Land Rover a Jaguar: výprodej u Fordu finišuje, nejvíc nabízejí Indové

  10:38aktualizováno  10:38
Tata nabízí za Jaguar a Land Rover 2,05 miliardy dolarů. Indická automobilka patřící do impéria Ratana Táty nabízí podle neoficiálních informací prozatím nejvíc za tradiční britské automobilky, které Ford prodává.

Indická tata se prozatím zaměřuje na lidovější auta, než jsou jaguary. | foto: Tata

 Vlastník obou výrobců - americký koncern Ford  - se chce zbavit především prodělávajícího Jaguaru. Samotná by však luxusní automobilka z Coventry byla pravděpodobně neprodejná. Případný kupec tak dostane "v balíku" i tradičního výrobce terénních aut.

Dalším zájemcem je prý také indická Mahindra & Mahindra, která ovšem nabízí méně: 1,9 miliardy dolarů.

Ford bude ještě podle všeho čekat na další nabídky. Nyní se vyhlíží, s jakou částkou příjde fond One Equity Partners spojený se skupinou JPMorgan Chase & Co, který vede šéf Fordu Jacques Nasser z let 1999 až 2001.

O novém majiteli značek, které Ford koupil v letech 1989 (Jaguar) a 2000 (Land Rover), má být rozhodnuto ještě do konce roku, případně začátkem roku příštího. Před necelým rokem se americká automobilka zbavila dalšího tradičního britského výrobce Aston Martin. - více

Tata nabízí svá auta i na některých evropských trzích. Momentálně finišuje s přípravami na uvedení superlevného masového auta pro Indii s cenou kolem 2 500 dolarů. Ford chce s oběma automobilkami, které prodává, i nadále spolupracovat. Rád by i nadále například dodával Jaguaru své motory.

Autor:


Nejčtenější

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



ČR zkusí odbočení na červenou. Inspiruje se u Němců, ti ho možná zruší

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Když někteří němečtí dopravní experti slyší o zelené šipce, vidí rudě. Pozůstatek z dob NDR, který se z východního...

Miniauta nedávají smysl. Toyota a PSA dumají, co s fabrikou v Kolíně

Toyota Aygo

Poloviční auto se za poloviční peníze vyrobit nedá. Nejmenší modely vozů tedy nejsou v Evropě rozhodně prodejními...

Zemřel zachránce Renaultu a otec Twinga, nevyšla mu jen koupě Škody

Renault Twingo

Bez něj by dnes automobilové dějiny byly chudší o legendární miniauto Renault Twingo. A možná i o celou značku Renault....

Další z rubriky

Autonomní auta budeme v ulicích potkávat do deseti let, tvrdí expert

Samořiditelné Audi A7

Plně autonomní auta budeme v ostrém provozu běžně potkávat do deseti let. Už nyní jsou totiž podle profesora ČVUT...

Zemřel zachránce Renaultu a otec Twinga, nevyšla mu jen koupě Škody

Renault Twingo

Bez něj by dnes automobilové dějiny byly chudší o legendární miniauto Renault Twingo. A možná i o celou značku Renault....

Fiat Chrysler prodá divizi Magneti Marelli, která působí i v Česku

Magneti Marelli patří k významným dodavatelům automobilek.

Italsko-americká automobilka Fiat Chrysler Automobiles se dohodla, že prodá divizi pro výrobu součástek Magneti Marelli...



Najdete na iDNES.cz