Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lancia Hyena: unikát, kterému sudičky nepřály, je na prodej

aktualizováno 
Krásu a eleganci italských aut v ní musíte hledat, výjimečnost jí ale upřít nelze. Lancia Hyena je unikát, kterých v dobách, kdy byla turínská značka na vrcholu, postavili jen pětadvacet. Teď je jedna z nich na prodej za 2,6 milionu korun.

Lancia Hyena | foto: autowp.ru

Proč jí dali zrovna jméno po zvířeti, které moc krásy nepobralo, už se asi nikdy nezjistí. Osud měla ale tahle výjimečná lancia spíš smutný.

Fotogalerie

Nesmyslné zvíře

Nápad postavit limitovanou sérii netradičních kupátek na mechanice Delty Integrale měl koncem osmdesátých let holandský importér lancie Paul Koot.

Vedení automobilky se však plán nepozdával, zdál se jí totiž ekonomicky nesmyslný.

Koot se tedy obrátil na slavnou karosárnu Zagato, kterou oslovil i proto, že měla i díky předchozí spolupráci ušlapanou cestičku do koncernu Fiat. Koot si tak myslel, že bude přesvědčování Italů o něco snazší. A nakonec se mu to přece jen podařilo, v roce 1990 designér Zagata Marco Pedracini navrhl rafinované křivky malého, lehkého vozu.

Lancia Hyena

Hyena je dlouhá pouhých 3 986 mm, oproti deltě má rozvor zkrácený na 2 474 mm a váží 1 150 kilo, to je o dva metráky méně než delta. Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec má výkon zvýšený na tři sta koní, na všechna kola přenáší sílu pětistupňová manuální převodovka.

Hyena měla být jakýmsi vrcholovým modelem už tak jízdně výjimečné delty. Ani to ale vedení značky nepřesvědčilo, dalo jen souhlas s použitím emblému Lancie.

Lancia Hyena

Automobilka dokonce odmítla i dodávat komponenty na jeho výrobu. Koot tedy musel koupit Deltu HF Integrale Evoluzione, kterou z Itálie převezl do Nizozemí.

Tam ji mechanici rozebrali a karoserie pak putovala zpátky do Itálie k Zagatovi, který ji s použitím lehkých slitin a kompozitů přestavěl. Kompletace celého projektu ale probíhala opět v Nizozemí.

Lancia Hyena

Bez zájmu veřejnosti

Koot auto představil na autosalonu v Bruselu v lednu 1992, sesbíral 20 závazných a asi 55 nezávazných objednávek. Kvůli komplikované a drahé výrobě nakonec z plánů na výrobu pěti set kusů hyeny sešlo, vyrobit jich chtěli tedy aspoň pětasedmdesát. Nakonec jich v letech 1992 a 1993 postavili pětadvacet.

Žlutý exemplář číslo 14 je teď na prodej za 95 tisíc eur, to je 2,6 milionu korun (inzerát najdete ZDE). Auto vyrobené v září 1992 má najeto 21 tisíc kilometrů.




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

VIDEO: Geniální reklama na ojetinu - luxus je stav mysli

Reklama na Hondu Accord z roku 1996

Prodat auto, které už má nejlepší léta za sebou, je občas oříšek. Přítel majitelky Hondy Accord 1996 nechtěl jít cestou...

Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil...

První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

Tatra 600 Tatraplan

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.