Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Land Rover Discovery – tvář chasníka, chování gentlemana

  18:04aktualizováno  18:04
hodnocení iDNES 4,5/5 Zastánce klasických off-roadů, legendární Land Rover při vývoji třetí generace modelu Discovery oželel část své historie a přiklonil se k moderním trendům. Pověsil tím své terénní schopnosti na hřebík, nebo je Discovery 3 stále výjimečný? VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * JÍZDNÍ VLASTNOSTI MOTOR A SPOTŘEBA * CENA

Poptávka po klasických terénních automobilech rok od roku klesá, pravý prodejní boom ale zažívá trh s automobily typu SUV.

Specifické pro většinu takových vozů je využití zejména na zpevněných komunikacích, prostupnost náročnějším terénem je u řady z nich jen jakýmsi doplňkem.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Land Rover můžete koupit na www.automodul.cz

Od off-roadu pro jednadvacáté století se očekává více než jen výjimečné chování v terénu.

Dnešní zákazník očekává od vozů tohoto charakteru i notnou dávku pohodlí a vytříbené způsoby při jízdě po silnici. Britský Land Rover situaci na trhu dobře zná a tak mu nezbývalo, než na ni rychle zareagovat.

 hodnocení 

PLUSY
- cestovní komfort
- originální vzhled
- akustická pohoda
- dynamické vlastnosti

- jízdní vlastnosti v terénu
- jízdní vlastnosti na silnici 
- standardní výbava
- vyšší uložení zadních sedadel 
- množství odkládacích prostorů

MINUSY
- spotřeba pohonných hmot
- stísněnější prostor pro nohy řidiče
- horší přístupnost do kufru

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Motor
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)

Discovery třetí generace už není klasickým zástupcem off-roadů a to je mu ku prospěchu.

Moderní konstrukce karoserie s integrovaným rámem nijak nesnížila praktické využití vozu v terénu, ale velmi zásadním způsobem zlepšila jeho chování v běžném silničním provozu.

Jednoduše tvarovaná karoserie s minimem zdobných prvků je sice originální, ale působí dosti stroze, totéž lze říci i o interiéru. Tyto diskutabilní aspekty plně vynahrazují jízdní a dynamické vlastnosti, které trochu zastiňují poměrně vysoké provozní náklady.

Discovery 3 je nadmíru pohodlný silniční koráb a výjimečný terénní automobil zároveň. Pochvalu zaslouží i jeho bohatá standardní výbava a v zásadě příznivá pořizovací cena.

VNĚJŠÍ VZHLED

Nový Land Rover Discovery je nepřehlédnutelným vozem nejen zásluhou svých vnějších rozměrů, ale i díky originálnímu technicistnímu designu karoserie. Vyvýšenou zadní část střechy, asymetrické okno pátých dveří a hranaté tvary podědil Discovery 3 po svém předchůdci, zbylá část vozu je ale výrazně odlišná.

Třetí generace je o 130 mm delší, o 60 mm širší a o 1 mm nižší, její rozvor vzrostl o neuvěřitelných 345 mm.

Stylistika vozu přitahuje pozornost, ale vzbuzuje i rozporuplné reakce. Exteriér je prostý jakýchkoliv linek nebo prolisů, design tak lze nejlépe charakterizovat slovem „funkční“.

Mohutné strohé karoserii hranatých tvarů dominují rovné linie, velké vodorovné a svislé plochy. Nejvýraznější jsou čelní partie, které mají opticky velmi blízko k modelu Range Rover, ale nepůsobí tak honosným dojmem.

Mimořádně kolmé zadní části vozu dominují asymetricky dělené dveře zavazadlového prostoru s atypickým tvarem zasklení a velké sdružené světlomety. Rezervní kolo se přestěhovalo do prostoru pod zavazadelníkem. Na bocích vozu přitahují nejvíce pozornosti mohutné lemy blatníků opatřené plastovými nástavci a vyvýšená zadní okna zasahující až do střechy.

Vzhled vozu možná nepodporuje estetické cítění, ale mezi jednotvárnými konkurenty tvoří příjemné zpestření. Nejvíce pochopení patrně nalezne u skalních příznivců značky.

INTERIER A KUFR

Vnitřnímu prostoru vozu dominují v zásadě kvalitní materiály s dobrou povrchovou úpravou. Elegantní dvoubarevné provedení navozuje pocit většího luxusu a zároveň lépe prosvětluje prostor pro posádku.

