Diskuze
Laserové zapalování by mohlo po 110 letech nahradit tradiční svíčky
Děkujeme za pochopení.
strasnej.prujem
Re: hm
a svicka ti to muze zapalit? asi ne, co? zrejme pujde o stejnou energetickou narocnost, jako zapaleni od klasicky svicky. Ono, kdyby bylo potreba vic energie, tak by se zase vyhody tohoto zapalovani skryly.
Corsini
Když už chtějí nahradit svíčky v motoru, tak co na do jít
naopak - ne cestou zkomplikování, ale cestou zjednodušení? V duchu současných trendů naopak omezit spotřebu elektrické energie a elektrické svíčky nahradit zcela přírodním, plně recyklovatelným, staletími prověřeným materiálem - kamenem. I malé dítě ví, že křesáním dvou oblázků lze získat potřebnou jiskru...
bitkar
Re: Když už chtějí nahradit svíčky v motoru, tak co na do jít
zkuste to zkonstruovat :) jsem zvedaf jak to bude fungovat. Jak se to bude presne kresat, jestli budete mit pokazdy dobrou jiskru a jak dlouho kaminek vydrzi :D
Corsini
Otázkou je, jestli těm kluků japonskejm
někdo prozradil, jaké biosrágory se v Evropě nalévají do nádrží aut. Aby se jim z toho čočky těch jejich lejzrů neorosily...
Hagenbaden
Re: Otázkou je, jestli těm kluků japonskejm
Neni to spatney napad, ale hned me napadlo, ze kdyz se memi na aute svicky, tak jsou tak zadelany, ze pres to asi nebude svitit zadny laser ani jine svetlo. Nevim, jak chteji tohle resit. Nechame se prekvapit, co vymysli kuci sikmovoky
Beegate
pozdě
Teď když se přechází na elektro-auta se to už asi moc neuchytí.
pavel-m
Re: pozdě
Než tu elektro auta v nějakém netriviálním množství budou, tak to si ještě počkáme.
shr3k
bitkar
chudsi smes
a ono je nejakej problem spalovat chudou smes? pokud vim, tak i dneska se da spalovat svickama tak chuda smes, ze to ani v praxi nejde, resp. jde ale nedela se to, protoze pri spalovani chudsi smesi vznika vic tepla a to je problem. Sice efektivita a tudiz vykon nebo spotreba jdou nahoru, ale zacne se motor obvykle prehrivat a oddela to treba ventily. Nebo se pletu?
Antonín, topič
Re: chudsi smes
No já nevím. Já měl za to, že chudá směs = chudá na palivo = zbyde kyslík = uvolní se míň energie, než se uvolnit mohlo.
wrah
Zajímavý nápad
Ale zajímaly by mě dvě věci: A) z čeho hodlají udělat samotnou "optickou hlavici" a jak zařídí, aby zůstávala v prostředí motoru čirá. Jinak moor bez zapalování dojede a ještě to patrně odpálí emitor. A za další, co ta sranda bude stát? Protože výkonné laserové diody nejsou levné, a ty obyč nedají výkon k zapálení. A pardon, je rozdíl, jestli dám za svíčku stovku, nebo tisíc či více. (násobte počtem válců prosím)
Jan9002
Re: Zajímavý nápad
Pokud se ty lasery budeu dělat v milionových seriich, budou i levné.
28.nick nepoučitelného diskutéra
Hlavně ať je to co nejsložitější!
ať je v autě co nejvíc součástek, který se můžou porouchat.
Mimochodem, nejlepší motor je odjakživa ten, kterej svíčky potřebuje maximálně na ohřátí spalovacího prostoru před nastartováním a pak už jede bez jakýkoliv elektroniky tak dlouho, dokud mu nedojde palivo nebo nezatáhnu za chcípák.
Honx
Geniální nápad, jak z někoho vytáhnout dotace
aby se nakonec ukázalo že v reálném provozu je to nepoužitelné.
Kde jsou ty časy, kdy cílem každého vynálezce bylo udělat věci LEPŠÍ, JEDNODUŠŠÍ a LEVNĚJŠÍ. Dnes se řeší hlavně aby to bylo HEZČÍ a EFEKTNĚJŠÍ, praktičnost i vše ostatní je podružné
Lex Luttor vladce Australie
Re: Geniální nápad, jak z někoho vytáhnout dotace
Prosim, prozradte laikovi, proc je toto reseni v realnem provozu nepouzitelne?
maron
svíčka
Já když chci zapálit svíčku, stačí mi malý zapalovač a jedno "škrtnutí" Nepotřebuji nějaké složité mechanismy a už vůbec ne magnet.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!