Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Leasing - nejsnazší cesta k autu

  16:20aktualizováno  16:20
Na leasing se dnes pořizuje většina aut. Vzbudí proto logicky pozornost, přijde-li někdo s takovou nabídkou, jako nedávno společnost Škofin u fabií: nabízí jeden rok nájmu zadarmo. Není to zase jen nějaký reklamní trik na podfouknutí zákazníka? A co může nabídnout nejbližší konkurence?

Leasing je vlastně nejsnazší cesta k pořízení auta; není to ovšem koupě, ale pronájem auta.

Zájemce musí mít na začátku určitou finanční částku na složení zálohy, takzvanou akontaci.

Bývá od 20 do 60 procent ceny vozu, v některých individuálních případech může leasingová společnost povolit i méně.

U zvlášť výhodných akcí vyhlašovatel sám určuje jednorázovou akontaci. Zbytek z ceny se pravidelně splácí.

Jak ušetřit přes 40 tisíc na leasingu

Leasing si oblíbili jako první podnikatelé, a to především z daňových důvodů. "Při obstarání automobilu má u firem leasing jednoznačně přednost," říká Eduard Hrudka, prodejce značky Audi u společnosti Porsche Praha Smíchov, který prodává spíše dražší osobní vozy.

Leasing - nejsnazší cesta k autu

Přehled ZDE

Na leasing však již přešla i většina domácností. "Tak dvě ze tří prodaných aut jdou na některou z forem leasingu," potvrzuje Pavel Šlechta z firmy NH Car, která prodává škodovky. A dodává: "Ještě je nutno přičíst nějaká auta prodaná na spotřebitelský úvěr.

Za hotové dnes už toho je opravdu málo." A ještě tu je jedna podstatná okolnost: v některých zemích již zase začala s klopýtáním stoupat vzhůru křivka prodejů osobních automobilů. Sice neochotně, třeba jen o desetiny procenta. V dalších státech už se vydala nahoru svižněji.

Prodej aut v České republice jako jedné z nemnoha v celé Evropě však stále stagnuje. A právě v takové situaci přichází mladoboleslavská automobilka, či přesněji leasingová společnost Škofin, s mimořádnou nabídkou na financování nového auta: první rok leasingu zdarma.

Znamená to pro zákazníky poměrně velkou úsporu; vždyť místo pěti let budou platit jen čtyři. Jak to zamíchá s prodeji a jak na to reagují ostatní značky ve třídě nejrodávanějších osobních automobilů?

Co je co v leasingu

CENA VOZU - PRŮMĚRNÁ CENA, ZA JAKOU SI VŮZ LZE KOUPIT.
AKONTACE - JEDNORÁZOVÁ SPLÁTKA PŘEDEM, KTEROU JE NUTNO SLOŽIT V HOTOVOSTI (NEJNIŽŠÍ BÝVÁ ZPRAVIDLA 20 %).
MĚSÍČNÍ SPLÁTKA - PRAVIDELNĚ SPLÁCENÁ ČÁSTKA PO DOBU SJEDNÁNÍ LEASINGU.
ZŮSTATKOVÁ HODNOTA VOZU - ČÁSTKA, KTEROU NUTNO DOPLATIT PO SKONČENÍ LEASINGU, ABY VŮZ PŘEŠEL DO VAŠEHO VLASTNICTVÍ.
KOEFICIENT NAVÝŠENÍ - NÁSOBEK BĚŽNÉ KUPNÍ CENY, KTEROU BYSTE ZAPLATILI V HOTOVOSTI (KAŽDÁ SPOLEČNOST MÁ ALE JINÝ; NEEXISTUJE JEDEN VZOREC).
CELKOVÁ PLATBA - ČÁSTKA SE VŠEMI PŘÍPLATKY

Většina lidí volí auto na leasing, ale ve hře zůstávají i úvěry

Nejpodstatnější zásadou leasingu je, že čím delší dobu se automobil na základě sjednané smlouvy splácí, tím víc se prodraží.

Vlastníkem až po zaplacení
Konkrétně: když si například u leasingové společnosti České spořitelny najmete Fabii 1,2 v ceně 300 000 Kč, zaplatíte při ročním leasingu (včetně poplatků a pojištění) celkem 324 062 korun, zatímco při pětiletém 377 750 korun. To je rozdíl víc než 50 tisíc.

