Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legendární mercedes s racčími křídly zneuctěn

  16:30aktualizováno  16:30
Milovníci veteránů se chytají za hlavu, obdivovatelé extrémně rychlých a drahých aut jsou nadšeni. Z pohledu těch prvních se německá firma chystá zneuctít legendární Mercedes 300 SL; očima druhých připravuje obdivuhodné sportovní auto.

MERCEDES 300 SL: Jeden z nejkrásnějších vozů automobilové historie | foto: DaimlerChrysler

Totiž: pod kapotu kabrioletu z padesátých let minulého století chce montovat nejmodernější techniku. Slibuje to podle zprávy ČTK Frank Rickert z firmy Mechatronik, která hodlá veterány vybavovat novým motorem, převodovkou, řízením i nápravami.

Takto "zrekonstruované“ auto pak přijde na 450 tisíc eur, což je asi 12,5 milionu korun. Podle listu Die Welt si už jeden exemplář pořídil katarský šejk.

Možnost takové úpravy auta je však hodně teoretická; podle Rickerta si totiž každý zájemce musí "použitelný“ vůz sehnat sám. To nebude jednoduché: luxusních vozů se během celých padesátých let vyrobilo pouhých 1858 kusů. Mezi sběrateli je o ně obrovský zájem, takže pokud se dá v jakémkoli stavu sehnat, nebude to za méně než zhruba šest milionů korun.

Firma Mechatronik ze Stuttgartu chce původní motor nahradit novým ("pod kapotou už nezůstane nic, jak bylo dřív“, tvrdí Rickert), s nímž lze prý dosáhnout rychlosti 288 kilometrů v hodině; celé auto má být odlehčené.

Nejen milovníci veteránů však znehodnocením vzácného auta nebudou nadšeni, protože původní třílitrový šestiválec byl ve své době naprosto jedinečný tím, že pracoval s přímým vstřikováním benzinu.

A maximální rychlost auta, vážícího v originální verzi pouhých 1300 kilogramů, byla i tak 260 kilometrů v hodině; zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině rovných deset sekund.

Hvězdy ho milovaly
Legenda jménem Mercedes 300 SL (Sport Leicht = sportovní lehký, jiné zdroje uvádějí Super Leicht) se začala psát v roce 1952, kdy ještě čistě závodní vůz vyhrál závod 24 hodin Le Mans.

Do dvou let připravili ve Stuttgartu civilní verzi, v níž však zůstal závodní trubkový rám - takže dveře byly zavěšeny na střechu.

Po jejich otevření vypadalo auto jako pták s křídly, proto se mu začalo přezdívat Gullwing (křídlo racka). Přidáme-li nádhernou aerodynamickou karoserii, nemohl mercedes nemít úspěch u soudobých celebrit.

Pořídila si ho třeba Sophia Lorenová, Gina Lollobrigida, Romy Schneiderová, Clark Gable či dirigent Herbert von Karajan; ale i řada korunovaných hlav - třeba řecký kníže a jordánský král. A jeho kvality byly v roce 1999 odměněny: v anketě Auto století se dostal mezi 25 nejvýznamnějších automobilů světové historie.

Autoři:






Nejčtenější

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.