Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Land Rover jako lev salonů

  19:53aktualizováno  19:53
Land Rover Discovery nakoukl už v předchozí generaci do segmentu luxusních SUV. Tak se mu mezi ostatními salonními off-roady zalíbilo, že už mezi nimi zůstal. Po předchozích třech spíše evolucích, které vycházely z původního modelu z roku 1989, se Britové rozhodli model pořádně oživit a od základů "překopat".

Tytam jsou hranaté a čistě účelově zaměřené tvary starého modelu. Nový discovery je mohutnější a uhlazenější. V jednoduchých liniích a hmotách se vyloženě našel, stále z něj ale čiší jakási důstojnost a aristokratičnost.

Poprvé bude ovšem k vidění nikoliv na britské, ale na americké půdě. Nadšenci, kteří jej budou chtít vidět napoprvé naživo, budou muset vyrazit na autosalon do New Yorku, kde se Land Rover Discovery 7. dubna oficiálně přestaví.

Zásadní změnou prošel nejen oblek terénního Angličana, ale především celá konstrukce. Klasický nosný rám nahradila samonosná karoserie, tuhé nápravy pak nezávisle zavěšená kola. Nechybí ani vzduchové pérování s regulací výšky podvozku.

V interiéru najde pohodlí až sedm cestujících. Čeká na ně pohodlí a nejmodernější

Jak Terrain Response funguje?

Zařízení optimalizuje jízdní vlastnosti a komfort a zároveň maximalizuje trakci. Řidič si jednoduše vybere otočným spínačem na středové konzole jeden z pěti režimů pro jízdu v terénu: buď zvolí univerzální řídící program, nebo program pro kluzké podmínky (tráva/štěrk/sníh), anebo vybere ze tři speciálních terénních režimů (bláto a vyjeté koleje, písek, kamení). Systém pak automaticky zvolí nejvhodnější nastavení světlé výšky, točivého momentu motoru, aktivuje v případě potřeby systém řízení sjezdu prudkých svahů, zapne elektronické řízení trakce a nastaví převodovku.

technika, o kterých se "pradědečkovi discoverymu" ani nesnilo. Asi nejzajímavější novinkou bude systém Terrain Response. Ten byl poprvé k vidění v konceptu Range Stormer na letošním ženevském autosalonu.

Co se děje před vozem neuvidí jen řidič a spolujezdec, ale i cestující v druhé řadě sedadel. Je totiž umístěna výše než sedadla vpředu. Podle prohlášení automobilky nebudou nedostatkem místa trpět ani dospělí v třetí řadě.

Druhou a třetí řadu sedadel je samozřejmě možné sklopit do roviny a stěhovat věci nejroztodivnějších rozměrů a tvarů. Nakládat se budou zadními dveřmi, které jsou asymetricky dělené a otevírají se horizontálně.

Velký off-road = velký motor

Na výběr bude ze tří pohonných jednotek o objemech od 2,7 do 4,4 litru. Ani jeden z agregátů nemá méně než 6 válců.

První je 4,4 litrový zážehový osmiválec z produkce Jaguaru. Druhý motor potěší vyznavače dieselů. O commonrailovém přeplňovaném šestiválci 2,7 litru Land Rover předpokládá, že bude nejžádanějším motorem pro discovery v Evropě.

Třetím motorem je opět benzinový. V tomto případě šestiválec o objemu 4,0 litru. (Ten ovšem některé trhy mine.)

Na bližší informace o výkonových parametrech jsou u Land Roveru skoupí. Po premiéře snad budeme vědět více.

Chystá se baby Land Rover?

Motory budou pohánět všechna čtyři kola přes šestistupňovou převodovku. V případě benzinových motorů bude automatická, "nafťák" dostane do základního provedení manuální.

První zájemci budou moci pro nový Land Rover Discovery vyrazit na podzim letošního roku.

Land Rover Discovery nakoukl už v předchozí generaci do segmentu luxusních SUV. Tak se mu mezi ostatními salonními off-roady zalíbílo, že už mezi nimi zůstal.

V interiéru najde pohodlí až sedm cestujících. Čeká na ně pohodlí a nejmodernější technika.

Klasický nosný rám nahradila samonosná karoserie, tuhé nápravy pak nezávisle zavěšená kola.

Zadní dveře jsou asymetricky dělené a otevírají se horizontálně.

zadními dveřmi, které jsou asymetricky dělené a otevírají se horizontálně.

Druhou atřetí řadu sedadle je samozřejmě možné sklopit do roviny a stěhovat věci nejroztodivnějších rozměrů a tvarů.

Asi nejzajímavějším bude systém Terrain Response, který byl poprvé k vidění v konceptu Range Stormer na letošním ženevském autosalonu.

Na výber bude ze tří pohonných jednotek o objemech od 2,7 do 4,4 litru. Ani jeden z agregátů nemá méně než 6 válců.

První zájemci budou moci pro nový Land Rover Discovery vyrazit na podzim letošního roku.

Klasický nosný rám nahradila samonosná karoserie, tuhé nápravy pak nezávisle zavěšená kola. Nechybí ani vzduchové pérování s regulací výšky podvozku.

Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.