Lancia se zatím v Česku neprodávala, teď pro ni dozrál ten správný čas, míní Králová. Odhaduje, že i tak už na tuzemských silnicích několik tisíc vozů z premiérové řady automobilky Fiat jezdí.
Ypsilon bude v Česku k dostání ve verzích Argento, Oro, Platino a Sport MOMO Design.
Na výběr bude ze čtyř motorů: 1,2 (44 kW), 1,4 8V (56 kW) a 1,4 16V (70 kW), turbodeisely zastoupí 1,3 JTD (66 kW).
Prodejci budou nabízet 19 různých barev a celkem 700 možných kombinací. Cena začíná na téměř 295 tisísích, nejdražší verze se nedostane nad půlmilion.
V základní výbavě jsou mimo jiné dva airbagy, dálkově ovládané centrální zamykání, a rádio s CD přehrávačem. Chybí ale ABS (příplatek 20 tisíc). Punc luxusu dodává dvoubarevné lakování (příplatek 25 000 Kč).
Zájem o Lancii by podle odhadů firmy měly mít hlavně mladé aktivní ženy z velkých měst. "Uvidíme, zda se tento předpoklad potvrdí. Na tom bude záviset i další vývoj," podotkla Králová.
Lancii i svoji druhou premiérovou značku Alfa Romeo musí zatím Fiat dotovat. Od roku 2010 by ale měly být soběstačné.