Dominantou vnitřního prostoru je mimořádně členitá, ale trochu strohá přístrojová deska, která nezapře vliv koncernu Ford. Pod oblou přístrojovou kapličkou, nápadně podobnou té ve Fordu Mondeo, jsou umístěny všechny obvyklé kontrolky, sdělovače a ciferníky, digitální počítadlo ujetých kilometrů informující i o zařazeném rychlostním stupni a displej palubního počítače.

Centrem řidičova pracoviště je velký čtyřramenný multifunkční volant s příjemným koženým potahem a silným věncem. Ergonomii ovládání lze hodnotit jako velmi dobrou. Většina ovládacích prvků je sdružena v logických skupinách na masivním středovém panelu.

Orientace mezi jednotlivými ovladači se zpočátku jeví jako poměrně nepřehledná, v praxi ale nečiní žádné problémy. V horní části přístrojové desky mezi výdechy ventilace našel své místo rozměrný informační displej, na kterém se zobrazují jízdní režimy, úhel natočení kol, křížení náprav, data navigačního systému a další užitečné informace.

Na širokém středovém tunelu v prostoru mezi předními sedadly je umístěna volící páka automatické převodovky, elektronická parkovací brzda, otočný volič systému Terrain Response, tlačítko pro kontrolované sjíždění svahů a dvě páčky pro změnu světlé výšky a uzamykání zadního diferenciálu.

Jak již vnější rozměry naznačují, interiér vozu je mimořádně objemný. Těla všech pasažérů jsou hýčkána nadbytkem prostoru prakticky ve všech směrech, o něco místa by ale dozajísta uvítala levá noha řidiče. Rozměrná sedadla odpovídají naturelu vozu, mají dobré anatomické tvarování, ale postrádají výraznější boční vedení. Jejich polstrování je spíše tužší, tělům pasažérů přesto poskytuje velkou dávku pohodlí i na dlouhých cestách. Přístup k oběma řadám sedadel je díky velkým dveřím s širokým úhlem otevírání a rozměrným prahům dobrý.

Mohutné prosklení karosérie zajišťuje dobrý výhled z vozu a tím i kontrolu nad silničním provozem. Pochvalu zaslouží i vyšší uložení zadní řady sedadel, které zlepšuje rozhled do krajiny. Chvíle strávené na palubě tohoto korábu zpříjemňuje mimo jiné i množství větších či menších odkládacích přihrádek a kapes. Kvalita zpracování je na solidní úrovni, ve voze nic nevrže ani neskřípe.

Zavazadlový prostor disponuje solidním základním objemem. V pětimístném standardním provedení je jeho kapacita 1260 litrů, sklopením opěradel druhé řady sedadel lze dosáhnout maximálního objemu, který má hodnotu neuvěřitelných 2476 litrů. Praktické využití kufru zvyšují i asymetricky dělené zadní dveře. Menší spodní část, která se vyklápí směrem dolů, navazuje na rovnou podlahu zavazadelníku a umožňuje tak převážet i hodně rozměrný náklad. Manipulace se zavazadly je díky širokému vstupním otvoru poměrně snadná, o poznání horší je to s přístupností k hluboko uloženému nákladu přes výklopné spodní víko pátých dveří.

Integrated Body-Frame   (integrovaný rám karoserie)

Většina vyráběných vozidel má buď rám s oddělenou karoserií, nebo samonosnou karoserii. Obě konstrukční metody mají své výhody.

Rám s karoserií (obvykle nazývaný příhradový rám s karoserií nebo karoserie na rámu) je silný a tuhý, a proto je nejpopulárnější metodou konstrukce pro užitková vozidla i pro nejopravdovější off-roady.

Samonosná karoserie šetří prostor, je lehčí, stabilnější a bezpečnější pro posádku, což je důvod, proč je tato konstrukce používána pro většinu osobních vozidel.

Je možné použít více variant podvozku pro různé typy karoserií. Rám poskytuje vozidlu základní vysokou tuhost, která je vhodná pro vozidlo s terénními požadavky.

V případě Land Roveru Discovery jsou karoserie a rám vyráběny zvlášť, ale jsou navrženy a zkonstruovány jako jeden systém.

Land Rover Discovery dostal samonosnou karoserii, která je usazena na rámu. Pomoci tlakového lití je vyroben tuhý rám, který je vytvarován tak, aby zapadl do karoserie.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Stejně jako vlajková loď Range Rover tak i model Discovery 3 upustil od klasické platformy terénního vozu s tuhými nápravami. Nová generace využívá nezávislého zavěšení všech kol a výhod samonosné karosérie s integrovaným robustním rámem (tzv. Body-frame), který má zajistit dlouholetou životnost při velkém namáhání v terénu.

