Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Land Rover hledá nástupce legendárního defenderu. Už má nachystané dva

aktualizováno 
Jeden z nejlegendárnějších off-roadů má dostat v roce 2015 nástupce. Jak by mohl nový defender vypadat, ukazují dvě studie Land Roveru na frankfurtském autosalonu. Pracant si zachová hranaté tvary, přibudou ale svaly a módní a moderní prvky.

Defender je jeden z posledních teréńáků pro opravdové chlapy: dovnitř na vás fouká, i když máte zavřeno. Abyste mohli pohodlně řídit, je nejlepší otevřít okénko a vystrčit loket z okna. K defenderu totiž patří volant vyosený vůči sedadlu na jednu a pedály na druhou stranu, stejně jako schránka mezi sedadly stlučená z prkének. Romantika je to velká, bohužel se ale líbí jen do té doby, než máte za takový rustikální offroad zaplatit pořádně tučnou částku. Defender jde tak na odbyt stále míň. S romantikou, nepohodlím a starobylými manýry má být konec. Chystá se nástupce legendy.

Automobilka Land Rover se tak ve Frankfurtu chlubí hned dvěma koncepty, které ukazují, jak by mohl vypadat nástupce legendárního terénního modelu. Současná generace se totiž chystá do důchodu, v roce 2015 má přijít zcela nový model s úplně novou technikou.

Land Rover DC 100 Sport
Land Rover DC 100

Ačkoli o technice nemá zatím Land Rover zcela jasno, design vozu se zdá být jasnější. Oba koncepty dokazují, že i nový defender, který možná pod karoserií nebude takový drsňák jako doposud (ale zůstane pravověrným off-roadem),  zůstane věrný svým jednoduchým a účelným tvarům. Základní prvky jako hranatá karoserie a kola téměř v rozích karoserie (kvůli nájezdovým úhlům) zůstanou zachovány.

Koncepty na autosalonu nesou název DC100 a DC100 Sport. Právě druhý jmenovaný byl drobným překvapením, první verzi už totiž automobilka na internetu prozradila před startem autosalonu. Zástupci firmy tvrdí, že otevřená verze Sport je tu proto, aby dokázala, že i nový Land Rover bude velmi všestranný vůz s širokou škálou možných konfigurací. Automobilka také říká, že karoserii DC100 je možné namontovat na prakticky jakkoli řešený podvozek – tím si nechává otevřené možnosti pro volbu techniky pod kabátem auta.

Land Rover DC 100

Land Rover DC 100

O té zatím můžeme hovořit opravdu jenom jako o experimentální. Pod kapotou DC100 je dvoulitrový turbodiesel, DC100 Sport dostal přeplňovaný benzinový dvoulitr. Zajímavostí auta by měl být moderní systém Terrain Response pro jízdu v terénu. Oproti stávajícím verzím v sériových Land Roverech doznal řadu změn a nově tak auto doslova cítí povrch pod sebou a je schopné poznat jeho povahu. Vůz zkoumá terén před sebou a podle toho připravuje vhodný program pro převodovku a motor.

Skenování terénu před vozem jde tak daleko, že je vůz schopen řidiče varovat před velkými překážkami nebo dírami, do kterých by se mohl řítit. Další terénní vychytávkou je sonar, který zkoumá hloubku vody kolem auta a před ním při brodění. Jako z bondovek pak vypadají pneumatiky nasazené na 22palcových kolech. Na povel řidiče se totiž v pneumatice nafoukne druhá komora a na vnějšku se objeví hroty určené pro jízdu na ledu a sněhu.

Land Rover DC 100 Sport

Oba koncepty označuje automobilka za vozy, nad kterými chce vést diskusi. Firmu zajímají reakce veřejnosti, a hlavně stávajících a potenciálních zákazníků. S některými důležitými zákazníky bude o konceptech DC100 debatovat hlouběji a bude sbírat připomínky. Vše nasvědčuje tomu, že Land Rover nechce v případě nástupce terénní legendy nic uspěchat a vše chce udělat co nejlépe tak, aby auto vyhovovalo zájemcům o drsný off-road. Jedinou změnu, kterou by tak zákazníci měli vlastně oproti stávajícímu modelu pocítit, bude fakt, že nepůjde o auto historické koncepce, ale o špičkový terénní vůz 21. století.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.