Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Land Rover, ten opravíte drátem a kladivem

aktualizováno 
Nemá žádnou elektroniku a je opravitelné i ve velmi primitivních podmínkách a hlavně: projede snad všude. Třiapadesát terénních vozů legendární značky Land Rover se sjelo do Přeštic na šestý ročník mezinárodního setkání automobilů tohoto britského výrobce.

Na trati přeštického Land Rover Cupu | foto: Daniel BeranMF DNES

Milovníci Land Roverů z Anglie, Irska, Německa, Švýcarska, Slovenska a Česka přijeli se všemi modely značky, od nejstarší série 1, 2 a 3 přes značky Defender až po Discovery, Freelander a Range Rover.

Nejstarším vozem byl veterán z roku 1953. Kromě spanilé jízdy po okolí předvedli řidiči i souboj s členitým terénem.

Řada lidí si Land Rovery oblíbila nejen kvůli jejich jízdním vlastnostem, které udělaly z původně farmářských pracovních vozů expediční i armádní auta, ale také kvůli jejich jednoduchosti.

"Auto je nenáročné na údržbu. Nemá žádnou elektroniku a je opravitelné i ve velmi primitivních podmínkách. V podstatě se to dá opravit kusem vázacího drátu a kladivem,“ říká David Roháč, organizátor přeštického Land Rover Cupu a majitel vozu série 2A z roku 1966.

Pořizovací cena nových vozů se pohybuje okolo 900 tisíc korun a šplhá se výš podle výbavy. Dobře restaurovaný veterán z 50. let může stát kolem půl milionu korun.

Terénní vozy absolvovaly v Přešticích nejdříve lehčí jízdu. I při ní ale musely vyjet do velmi prudkého kopce, projet po kládách a vyzkoušet křížení náprav v půl metru hlubokých jámách. Jen několik nejodvážnějších se pak pustilo do závěrečné jízdy terénem v malé rokli.

"Defendera mám asi rok, před tím jsem měl japonský tréňák, ale nebylo to ono,“ řekl Marcel Ošlejšek z Moravské Třebové. Patří k těm lidem, kteří vůz používají denně. "A naviják má také své opodstatnění. Stavíme, takže občas ho používáme k vytažení materiálu na dům.“

Ne všichni, kteří na sraz dorazili, patřili mezi zkušené piloty těchto vozů. Svou první jízdu zde absolvovala Monika Němcová z Českých Budějovic.

"Mám Freelandera teprve tři týdny, ale všichni mi říkali, že jsem první, kdo si na tohle troufnul. Předtím jsem měla oktávku, ale tohle byla láska na první pohled,“ přiznala žena poté, co projela lehčí verzí tratě.

Sraz Land Roverů

Autoři: ,




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Ferrari 365 GTB/4 "Daytona“
Autofotka týdne: Vzácné ferrari ze stodoly prodali za 45 milionů

Říká se jim „barn find“. Auta nalezená po desítkách let, zapomenutá pod hromadou sena ve stodole (barn = anglicky stodola) nebo v garáži, kterou dlouho nikdo...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.