Tato konstrukce se příznivě projevila na jízdních vlastnostech na silnici. Discovery i při vysokých rychlostech působí jistě a klidně, dobře drží zvolenou stopu a příliš jej nevyvedou z míry ani vyjeté koleje. Mohutná kola s vyšším profilovým číslem a vzduchové odpružení na obou nápravách mají hlavní zásluhu na mimořádném cestovním komfortu. Podvozek s přehledem absorbuje i řadu větších nerovností, které nejsou na našich silnicích ničím výjimečným.

Hlavním limitující faktorem vozu při jízdě po zpevněných komunikacích i v terénu je jeho velikost. Značná délka znesnadňuje projíždění úzkých vlásenkových zatáček a vyšší stavba karosérie při dynamickém stylu jízdy o sobě dává vědět výraznějším nakláněním.

Vozy Land Rover vždy zdobily především výjimečné jízdní vlastnosti v terénu, Discovery 3 není v tomto ohledu žádnou výjimkou. Mimořádně mohutný automobil si dokáže skvěle poradit s řadou velmi drsných nástrah stejně jako ryzí off-roady. Nájezdový úhel s hodnotou 37,2 stupňů, stoprocentní stoupání (45°) a brodivost 700 mm hovoří za vše.

Pohyb v terénu usnadňuje i řada elektronických pomocníků v čele se systémem Terrain Response. Tento moderní systém umožňuje přepnutím otočného voliče nastavit automobil na jeden z pěti jízdních režimů. Vybírat lze mezi nastavením pro jízdu po pevném nebo kluzkém povrchu, v terénním režimu lze volit mezi třemi alternativami (bláto, písek, kamení).

V závislosti na zvoleném režimu systém ovládá řídicí jednotku motoru, funkci automatické a redukční převodovky, diferenciálu, vzduchového podvozku, ale i trakčního a protiblokovacího systému. V praxi tomuto vozu vlastní, tedy v terénu, se systém osvědčil na výbornou, přesto je dobré mít stále na paměti, že ani ta nejlepší elektronika není všemocná.

Ovládání vozu je snadné a pohodlné, vezmeme-li v potaz jeho vnější rozměry a pohotovostní hmotnost je třeba nad vývojáři Land Roveru smeknout. Minimum sil, které je k řízení vozu potřeba vynaložit, zlepšuje využití pro něžnější část populace. Řízení vybavené posilovačem má optimální účinnost a zaručuje řidiči dobrý kontakt s vozovkou v kterékoliv jízdní situaci.

Pod plochou kapotou testovaného obra bušilo mohutné srdce, celohliníkový vidlicový osmiválec který si automobilka Land Rover vypůjčila od prémiového člena koncernu, kterým je značka Jaguar. Pro specifické potřeby terénního vozu byl agregát důkladně přepracován. Objem motoru byl zvětšen o dva kubické decimetry na 4,4 litru, jeho maximální výkon má hodnotu 220 kW (300 koní) a mohutný kroutící moment nyní vrcholí na hranici 427 Nm.

Odhlučnění pohonné jednotky snese ta nejpřísnější měřítka. V běžném provozu je chod osmiválce téměř neznatelný a je zabalen do mírného aerodynamického hluku a hluku od odvalujících se pneumatik. Překrásný sytý baryton, který motor umí vyluzovat, je tedy určen jen těm řidičům, kteří si dopřávají jízdy s ručičkou otáčkoměru v horním poli.

Výkonný agregát pod kapotou je zdrojem mimořádných dynamických vlastností. Více než dvouapůltunový Discovery 3 s ním dokáže sprintovat z nuly na 100 km/h za 8,6 vteřiny, maximální rychlost téměř atakuje dvousetkilometrovou hranici (195 km/h).

Pohonná jednotka spolupracuje výhradně se šestistupňovým samočinným ústrojím Command shift, které umožňuje i manuální změnu převodových stupňů. Automatická převodovka řadí měkce a především plynule, v případě potřeby hbitě podřazuje i o dva rychlostní stupně.

Zážehové osmiválce si s nízkými provozními náklady příliš nerozumí. O motoru v testovaném Land Roveru to platí do slova a do písmene. V průběhu testu se jeho průměrná spotřeba pohybovala v závislosti na stylu jízdy v rozmezí mezi patnácti a sedmnácti litry. Ve městě si Discovery řekl zhruba o 20 litru naturalu, mimo město byl jeho apetit asi o 7 litrů menší.

CENA

Základní cena vozu Land Rover Discovery 3 je na českém trhu stanovena na 1 249 000 Kč (TDV6 S). Verze s motorem 4,4i V8 se prodává za cenu od 1 726 000 Kč. Testovaný vůz s příplatkovou výbavou měl hodnotu 1 979 500 Kč.

