Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lék na kolony: maxipavouk

aktualizováno 
Má sportovní design a vlastnosti velkého motocyklu. I proto se skútr Malaguti Spidermax RS 500 hodí do města i na delší výlety.

Malaguti Spidermax RS 500 | foto: Petr Lemberk, MAFRA

V osmdesátých letech byla značka Malaguti synonymem pro skútry a malé motocykly. To se však mění. Důkazem je maxiskútr Malaguti Spidermax RS 500 s motorem o objemu 500 ccm. Přitom ještě před pár lety se zdálo nemožné nacpat půllitrový motor do něčeho takového, jako je skútr. Dnes je to trend.

Dceři se líbil
Na spidermaxu jsem během testování na Vysočině najezdila téměř 700 kilometrů. A to jak v hustém
městském provozu, tak i na běžných silnicích. Dost často mi společnost dělala moje dcera, která si
spidermaxe nemohla vynachválit. Jen při vyšších rychlostech na ni více foukalo.

V ráži však byla, když jsme se při zastávkách na zmrzlinu staly středem pozornosti. Maxipavouk,
jak zní doslovný překlad názvu, totiž upoutá svým designem, díky němuž v této kategorii motorek
podle mě jednoznačně poráží své konkurenty.

Chce to zvyk
Jako zatvrzelý motorkář jsem měla se skútrem trošku problémy. Přece jen absence klasického řazení
a spojkové páčky mě třeba na křižovatce přivedla do rozpaků. Brzy si však zvyknete, asi jako na auto
s automatickou převodovkou. Také posez je trošku jiný, i když spidermax svým vzhledem a rozměry strčí do kapsy kdejakou motorku, pořád je to skútr, takže na něm můžete jet klidně v sukni.

Pohodlné a široké sedlo zaručuje komfort i při delších cestách, a to jak pro řidiče, tak pro spolujezdce. Díky větrnému štítu a kapotáži jste chráněni před větrem i deštěm. Když pršelo, až na ramena zůstalo moje oblečení úplně suché. Přesto mám k plexištítu jednu výhradu.

Se svou výškou 180 centimetrů jsem jeho okraj měla přímo v zorném poli. To se však dá vyřešit jednoduše – při koupi si rovnou objednáte vyšší. Velmi jsem ocenila velký zavazadlový prostor, do kterého bez problémů uložíte dvě přilby. A když jedete do obchodu, pak i celkem velký nákup.

Je to těžká váha
Šestnáctipalcová kola a dlouhý rozvor zaručují, že maxiskútr výborně sedí na silnici a je lehce ovladatelný v zatáčkách. A to i přesto, že ho nemůžete stisknout koleny jako motorku. Ocenila jsem i integrovaný brzdný systém. Ať zmáčknete kteroukoli páčku, účinnost brzd se díky němu rozloží do obou kol.

Na skútr je spidermax s váhou přes 200 kilogramů poměrně těžký. To v zásadě není problém, ale chtělo by to ruční brzdu. Při zastavení v kopci jsem měla trochu problémy s manipulací, zejména při parkování.

Výtku si zaslouží ještě multifunkční spínací skříňka. Ovládáte s ní otvírání sedla, přední schránky a zamykáte motocykl. Trvalo mi čtyři dny, než jsem se naučila s tímto systémem zacházet a místo nastartování si neotevřela sedlo a naopak. Možná by pomohlo podsvícení.

Jinak je to však jen věcí cviku a citu v ruce. Dobře je vyřešená přístrojová deska – kombinace klasického analogového tachometru a digitálního displeje. Žádné zbytečnosti neodvádějí pozornost a vše potřebné je na očích.

Dokonalé sladění
Spotřeba benzinu se pohybovala kolem čtyř litrů na sto kilometrů, což při objemu nádrže 14,5 litru zaručuje skvělý dojezd 300 kilometrů. Tím se každá motorka podobných rozměrů pochlubit nemůže.

Celkově mě tento motocykl - totiž vlastně skútr - nadchl. Je hbitý při kličkování mezi auty v hustém provozu, kde se nemusíte zabývat mačkáním spojky a neustálým řazením, ale zároveň je i dostatečně výkonný pro jízdu na delší vzdálenosti. Spidermaxe bych neváhala nazvat korábem silnic, který byl stvořen pro pohodlnou jízdu ve velkých městech a na dlouhých městských okruzích.

Takže jestli bydlíte v satelitním městečku dvacet kilometrů od centra města, kam se v autě každý den protloukáte v kolonách, a chtěli byste změnu, pak je spidermax dobrou volbou.

Malaguti Spidermax RS 500 v číslech

motor

čtyřdobý horizontální jednoválec
zdvihový objem 493 ccm
výkon 30,5 kW (43 koní)
objem nádrže 14,5 l
prům. spotřeba 4 l
hmotnost 204 kg
cena 189 900 Kč
Pozn: Motocykl do testu zapůjčila společnost AZMoto.

Autoři:




Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Prague Harley Days 2017
VIDEO: Harleyáři obsadili Prahu

Centrem Prahy dnes projela kolona motocyklů značky Harley-Davidson. Jejich majitelé se do metropole sjeli na akce Prague Harley Days, která se letos koná...  celý článek

Distinguished Gentleman's Ride - spanilá jízda motorek Prahou
OBRAZEM: Frajeři s kníry profrčeli Prahou

V neděli si přesně v poledne přes 92 tisíc elegantně oblečených motorkářů v 95 zemích nalepilo symbolický knírek na světlomet svého klasického „oldschool“...  celý článek

KTM 1290 Super Adventure S
Rozmazluje a ponouká k lumpárnám. Crossover od KTM je univerzál

Proporce dakarského speciálu, obrovská hromada krouťáku a silou přetékající motor. Potřebuje člověk k pořádnému řádění na dvou kolech víc? Ne! Ale spousta...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.