Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Značka závoďáků lehkých jako pírko je zpátky, 686kilové ermini

aktualizováno 
"Svoje auta jsem vždy chtěl mít lehké jako pírko, aby mohla letět na křídlech větru," říkal Pasquale Ermini, zakladatel značky na sporťáky. Dnes ordinují konstruktéři dietu moderním autům. Jenže signore Ermini stavěl své sporťáky před sedmdesáti lety. Dnes značka opět ožívá.

Znovuzrozené ermini se filozofie Pasquina, jak mu říkali, drží. Nový sporťáček má 686 kil, italsky "seiottosei". Tři sta dvacet koní dvoulitrového motoru od Renaultu tedy bohatě stačí.

Krátká historie, velké úspěchy

Pasquale Ermini po kariéře mechanika a závodníka (jel slavnou Mille Miglii v letech 1935-37) v roce 1947 postavil motor na základech fiaťácké jedenáctistovky, pak následoval jeho první závoďák Ermini-Alfa Romeo Sport 2500SS. Úspěchy se množily a Ermini založil vlastní závodní tým Scuderia T.E.S.S. (testa emisferica super sport, jméno odvozené od hlavy válců s půlkulovými komorami vlastní konstrukce), hned v první sezoně 1947 dobyl sedmé místo na Mille Miglii. Vrcholem byla vítězství ve své třídě na slavné sicilské Tarze Florio v letech 1950 a 1953. V roce 1956 ale Pasquino kvůli zdravotním problémům stavbu závodních speciálů opustil, ještě šest let ale poskytoval pilotům servis ve florentské Viale Matteotti.

Jméno Ermini neřekne moc ani samotným Italům, tedy pokud se nezajímají o autosport kolem druhé světové války. Florentská dílna zavřela v roce 1962, na svém kontě měla 37 postavených aut a přes šest set odjetých závodů. 

Nový sporťák oblékl designér a inženýr Giulio Cappellini, bylo to jeho první auto. Karoserii z ručně tepaného hliníku, jejíž výroba trvala deset měsíců, tvaroval na prostorový rám z ocelových trubek, který váží jen 40 kilo. Přední pomocný rám je z uhlíkových vláken. Barva byla předem jasná: typická rudá, kterou nosívaly speciály ermini. Kokpit je čalouněný alcantarou.

Na konstrukci se podílel specialista na závodní vozy, firma Osella. S detaily si vyhráli šperkaři, jsou ze stříbra kombinovaného se smaltem a maska je ručně vyrobená z hliníku. Stříbrný nápis Ermini z krytu motoru je okopírovaný z Ermini 357 Scaglietti z roku 1955 (podle tohoto závoďáku vzniklo v Americe na 400 speciálů s laminátovou karoserií). Známý výrobce volantů Nardi vyrobil pro 686 speciální kousek, stejně tak OZ vyvinul extra ráfky.

Fotogalerie

Seittosei je otevřený roadster, Italové jim říkají "barchetta", tedy "lodička", je dlouhý 412 centimetrů a široký 185. 

Renaulťácký přeplňovaný šestnáctiventilový čtyřválec z Méganu RS uložený uprostřed umí rozjet 686 až na dvěstěsedmdesátku (elektronický omezovač). Barchetta s motorem odladěným u LRM Motor stovku pokoří za tři a půl sekundy. Na zadní kola přenáší dvoukotoučová spojka sílu z šestistupňové sekvenční převodovky Sadev. 

Brzdovou soustavu dodalo italské Brembo. Nápravy jsou typu push-rod na trojúhelníkových závěsech. Lepivé sedmnáctipalcové pneumatiky Toyo mají vpředu rozměr 215/45, vzadu 245/40.

O znovuoživení legendy italského motorsportu, která v závodech uměla porazit ferrari, maserati i porsche, se od roku 2007 opět ve Florencii pokouší Eugenio Ercoli a Stefano Pandolfi. A seiottosei si zažívá premiéru na autosalonu v Ženevě.







Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...
Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...

r.v. 2016, naj. 210 km, benzín, 1. majitel
8 750 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.