobě nakonec z plánů na výrobu pěti set kusů hyeny sešlo, vyrobit jich chtěli tedy aspoň pětasedmdesát. Nakonec jich v letech 1992 a 1993 postavili pětadvacet.

Žlutý exemplář číslo 14 je teď na prodej za 95 tisíc eur, to je 2,6 milionu korun (inzerát najdete ZDE). Auto vyrobené v září 1992 má najeto 21 tisíc kilometrů.




Nejčtenější

Obec zavede nový trest pro rychlé řidiče. Propadne se pod nimi silnice

Pod rychle jedoucím autem se vytvoří díra

Radnice v Branišovicích na Brněnsku chystá novou past na řidiče překračující povolenou rychlost. Do silnice nechá...

Občerstvená Škoda Fabia už jezdí v Česku, máme první fotky

Prototyp faceliftované Škody Fabie třetí generace při testech na českých...

Ve čtvrtek 18. ledna v osm ráno Škoda oficiálně oznámila, že chystá představení inovovaného modelu Fabia. Čtenář...



Fabia s novou tváří dorazí do Ženevy. Máme první skicu a podrobnosti

Skica faceliftované Škody Fabia

Škoda má připravenou inovovanou Fabii. Jeden z nejprodávanějších modelů značky se představí s novou, jinak modelovanou...

Diesel není odepsaný, elektřina ho dlouho nenahradí, předpovídá expert

Opel Astra Sports Tourer přestavuje nový diesel 1,6 Bi-Turbo s výkonem 160 koní

V roce 2018 zažije diesel renesanci, předpovídá německý expert na autoprůmysl Helmut Becker. Podle něj nemůže dnes...

Kamiq je nové SUV Škody. Do Evropy nemíří, techniku má z první octavie

Škoda Kamiq

Na čínském autohome.com.cn se objevily fotky nového SUV značky Škoda. Model pojmenovaný Kamiq je určený pro největší...

Další z rubriky

Stočené tachometry? V Česku stále běžná praxe, zjistila inspekce

Ilustrační foto.

Většina autobazarů podle České obchodní inspekce (ČOI) stále klame zákazníky. Inspekce zjistila pochybení při 57...

Hyundai slaví padesátiny. První auto, které vyrobil, byl ford

Hyundai Pony

Automobilce Hyundai je dnes padesát let, Čong Ču-jong ji založil 29. prosince 1967. Hyundai je největší továrnou na...

Jezdili jsme, aby nám nikdo nestačil, vzpomíná vývojář Škody Favorit

Maskovaný prototyp nafocený při testech v roce 1986

Dnes se prototypy aut testují několik let, třeba Škoda Kodiaq během nich ujela téměř 700 tisíc km. Ale jak probíhaly...

Najdete na iDNES.cz