New Trabi

New Trabi | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Legenda se vrací. Nový trabant přijede za dva roky

  • 58
Dlouho ohlašovaný plán na vzkříšení legendárního východoněmeckého vozítka Trabant získává hmatatelné kontury. Do původního projektu bavorské modelářské firmy Herpa se zapojila východoněmecká konstruktérská firma IndiKar, která už připravuje výrobu prvního prototypu. Ten má být v roce 2009 představen na frankfurtském autosalonu.

Uvedl to jednatel firmy Ronald Gerschewski. Dalším krokem má být rozjetí sériové výroby. 
 
Firma IndiKar prý chce vyrábět úsporný a zároveň pokrokový automobil. Herpa iniciativu "nový Trabi" odstartovala už loni, ale ještě neměla pro realizaci svého projektu vhodného partnera.

Dalším úskalím projektu byla příliš vysoká předpokládaná cena modernizovaného trabantu. Měl stát v přepočtu přes milion korun.

IndiKar však nyní tvrdí, že dokáže vyrobit levný pětidveřový vůz, který by se prodával za 10 000 eur (téměř 260 000 korun). Bude však prý záviset na tom, kolik kusů se vyprodukuje.

popisek NEPŘEHLÉDNĚTE
NEW TRABI - DUROPLAST SE VRACÍ

Zatímco původní trabanty měly dvoutaktní motor, vůz pracovně nazývaný New Trabi bude mít moderní pohon s efektivním spalováním a bude šetrný vůči životnímu prostředí.

"Bude jednoduchý, cenově příznivý a samozřejmě bude vyhovovat současným bezpečnostním a ekologickým standardům," tvrdí Gerschewski.

"Vývoj bude odrážet přání a očekávání mnoha nadšených příznivců legendárního automobilu," řekl manažer společnosti Herpa Klaus Schindler, jenž celý projekt inicioval.

Bavorská firma na loňském frankfurtském autosalonu a prostřednictvím internetu oslovila 14 000 lidí, z nichž údajně 93 procent projekt podpořilo. Lidé se rovněž vyslovili pro to, aby automobil stál zhruba 10 000 eur.

Legendární trabanty se vyráběly v saské fabrice VEB Sachsenring Automobilwerke ve Zwickau od listopadu 1957 do jara 1991. Firma IndiKar přitom sídlí jen zhruba šest kilometrů jižně od Zwickau, v obci Wilkau-Hasslau.

"Bakeliťáky" vyznačující se nekvalitním spalováním paliva, zvukem "rozzuřeného vysavače" a slabým výkonem motoru se mezitím staly na německých silnicích raritou a zároveň symbolem fenoménu "ostalgie", tedy nostalgie a stesku po komunistické Německé demokratické republice.

,