Lekce korejské ekonomie: Kia Magentis

  15:58
Korejský sedan střední třídy přichází přepisovat prodejní statistiky na český trh. Připravil si k tomu líbivý design, několik technických zdokonalení a k tomu více než zajímavou prodejní cenu.

Se začátkem letošního února byl na českém trhu zahájen prodej druhé generace modelu Kia Magentis.

Decentně tvarovaný, 4,73 m dlouhý sedan přináší několik důležitých inovací proti předchůdci; zcela obměněná motorová paleta nabízí vyšší výkony a modernější techniku, absolutní novinkou v nabídce je turbodiesel CRDi.

Změnily se i rozměry a proporce vozidla – nový magentis je delší, vyšší a s větším rozvorem, zmenšila se šířka a také přední převis.

Za nejbližší konkurenci Kia vyhlašuje asijské zástupce střední třídy – avensis, accord, primeru; mezi extrémně konzervativní zámožnější evropskou klientelou vidíme reálnější tržní souboje s evandou, koncernovým sourozencem sonatou, cromou či superbem. Kia se netají ambicí proniknout mezi fleetovou klientelu a extrémně dobré prodejní výsledky (téměř 50% nárůst v loňském roce) říkají, že to není nereálný plán.

Vítanou je možnost volby ze tří základních barev interiéru + 1 kombinace speciálně pro Evropany. Dojem dotváří celkem 3 druhy dekorativních panelů. Premiéru oslavují podélně seřiditelný volant, elektricky nastavitelné pedály a palubní počítač, sklopná dělená zadní opěradla také stojí za zmínku. Specialitou pro vyšší verze je podsvícení přístrojů s pomocí LED-diod.

Rychlé poevropšťování
Vnější vzhled se změnil nejvíce – výstřední asijské křivky byly vystřídány solidním a kompaktním tvarem, který je možno označit za takřka usedlý. Od pohledu připomíná jakýsi koncentrát toho nejlepšího z asijského designu nedávné minulosti, takže jednotlivé detaily mohou někomu připomenout tu hondu, onde lexus. Zejména pohled zezadu silně evokuje Lexus GS; to ovšem magentisu neubírá na eleganci – ve srovnání s předchůdcem se jedná o řádové zlepšení.

Uvnitř také došlo k velkým změnám; známé křivky zůstaly, ovšem zásadně se zlepšil první dojem z kvality a sestavení materiálů. Průměrný zhýčkaný Evropan už se neotřese jako při usednutí do starších korejských vozů, a od počátku se cítí příjemně.

Premiéra ESP
Od minulé generace se principiálně nezměnila; nová platforma (označená MG), sdílená se sonatou a budoucím carensem, používá stejně jako dříve vzpěry McPherson vpředu a kompaktní víceprvkovou nápravu vzadu, vyráběnou s pomocí hydroformingu. Výstroj se blíží evropskému standardu v nebývalé míře; úplnou novinkou v rámci celého koncernu je montáž ESP.

Nové motory
Nabídka pohonných agregátů ničím nevybočuje ze zaběhlého standardu. Dva čtyřválce doplňuje nízkovýkonný šestiválec, který bude v Evropě spíše okrajovou volbou.

Základ nabídky spočívá na bedrech zmodernizovaného dvoulitrového čtyřválce CVVT s plynule variabilním časováním sacích ventilů. Agregát o výkonu 106 kW je známý již ze sportage; magentis s ním dosahuje 208/195 km/h a zrychluje na stovku za 10,2/11,2 s. Průměrná spotřeba činí 7,7/8,1 l/100 km. Údaje za lomítkem platí pro čtyřstupňovou automatickou převodovku.

Pro náročnější je určen šestiválec, převrtaný proti předchůdci na 2,7 l. Vyvíjí 138 kW, na stovku sprintuje za 9,1 s a umí se rozjet až na 220 km/h. Je nedílně spojen s novým pětistupňovým automatem a podle výrobce zkonzumuje 9,2 l na 100 kilometrů.

Dobrá zpráva pro Evropu; pod kapotou konkurenta Passatu se objevuje nafta – nedávno zdokonalený dvoulitrový turbodiesel common rail II, který díky vstřikování Bosch dosahuje 103 kW, 305 Nm a prostřednictvím nové šestistupňové převodovky, případně čtyřstupňového automatu, vyvíjí 201/200 km/h, stovku dosahuje za 10,4/11,7 s a žádá za to 6,0/7,3 l na 100 km. Samozřejmostí je plnění Euro IV a také bezúdržbový částicový filtr.

Levné a vybavené
Ceny a výbavy jsou tím nejzajímavějším čtením. Magentis nabízí dvě základní úrovně EX a EX+ s tím, že doukoupit je možné prakticky jen metalízu a kožené čalounění. Již v EX nechybí litá kola, manuální klimatizace, kožený paket, kompletní elektrifikace, palubní počítač, 6 airbagů či imobilizér. EX+ přidává za sedmdesátitisícový příplatek ESP, TCS, BAS, automatickou klimatizaci, dešťový senzor, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, LED podsvícení přístrojů a parkovací asistent.

Základní cena zážehového dvoulitru EX činí 529 980,-, zatímco šestiválec, nabízený pouze v EX+, stojí bez dvacetikoruny 700 tisíc. Příplatek za metalízu činí 14, za kožené čalounění 40 tisíc. Turbodiesel přijde do nabídky později, podle slov vedení českého importéra v květnu. Základní ceny budou činit předběžně 580 a 650 tisíc, což by z Magentisu učinilo extrémně atraktivní nabídku!

Kia Magentis

Kia Magentis

Srovnání generací: Vnější vzhled se změnil nejvíce – výstřední asijské křivky byly vystřídány solidním a kompaktním tvarem, který je možno označit za takřka usedlý. Předchozí (bílá) generace Kie Magentis a její nástupkyně.

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Kia Magentis

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...