Vzhledem k tomu, že automobil je po dobu trvání leasingu v majetku leasingové společnosti, není vyžadováno zajištění. Vlastníkem auta se klient stane až po zaplacení poslední leasingové splátky. Proto když například auto poškodíte nebo když vám ho ukradnou, je tím vlastně způsobena škoda nikoliv vám, ale leasingové společnosti.

Více o leasingu ZDE
Proto zpravidla bývá součástí smluv plné pojistné zabezpečení aut (ovšem některé společnosti zase uvádějí splátky bez pojištění - lépe to vypadá). A je nutno dodat, že bývá i cenově výhodnější, než když je bude pro své auto sjednávat soukromá osoba.

Leasingové společnosti nakupují pojištění ve velkém, tedy levněji. Otázkou je, jak se sleva promítne do ceny leasingu. Porovnání si lze udělat už jen tak, vezmeme-li v potaz, že roční pojistné pro vozy této kategorie může například u České pojišťovny činit od devíti tisíc až do dvojnásobku, podle podmínek.

Bomba vržená Škofinem
Teď, kdy značky tvrdě bojují o zákazníky, podala leasingová společnost Škofin coby člen finanční skupiny Volkswagen své v Česku nejcitlivější značce Škoda Auto velmi silnou pomocnou ruku... Program, podporovaný mohutnou propagační akcí v médiích s názvem "Nové je lepší", zaručuje, že za vás Škofin opravdu uhradí prvních 12 měsíčních leasingových splátek! Jinými slovy: klient není zatížen 60 měsíčními splátkami, ale pouze 48.

To představuje podle modelu úsporu i více než 40 000 korun. A jako bonus k nabídce poskytuje ještě zdarma právní asistenci, která poskytne praktické informace po telefonu ve složitých situacích při cestování autem doma i za hranicemi. Akce platí pro všechny - jak pro soukromé osoby, tak pro podnikatele a firmy. Vztahuje se na vozy Fabia, Fabia Combi i Fabia Sedan v cenovém rozpětí od 260 000 do 365 000 korun.

Spotřebitelské úvěry na příkladu Škody Fabie

Ne každý chce jezdit ve vypůjčeném autě. Mnohý dá přednost vlastnímu, i když ho to bude stát o něco víc. Od toho tu jsou spotřebitelské úvěry. Tedy úročené půjčky, které bankovní domy poskytnou na mnohé, mimo jiné i na osobní auto. "Pokud zájemce o auto nemá k dispozici finanční prostředky, pak lze podle mého názoru účelně využít spotřebitelský úvěr," říká ředitel úvěrových obchodů České spořitelny Tomáš Halla a upřesňuje: "V tomto případě neplatí žádnou zálohu, akontaci. Během doby splácení úvěru může kdykoliv složit mimořádnou splátku nebo splatit i celý úvěr najednou, a to bez jakékoliv sankce." Výhodou úvěru je i to, že doba splatnosti může být sjednána podle potřeby klienta, individuálně třeba až do deseti let. Nutno však počítat s tím, že k vyřízení větších úvěrů (zpravidla nad 100 000 korun) bude banka požadovat zajištění, a tak může být nutná delší doba k vyřízení. Jak vypadá taková kalkulace na fabii v podání banky s největší soukromou klientelou v České republice - České spořitelny - ukazuje náš příklad.

cena vozu - výše úvěru (Kč)

počet měsíčních splátek

výše splátky (Kč)

poplatek za posouzení žádosti o úvěr (Kč)

roční poplatek za vedení účtu (Kč)

celková platba (Kč)

300 000

12

26 408

2 400

500

319 296

300 000

36

9 594

2 400

500

347 777

300 000

60

6 258

2 400

500

377 878


Škoda Fabia v akci "Nové je lepší"

cena vozu (Kč) 

splátka předem (Kč)

zůstatková hodnota (Kč)

standardní splátky (Kč)

skutečně zaplacené splátky (Kč)

celková platba (Kč)

úspora 12ti splátek (Kč)

260 000

65 000 (25%)

50 000

60 měs. x 3474

48 měs. x 3474

281 752

41 688

260 000

104 000 (40%)

119

60 měs. x 3310

48 měs. x 3310

262 999

39 720

300 000

105 000 (35%)

50 000

60 měs. x 3470

48 měs. x 3470

321 560

41 640

300 000

150 000 (50%)

119

60 měs. x3182

48 měs. x 3182

302 855

38 184

společnost: Škofin

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Galaxy 1,9 Ghia č.53.
Ford Galaxy 1,9 Ghia č.53.

r.v. 2004, naj. 212 000 km, diesel
139 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.