Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lancia Hyena: unikát, kterému sudičky nepřály, je na prodej

aktualizováno 
Krásu a eleganci italských aut v ní musíte hledat, výjimečnost jí ale upřít nelze. Lancia Hyena je unikát, kterých v dobách, kdy byla turínská značka na vrcholu, postavili jen pětadvacet. Teď je jedna z nich na prodej za 2,6 milionu korun.

Lancia Hyena | foto: autowp.ru

Proč jí dali zrovna jméno po zvířeti, které moc krásy nepobralo, už se asi nikdy nezjistí. Osud měla ale tahle výjimečná lancia spíš smutný.

Fotogalerie

Nesmyslné zvíře

Nápad postavit limitovanou sérii netradičních kupátek na mechanice Delty Integrale měl koncem osmdesátých let holandský importér lancie Paul Koot.

Vedení automobilky se však plán nepozdával, zdál se jí totiž ekonomicky nesmyslný.

Koot se tedy obrátil na slavnou karosárnu Zagato, kterou oslovil i proto, že měla i díky předchozí spolupráci ušlapanou cestičku do koncernu Fiat. Koot si tak myslel, že bude přesvědčování Italů o něco snazší. A nakonec se mu to přece jen podařilo, v roce 1990 designér Zagata Marco Pedracini navrhl rafinované křivky malého, lehkého vozu.

Lancia Hyena

Hyena je dlouhá pouhých 3 986 mm, oproti deltě má rozvor zkrácený na 2 474 mm a váží 1 150 kilo, to je o dva metráky méně než delta. Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec má výkon zvýšený na tři sta koní, na všechna kola přenáší sílu pětistupňová manuální převodovka.

Hyena měla být jakýmsi vrcholovým modelem už tak jízdně výjimečné delty. Ani to ale vedení značky nepřesvědčilo, dalo jen souhlas s použitím emblému Lancie.

Lancia Hyena

Automobilka dokonce odmítla i dodávat komponenty na jeho výrobu. Koot tedy musel koupit Deltu HF Integrale Evoluzione, kterou z Itálie převezl do Nizozemí.

Tam ji mechanici rozebrali a karoserie pak putovala zpátky do Itálie k Zagatovi, který ji s použitím lehkých slitin a kompozitů přestavěl. Kompletace celého projektu ale probíhala opět v Nizozemí.

Lancia Hyena

Bez zájmu veřejnosti

Koot auto představil na autosalonu v Bruselu v lednu 1992, sesbíral 20 závazných a asi 55 nezávazných objednávek. Kvůli komplikované a drahé výrobě nakonec z plánů na výrobu pěti set kusů hyeny sešlo, vyrobit jich chtěli tedy aspoň pětasedmdesát. Nakonec jich v letech 1992 a 1993 postavili pětadvacet.

Žlutý exemplář číslo 14 je teď na prodej za 95 tisíc eur, to je 2,6 milionu korun (inzerát najdete ZDE). Auto vyrobené v září 1992 má najeto 21 tisíc kilometrů.





Nejčtenější

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Další z rubriky

Suzuki SX4
Shání se auto pro dva do 150 tisíc: na velikosti nezáleží, berte benzin

Je to typický požadavek penzistů, svobodných, nebo třeba těch, kdo shání druhé auto do rodiny. Praktické auto, které nemusí být ani moc velké, jezdit s ním...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

V zajetí Maserati
OBRAZEM: Jak se staví výstava automobilových perel. Jde o centimetry

V zajetí Maserati v obchodním centru Arkády Pankrác. Fotograf iDNES.cz byl u instalace výstavy. Při manipulaci rozhodovaly centimetry. K vidění je i jediné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.