Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legenda bez střechy: Volkswagen připravil 210koňový Golf GTI Cabriolet

aktualizováno 
Ženevský autosalon si Volkswagen vybral pro premiéru Golfu GTI Cabriolet. Přesně rok po premiéře nové generace otevřeného golfu nabídne německá klasika sportovní jízdu s větrem ve vlasech. Škoda jen, že i tato novinka je tradičně golfově obyčejná. Trošku šmrncu navíc by neškodilo.

Volkswagen Golf cabrio GTi | foto: Volkswagen

Loni v Ženevě ukázal Volkswagen novou generaci Golfu Cabriolet. O rok později došlo i na špičkovou verzi GTI. V tradičním kabrioletu s plátěnou střechou a typickým kostkovaným čalouněním sedadel tak bude možné zažít i trochu sportovních zážitků. Auto dostalo motor z klasického modelu GTI s dvoulitrovým přeplňovaným motorem TSI a výkonem 155 kW (210 koní). Běžný model kabrioletu si musí vystačit v nejvýkonnější variantě s přeplňovanou 1,4 TSI a výkonem 118 kW.

Volkswagen Golf cabrio GTi

Otevřené GTI bude v prodeji s šestistupňovým manuálem nebo za příplatek s dvojspojkovou převodovkou DSG, která má taktéž šest převodových stupňů. Bez ohledu na převodovku zrychlí novinka na stovku za 7,3 sekundy. Maximální rychlost je 237 kilometrů za hodinu, s DSG pak o dva kilometry méně. Kombinovanou spotřebu uvádí výrobce s hodnotou 7,7 litru na sto kilometrů.

Cenu výrobce zatím nestanovil, odhady mluví o částce 34 000 eur na německém trhu, což je v přepočtu asi 850 000 korun. Akční ceny golfu včetně verze Cabriolet v České republice jsou ale o trochu výhodnější, takže by se cena novinky mohla vejít pod částku 800 000 korun. Podle informací iDNES.cz v českém ceníku otevřené GTIčko nebude. Na přání ho ale české zastoupení značky doveze.

Volkswagen Golf cabrio GTi

Základní parametry auta se neliší od standardní verze otevřeného golfu. Kabina je čtyřmístná, stahovací střecha plátěná a místo kdysi u otevřeného golfu tak populárního masivního oblouku na úrovni B sloupků je u nejnovější generace profil čistý. Bezpečnost místo pevného oblouku zajišťují oblouky vystřelovací.

Kabina je pro čtyři pasažéry vcelku prostorná, ani tady se u GTI nic nezměnilo. Se zavazadelníkem je to už trochu horší. Vejde se do něj 250 litrů nákladu, ale vstupní otvor je poměrně malý. Plátěná střecha se stahuje a natahuje pomocí elektro-hydraulického mechanismu. Směrem dolů to jde za 9,5 sekundy, zatažení si vyžádá 11 sekund. Obě operace lze provádět až do rychlosti 30 kilometrů za hodinu.

Volkswagen Golf cabrio GTi

Jako správné GTI má i kabriolet této verze několik charakteristických doplňků. Nejsou ale příliš markantní, auto působí hodně civilně a nepříliš nápadně. Loni představený koncept s výraznými aerodynamickými prvky vyvoláva mnohem agresivnější dojem.

Fotogalerie

Zpředu je to především voštinová maska se dvěma červenými pruhy, pozměněný je přední nárazník se spoilerem a nemůže chybět logo GTI. Bonusem je tradiční červený lak a sedmnáctipalcová litá kola Denver. Větší osmnáctky Detroit budou za příplatek na přání. Na zádi je to nepříliš masivní difuzor a koncovky výfuků.

Další GTI speciality najdeme v interiéru auta. Vše ale odpovídá klasickému modelu GTI, vyjma logicky upravené zadní lavice a více sklopeného čelního skla. Volant je obšitý kůží, stejně jako specifická řadicí páka. V obou případech s červenou kontrastní nití. Pedály jsou pak z kartáčovaného kovu a palubní desku zdobí velmi decentní chromované prvky. Charakteristický károvaný vzor sedaček si u sportovního golfu drží Volkswagen už řadu let. Komu by se tento design sedaček nelíbil, může si připlatit za kožené potahy. Ozdobný pruh na palubní desce je leskle černý a černou barvu má i vnitřní čalounění střechy a obklad sloupků.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.