Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legendární Škodu 422 nemá ani mladoboleslavské muzeum

aktualizováno 
Jan Zachovský s přítelkyní Kateřinou Kašparovskou na setkání veteránů ve Františkových Lázních přijel minulý týden nablýskanou Škodou 422. Cestu z Horního Žďáru u Ostrova zvládl téměř osmdesát let starý vůz po vlastní ose. K autu ladilo i oblečení posádky v šatech evokujících dvacátá léta.

Soutěž elegance Františkovy Lázně - Jan Zachovský s Kateřinou Kašparovskou přijeli do Františkových Lázní Škodou 422. | foto: Martin StolařMF DNES

"Auto je z roku 1929, typ 422. Označení znamená, že auto má čtyřválcový motor o výkonu 22 koní," vysvětluje Jan Zachovský.

Provedení s čtyřdveřovou uzavřenou karoserií je velmi vzácné. "Není dokonce ani ve škodováckém muzeu," pyšně říká Zachovský.

Škodovku koupil před sedmi lety v žalostném stavu. "Vůz jsme objevili v jedné vesnici, asi dvacet let do něj pršelo. Od roku 2001 jsem začal auto dávat dohromady," vzpomíná hrdý majitel auta, které po šestileté náročné renovaci poprvé představil vloni ve Františkových Lázních.

Přeměna vraku, který získal Jan Zachovský za 15 tisíc korun, na ozdobu veteránských srazů zatím stála odhadem asi 150 tisíc korun. A téměř každou volnou chvilku.

"Museli jsme nejdřív vyměnit výdřevu, pak přišlo na řadu vyvařování plechů, lícování dílů," popisuje. Náhradní díly na stará auta se navíc jen velmi těžko shánějí a pokud se to povede, jsou velmi drahé.

S odpovědí, zda by škodovku prodal, Zachovský ani chvilku neváhá. "Už bychom ji neprodali, zůstane v rodině," nepochybuje. A přítelkyně Kateřina nadšeně přikyvuje. To, že Jan tráví většinu času v garáži, ji netrápí. "Vůbec mi to nevadí, už jsem si zvykla. Je to lepší, než kdyby vysedával po hospodách nebo dělal nějaké skopičiny," směje se.

Možná už příští rok chce přijet Zachovský do Františkových Lázní s další historickou škodovkou. "Bude to velká limuzína se šestiválcovým motorem, uvidím, jestli ji stihneme dodělat," naznačuje.

Škoda 422

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Výstavní premiéra Škody Favorit na veletrhu v Brně 16. září 1987
Na den přesně před 30 lety měla v Brně světovou premiéru Škoda Favorit

Přesně před třiceti lety, 16. září 1987 se Čechoslováci dočkali, na 29. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se představil Favorit. Úplně nová škodovka,...  celý článek

V zajetí Maserati
OBRAZEM: Jak se staví výstava automobilových perel. Jde o centimetry

V zajetí Maserati v obchodním centru Arkády Pankrác. Fotograf iDNES.cz byl u instalace výstavy. Při manipulaci rozhodovaly centimetry. K vidění je i jediné...  celý článek

Volkswagen Golf 1.6i LPG Trendline Plus
Volkswagen Golf 1.6i LPG Trendline Plus

r.v. 2009, naj. 170 200 km, LPG + benzín
174 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.