Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legendární porsche na zemní plyn: PGO Cévennes Tubo-CNG

aktualizováno 
Automobily šetrné k životnímu prostředí jsou v poslední době tématem číslo jedna. Na ženevském autosalonu bude veřejnosti odhalen roadster, který v sobě spojuje ekologii, krásu i nostalgii. Plynem poháněný vůz PGO je totiž reminiscencí Porsche 356.

Roadster PGO Cévennes Turbo-CNG poháněný zemním plynem | foto: PGO

Bavorský specialista na plynový pohon automobilů firma BRA a francouzský výrobce sportovních retro vozů PGO spojili své síly a do Ženevy si připravili elegantní roadster Cévennes Turbo-CNG.

Automobil vychází z běžného modelu Cévennes, který je moderní interpretací sportovní legendy – Porsche 356.

Oproti běžnému modelu je Cévennes Turbo-CNG, jak již název napovídá, upraven pro pohon stlačeným zemním plynem. Pohonné ústrojí pochází právě z dílen německé společnosti BRA, která například vyvíjela CNG variantu Opelu Corsa.

Roadster PGO Cévennes Turbo-CNG poháněný zemním plynem

Čtyřválcový motor o objemu 1,6 litru má výkon 110 kW (150 koní) a maximální točivý moment 210 Nm. Malému (3 700 x 1 675 x 1 200 mm) a lehkému (980 kg) roadsteru tak uděluje solidní dynamiku a přitom šetří životní prostředí.

Zrychlení z nuly na 100 km/h trvá 6,5 sekundy a maximální rychlost činí 210 km/h. Průměrná spotřeba plynu je 4,6 kg/100 km, což je ekvivalent 6,7 litrů běžného automobilového benzinu.

Ve městě přitom spotřeba stoupá na 5,7 kg, mimo něj naopak klesne na přívětivých 3,8 kg na 100 kilometrů (tedy asi 5,5 litru benzinu). Průměrné emise CO2 pak činí 118 gramů na kilometr.

Roadster PGO Cévennes Turbo-CNG poháněný zemním plynem

Nádrž pojme 22 kilogramů plynu, což automobilu umožňuje dojezd asi 450 kilometrů. Na malý roadster pro radost je to určitě velmi solidní hodnota.

To, zda se automobil dostane do prodeje, určí právě reakce veřejnosti na ženevském autosalonu. Pokud budou kladné, měl by se vůz PGO Cévennes Turbo-CNG začít prodávat za cenu zhruba 48 000 eur, tedy asi za 1 250 000 korun.





Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.