Standardní výbava vozu v provedení SE zahrnuje dvojici čelních airbagů, boční a hlavové airbagy pro cestující vpředu, hlavové airbagy pro cestující vzadu, xenonové a mlhové světlomety, dešťový senzor (automatické stěrače), systém samočinné aktivace světlometů, imobilizér s vnitřním a obvodovým alarmem, dálkově ovládané centrální zamykání, posilovač řízení, elektricky ovládaná přední a zadní okna, automatickou klimatizaci, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, vyhřívané trysky vstřikovačů, protiblokovací systém (ABS), vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zacloněním proti oslnění, dělená zadní sedadla v poměru 35/65, přední a zadní vzduchové pérování s programovým ovladačem Terrain Response, kola z lehkých slitin o rozměru 8x18“, automatickou převodovku Command Shift (6 rychlostí ), zadní parkovací systém, palubní počítač, elektronickou parkovací brzdu, rádio s přehrávačem CD a 4 reproduktory, tónovaná skla, kožený potah volantu, atd.

Testované provedení obsahuje navíc „Radio Hi Line paket“ (zahrnuje přehrávač Harman Kardon, měnič na 6 CD, 8 reproduktorů, pasivní subwoofer, dálkové ovládání na volantu), „Zimní paket“ (zahrnuje vyhřívané čelní okno a trysky vstřikovačů, vyhřívaná přední a zadní sedadla), tempomat, uzávěrku zadního diferenciálu, navigační systém s dotykovým displejem, metalický lak karoserie, přestavbu na vozidlo kategorie N1.

Land Rover Discovery 4,4i V8 SE

Volkswagen Touareg 4,2i V8

Jeep Grand Cherokee 5,7i V8
objem motoru (cm3) 4394 4172 5654
výkon (kW/k) 220/300 228/310 240/326
max.toč.
moment (Nm)
425 410 500
počet válců/ventilů 8/32 8/32 8/16
typ motoru zážehový zážehový zážehový
max. rychlost (km/h) 195 218 (225*) 208
zrychlení 0-100 km/h (s) 8,6 8,1 7,1
spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km) 20,9/
11,6/
15,0
20,3/
11,6/
14,8

21,3/
12,0/
15,4

objem kufru skl./neskl. zadní sedadla(l) 1260/2476 555/1570 978/1909
rozměry d/š/v (mm) 4835/
1915/
1882
4754/
1928/
1726
4750/
1870/
1740
rozvor (mm) 2885 2855 2780
objem nádrže (l) 86 100 78
pneumatiky

255/60 R18

255/60 R17

245/65 R17

hmotnost pohotovostní/celková (kg) 2704/3230 2392/2945 2250/2750
převodovka

šestistupňová automatická

šestistupňová automatická

pětistupňová automatická

nájezdový úhel přední/zadní (stupňů) 37,2/29,6 28 (33*)/- 34,1/27,0
přechodový úhel (stupňů)

27,9

22 (27*)

20,4

airbag řidiče/
spolujezdce
ano/ano ano/ano ano/ano
airbagy hlavové/boční vpředu/boční vzadu ano/ano/ne ano/ano/ne ano/ano/ano
ABS/ESP/ASR ano/ano/ano ano/ano/ano

ano/ano/ano

automatická klimatizace/xenonové světlomety/vzduchové pérování/tempomat ano/ano/ano/ne ano/ne/ne/ano

ano/ne/ne/ano

CD měnič/parkovací systém/kožené čalounění ne/ano/ne ano/ne/ano ne/ano/ano
záruka (roky) 2 2 2
cena v Kč 1 726 000 2 029 900 1 745 000
* se vzduchovým podvozkem

MOTOR A SPOTŘEBA

Zastánce klasických off-roadů, legendární Land Rover při vývoji třetí generace modelu Discovery oželel část své historie a přiklonil se k moderním trendům.

Ovládání vozu je snadné a pohodlné, vezmeme-li v potaz jeho vnější rozměry a pohotovostní hmotnost je třeba nad vývojáři Land Roveru smeknout.

Nový Land Rover Discovery je nepřehlédnutelným vozem nejen zásluhou svých vnějších rozměrů, ale i díky originálnímu technicistnímu designu karoserie.

Hlavním limitující faktorem vozu při jízdě po zpevněných komunikacích i v terénu je jeho velikost.

Vozy Land Rover vždy zdobily především výjimečné jízdní vlastnosti v terénu, Discovery 3 není v tomto ohledu žádnou výjimkou.

