Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legendární Honda CRX je zpátky jako hybridní koncept

aktualizováno 
Jedna z největších ikon osmdesátých let automobilových. Lehká, hranatá krabička, která vypadá dodnes fantasticky. Milovníci ostré a zábavné jízdy na Hondu CRX nemohou dodnes zapomenout a na ulici budí pozdvižení ještě dnes...

Honda CR-Z | foto: Honda

Doba pokročila, CRX v ceníku Hondy už nějaký ten rok nenajdeme. Po tokijském autosalonu se to ale možná změní. CRX by se mohlo jmenovat CR-Z a mohlo by vypadat třeba právě jako nejnovější studie japonské automobilky s velkým H ve znaku.

Sportovní auto dneška ale musí nejen rychle jezdit, musí být také ohleduplné ke vzduchu, který dýcháme. CR-Z je proto hybridní. Znamená to, že klasickému do výšin vytočenému benziňáku bude pomáhat elektromotor.

Označení CR-Z znamená "Compact Renaissance Zero" - představit si, co tím chtěla Honda říci, vyžaduje bujnou fantazii. Ostatně ani v případě jména bájného předka CRX nepochodíme lépe, má totiž znamenat "Civic Renaissance Model X".

Dynamické linie přidávají CR-Z na mohutnosti. Lehkost a křehkost na pohled i na dotek, která byla zřetelná u CRX je pryč, teď frčí síla svalů.

Za pozornost stojí velmi netradiční design zrcátek, ve kterých se usadily kamery. Až se bude koncept CRX budoucnosti předvádět v Tokiu na autosalonu, bude mít devatenáctipalcová kola a přední světla složena z LED diod.

Honda CR-ZHonda CR-ZHonda CR-Z



Honda CR-ZHonda CR-ZHonda CR-Z




Honda CR-Z


Autor:


Témata: Honda, Tokio


Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.