Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Leon Ecomotive: nový seat na baterky

  11:00aktualizováno  11:00
Kdo dnes nemá auto na elektřinu, jako by nebyl. Auta tankující elektrony staví ve vývojových centrech snad všech automobilek. Seat si v rámci "Plánu globální udržitelné mobility pro rok 2014" musel elektromobil postavit také.

Seat Leon Twin Drive Ecomotive | foto: Seat

Elektroseat rozvíjí pohon Twin Drive, známý z hybridního Golfu, kterého se snad brzy dočkáme v provozu. Více o Golfu Twin Drive ZDE

Leon Twin Drive Ecomotive ukazuje seat pro rok 2014.

Hybridní budoucnost aut jezdí ve městě na elektřinu schovanou v Li-ion bateriích, mimo město používá klasický spalovací motor. Nově představená pojízdná laboratoř Seatu ale prozatím vystačí jen s elektřinou.

Seat Leon Twin Drive Ecomotive

Pod kapotu se nastěhoval elektromotor o výkonu 35 kW. Úpravami tedy musely projít i další konstrukční celky (převodovka, brzdová soustava, topná a klimatizační soustava a většina elektronické výbavy).

Prototyp využijí konstruktéři k testování elektrického pohonu a především hledání způsobu, jak zlepšit jeden z největších nedostatků elektromobilů, jímž je rychlé vybíjení akumulátorů a s tím spojený omezený dojezd, který u nového prototypu dosahuje 50 km.

Maximální rychlost je elektronicky omezena na 100 kilometrů v hodině.

Plány španělské automobilky sahají až do roku 2014 a zahrnují výzkum a vývoj v oblasti hybridního pohonu s možností externího dobíjení ("plug-in") s postupným ústupem od používání spalovacích motorů. Elektrifikovaná auta mají za úkol především šetřit palivo a životní prostředí nízkou úrovní vypouštěných emisí.

Francisco García Sanz, člen představenstva koncernu Volkswagen a předseda představenstva Seatu při představení elektrického leonu varoval:"Samotné technologie nejsou zárukou úspěchu. Pro zajištění mobility a autonomie uživatelů je rozhodující připravenost na důsledky pro výrobce a distributory elektrické energie, jakož i jasná podpora od vlád."

Seat Leon Twin Drive Ecomotive

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.