Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Land Rover Defender Limited: zálesák ve smokingu

  14:45aktualizováno  14:45
První defender se objevil na trhu v roce 1948. Přísně účelové auto si až do dnešních dnů ponechalo svůj charakter. Rezignovat na čistě pracovní zaměření, prohřešit se proti svému přesvědčení a postavit se po bok naleštěných SUVček, která se terénu bojí? Nikdy!
Land Rover Defender Limited

Land Rover Defender Limited | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Jeho ovládání je tak trochu tělocvik, zato se s ním řidič odváží i do amazonské džungle bez mrknutí oka.

Landrover pro drsňáky nosí jméno defender teprve od roku 1990, postupem času se ale přeci jen stává trochu méně radikálním a je o něco přívětivější ke své posádce.

Na autosalon do Frankfurtu přivezl nejtradičnější výrobce aut do nepohody omezenou sérii nazvanou "Land Rover Defender Limited".

Neohrožený zálesák tak dostal prvky výbavy, které bychom hledali spíše u sbratřeného navoněného salonního teréňáku jménem Range Rover.

Kožená vyhřívaná sedadla, hliník na klikách i v interiéru, klimatizace, luxusní CD přehrávač... skalní vyznavači bahna na střeše se i přesto bát nemusí: čtyři poháněná kola a jednoduchá, ale o to účinnější technika autu zůstala.

Land Rover Defender

Motor 2.5 TD5

vznětový přeplňovaný common rail s mezichladičem stlač. vzduchu

počet válců/ventilů

R5/10

objem motoru (ccm) 

2495

max. výkon (k/kW)

122 / 90

max. kroutící moment  (Nm)

300

kombinovaná spotřeba  (l)

10

max. rychlost (km/h)

130

Každý kus z limitované série dostane své pořadové číslo, které bude mimo jiné vyznačené na speciálním chromovém štítku na přístrojové desce.

Range Rover Sport - král džungle
Stánek Land Roveru na frankfurtském výstavišti se nesl samozřejmě také ve znamení nejposlednějšího přírůstku do stáje luxusních aut do terénu. Range Rover Sport na sebe poutal zájem přeplňovaným osmiválcem 4,4 litru, s kterým 390 koňový (287 kW) teréňák uhání s větrem o závod - přesněji až 225 kilometrů v hodině.

Oranžový Range Rover Sport v plné polní se chystá vyrazit na expediční závod G4 Challenge, který se na jaro příštího roku chystá na jih Asie a do Jižní Ameriky.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.