Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Land Rover a Jaguar: výprodej u Fordu finišuje, nejvíc nabízejí Indové

  10:38aktualizováno  10:38
Tata nabízí za Jaguar a Land Rover 2,05 miliardy dolarů. Indická automobilka patřící do impéria Ratana Táty nabízí podle neoficiálních informací prozatím nejvíc za tradiční britské automobilky, které Ford prodává.

Indická tata se prozatím zaměřuje na lidovější auta, než jsou jaguary. | foto: Tata

 Vlastník obou výrobců - americký koncern Ford  - se chce zbavit především prodělávajícího Jaguaru. Samotná by však luxusní automobilka z Coventry byla pravděpodobně neprodejná. Případný kupec tak dostane "v balíku" i tradičního výrobce terénních aut.

Dalším zájemcem je prý také indická Mahindra & Mahindra, která ovšem nabízí méně: 1,9 miliardy dolarů.

Ford bude ještě podle všeho čekat na další nabídky. Nyní se vyhlíží, s jakou částkou příjde fond One Equity Partners spojený se skupinou JPMorgan Chase & Co, který vede šéf Fordu Jacques Nasser z let 1999 až 2001.

O novém majiteli značek, které Ford koupil v letech 1989 (Jaguar) a 2000 (Land Rover), má být rozhodnuto ještě do konce roku, případně začátkem roku příštího. Před necelým rokem se americká automobilka zbavila dalšího tradičního britského výrobce Aston Martin. - více

Tata nabízí svá auta i na některých evropských trzích. Momentálně finišuje s přípravami na uvedení superlevného masového auta pro Indii s cenou kolem 2 500 dolarů. Ford chce s oběma automobilkami, které prodává, i nadále spolupracovat. Rád by i nadále například dodával Jaguaru své motory.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.