Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Legendárního pionýra doplní kačer

aktualizováno 
Dva nové motocykly vyvinula během půldruhého roku malá opavská firma Motoscoot. Po modelu Jawa New Pionýr, který vzkřísila jako repliku neslavnějšího malého českého motocyklu, přichází s výrobkem ve vyšší kubatuře, Jawa 125 Duck.

Jawa 125 Duck | foto: Motoscoot

"Zatímco pionýr se rok úspěšně prodává, svého majitele zatím získalo asi 400 kusů, prodej "kačera" by měl začít v příštím roce," řekl šéf firmy Pavel Brída. Motoscoot v posledních letech drží prvenství v prodeji motorek na domácím trhu.

"Chceme uvádět na trh motorky s ochrannou známkou Jawa, které jsou nenapodobitelné. Novým modelem jsme zavřeli škarohlídům pusu, že se plácáme jen v retrostylu, a ukázali jsme, že umíme stejně velmi rychle přeskočit do další nenapodobitelné motorky, která má poslední výkřiky módy," dodal Brída.

Plně funkční prototyp s digitálním tachometrem a dvěma výfuky pod sedadlem podle něj tvůrci pojmenovali Kačer (Duck) podle tvaru přední masky.

Novinka nyní musí získat souhlas od Jawy s uvedením na trh a projít homologací pro evropský trh.

Firma Motoscoot začínala před 15 lety tím, že prodávala ve velkém repasované skútry z Japonska. Před rokem a půl Brída během šesti měsíců uskutečnil svůj nápad po 50 letech vrátit na trh legendární moped, který míval přezdívky Pincek, Pařez a další.

Vývoj a uvedení motorky na trh za tak krátkou dobu se podle Brídy zatím žádné jiné motorkářské firmě v Evropě nepodařilo. Běžně to podle něj od prvního představení prototypu až po uvedení na trh trvá asi dva roky.

Prodej pionýra, který se vyrábí v čínské privátní továrně TMEC a montuje v Opavě, jde na české poměry podle Brídy nadmíru dobře.

"Žiji v představě, že jsme národem slev, takže jsem očekával, že dražší očíslované limitované edice se za rok prodá asi do sto kusů. Prodalo se dvakrát tolik. Zbylých dvě stě je prodej levnější sériové verze," uvedl s tím, že mezi zákazníky jsou i šéfové velkých českých podniků.

Na českém trhu se ročně podle Brídy oficiálně prodá 15 000 motorek.

"Od České republiky ale nemůžeme očekávat, že se vrátí vložené výrobní náklady, proto musíme jít dále. Například v Německu se prodává kolem půl milionu motorek," uvedl Brída, který nyní posílá vzorky pionýra do zemí EU. Uspět by chtěl kromě Německa ve Francii, Holandsku, Polsku, Maďarsku nebo Finsku.

Brída chce na konci října na webových stránkách firmy spustit podle svých slov největší světovou online aukci motorek pro Evropu.

"Lidé jsou líní někam chodit, sedí doma nebo v kanceláři a listují si v motorkách. Na aukci jim chceme nabídnout přes 10 000 strojů týdně, které se prodávají v Americe, v Japonsku. To se zatím ještě nikomu v Evropě nepodařilo," dodal.

Autoři: ,






Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Indian Roadmaster Classic
Skutečný Pán silnic: indiánskému náčelníkovi se ulice klaní

Na první pohled je tahle mašina jednoduše kolosální. Jedna jediná dominanta Indiana Roadmaster Classic se hledá opravdu těžko.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Triumph Bonneville Bobber Black
Temný rytíř a hot rod: prozkoumali jsme novinky Triumphu na příští rok

Tradiční britský výrobce motocyklů Triumph usoudil, že klasiky není prostě nikdy dost a na silnice posílá další dva přírůstky do rodiny Bonneville. Svou...  celý článek

Suzuki Intruder M 1500
Suzuki Intruder M 1500

r.v. 2009, naj. 15 500 km, servisní kniha
215 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.