Mimořádně mohutný automobil si dokáže skvěle poradit s řadou velmi drsných nástrah stejně jako ryzí off-roady.

Pohyb v terénu usnadňuje i řada elektronických pomocníků v čele se systémem Terrain Response.

V praxi tomuto vozu vlastní, tedy v terénu, se systém osvědčil na výbornou.

Pod plochou kapotou testovaného obra bušilo mohutné srdce, celohliníkový vidlicový osmiválec který si automobilka Land Rover vypůjčila od prémiové části koncernu, kterou je značka Jaguar.

Exteriér je prostý jakýchkoliv linek nebo prolisů, design tak lze nejlépe charakterizovat slovem „funkční“.

Od off-roadu pro jednadvacáté století se očekává více než jen výjimečné chování v terénu. Landroverům se ale vždy v terénu náramně líbilo.

Poptávka po klasických terénních automobilech rok od roku klesá, pravý prodejní boom ale zažívá trh s automobily typu SUV. Zastánce klasických off-roadů, legendární Land Rover situaci na trhu dobře zná a tak mu nezbývalo, než na ni rychle zareagovat.

Land Rover Discovery třetí generace už není klasickým zástupcem off-roadů a to je mu ku prospěchu. Moderní konstrukce karoserie s integrovaným rámem nijak nesnížila praktické využití vozu v terénu, ale velmi zásadním způsobem zlepšila jeho chování v běžném silničním provozu.

Vnitřnímu prostoru vozu dominují v zásadě kvalitní materiály s dobrou povrchovou úpravou.

Těla všech pasažérů jsou hýčkána nadbytkem prostoru prakticky ve všech směrech, o něco místa by ale dozajísta uvítala levá noha řidiče.

Pod oblou přístrojovou kapličkou, nápadně podobnou té ve Fordu Mondeo, jsou umístěny všechny obvyklé kontrolky, sdělovače a ciferníky, digitální počítadlo ujetých kilometrů informující i o zařazeném rychlostním stupni a displej palubního počítače.

Rozměrná sedadla odpovídají naturelu vozu, mají dobré anatomické tvarování, ale postrádají výraznější boční vedení. Jejich polstrování je spíše tužší, tělům pasažérů přesto poskytuje velkou dávku pohodlí i na dlouhých cestách.

Přístup k oběma řadám sedadel je díky velkým dveřím s širokým úhlem otevírání a rozměrným prahům velmi dobrý.

Manipulace se zavazadly je díky širokému vstupním otvoru poměrně snadná, o poznání horší je to s přístupností k hluboko uloženému nákladu přes výklopné spodní víko pátých dveří.

V pětimístném standardním provedení je kapacita kufru 1260 litrů, sklopením opěradel druhé řady sedadel lze dosáhnout maximálního objemu, který má hodnotu neuvěřitelných 2476 litrů.

Centrem řidičova pracoviště je velký čtyřramenný multifunkční volant s příjemným koženým potahem a silným věncem.

Na širokém středovém tunelu v prostoru mezi předními sedadly je umístěna volící páka automatické převodovky, elektronická parkovací brzda, otočný volič systému Terrain Response, tlačítko pro kontrolované sjíždění svahů a dvě páčky pro změnu světlé výšky a uzamykání zadního diferenciálu.

V horní části přístrojové desky mezi výdechy ventilace našel své místo rozměrný informační displej, na kterém se zobrazují jízdní režimy, úhel natočení kol, křížení náprav, data navigačního systému a další užitečné informace.

V horní části přístrojové desky mezi výdechy ventilace našel své místo rozměrný informační displej, na kterém se zobrazují jízdní režimy, úhel natočení kol, křížení náprav, data navigačního systému a další užitečné informace.

Objem benzinového motoru je 4,4 litru, který nabízí maximální výkon 220 kW (300 koní) a mohutný kroutící moment 427 Nm.

Vyvýšenou zadní část střechy, asymetrické okno pátých dveří a hranaté tvary podědil Discovery 3 po svém předchůdci, zbylá část vozu je ale výrazně odlišná.

Na bocích vozu přitahují nejvíce pozornosti mohutné lemy blatníků opatřené plastovými nástavci.

Discovery 3 je nadmíru pohodlný silniční koráb a výjimečný terénní automobil zároveň.

Mimořádně kolmé zadní části vozu dominují asymetricky dělené dveře zavazadlového prostoru s atypickým tvarem zasklení a velké sdružené světlomety. Rezervní kolo se přestěhovalo do prostoru pod zavazadelníkem.

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Iveco Daily 2,3 35C13...
Iveco Daily 2,3 35C13...

r.v. 2011, naj. 131 000 km, diesel
458 590 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.