Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Leona Machálková: Motorky mě děsí

  14:49aktualizováno  14:49
Volvo Leony Machálkové dokáže uhánět rychlostí až 210 kilometrů za hodinu. Známá zpěvačka však říká, že takto rychle nejezdí a sílu vozu využívá jen při předjíždění.

Leona Machálková - I další auto Leony Machálkové bude asi volvo. Stejný bude i model. Nic většího, třeba s pohonem čtyř kol, si pořizovat nehodlá. | foto: David PortMF DNES

V luxusním švédském Volvu S60 stříbrné barvy už třetím rokem jezdí zpěvačka Leona Machálková. Po téměř 120 tisících kilometrů je stále spokojená.

"Je to bezpečné a nenápadné auto s dobrými jízdními vlastnostmi," říká. Její partner Bořek Šípek řídí větší model V70.

Jak jste se ke značce Volvo dostala?
Kdysi jsem měla na prázdniny půjčené menší Volvo S40 a užívala jsem si veškerý luxus, který všechna volva nabízejí. A tak jsem si pořídila větší model S60. V době, kdy jsem si ho kupovala, jsem čekala syna a asi podvědomě jsem víc dbala na bezpečnost. O volvech se přece vždycky říkalo, že bezpečná jsou.

Vůz máte už tři roky. Výměnu neplánujete?
Nedávno jsem s ním byla v servisu na kompletní prohlídce a doporučili mi, ať si ho ještě nechám. Koneckonců je také příjemné, že mi konečně skončil leasing, takže teď budu jezdit "zadarmo“.

Kdy jste získala řidičský průkaz?
Teprve před deseti lety. To mi bylo osmadvacet let. Důvod byl prostý: do té doby nebylo čím jezdit. V autoškole jsem uspěla až na třetí pokus. Nejdřív mi v testu chyběly tři body a podruhé jsem zkazila jízdu.

Co jste provedla?
Jela jsem po hlavní silnici a na křižovatce jsem ohlédnutím kontrolovala, jestli nic nejede z vedlejší. Občas to v rámci bezpečí svého i rodiny dělám i dnes. Bohužel ne každý si všímá značek a používá pravidlo pravé ruky. Ale tenkrát to zkoušející příslušník policie vzal jako důkaz toho, že nevím, že mám přednost a můžu jet.

 

Technické údaje Volvo S60 2.4T

Objem motoru 2435 cm3
Výkon 147/200 kW/koní
Maximální rychlost 210 km/h 
Základní cena 1 150 000 Kč 


Jaká jste řidička po deseti letech?
Nebudu říkat, že vynikající, ale myslím, že dobrá. Snažím se chovat k ostatním řidičům a chodcům tak, jak chci, aby se oni chovali ke mně. To znamená třeba, že nikomu nevjíždím skoro až do kufru nebo ve věčně ucpané Praze pouštím auta z vedlejší silnice. Možná jsem snad občas roztržitá, takže řidiči v jiných vozech si sem tam pomyslí: „No jo, ženská.“

Jaké bylo vaše první auto?
Citroën BX. Bohužel to byla špatná koupě. Jen jsem do něj cpala peníze a nakonec jsem ho ani nemohla prodat. Přišla jsem o takových osmdesát tisíc korun.

A jaké byly vaše další vozy?
Měla jsem třeba Volkswagen Passat. Dlouho jsem taky jezdila jako mediální tvář značky Renault v různých verzích modelu Scénic. To bylo příjemné. Každého půl roku jsem měla nové auto, o které jsem se nemusela vůbec starat. Bohužel jsem právě se scénicem jedinkrát v životě bourala. Do cesty mi totiž vběhl divočák.

Design renaultů je hodně výrazný, oproti tomu volvo se mění jen velmi opatrně...

Vzhled byl a v poslední době stále víc je silnou stránkou renaultů. Zlé jazyky říkají, že tím dohánějí něco, co ztrácejí někde jinde. Já tu zkušenost nemám. No a volvo možná není pro většinu lidí synonymem krasavce, ale mně se to auto líbí.

Vy i váš partner jste si oblíbili Thajsko, kam pravidelně létáte. Jak se po Thajsku přesouváte?

Půjčíme si auto nebo jezdíme taxíkem. V Bangkoku se občas vozíme také tuk-tukem, což je vlastně tříkolová motorka. Thajsko vám v oblasti dopravy ukáže, co všechno je vůbec možné. Třeba vézt na motorce rodinu s dvěma dětmi...

Jak vnímáte motorkáře?

Motorky mě děsí. Setkala jsem s různými šílenostmi. Jednou jsem jela sice po rovné, ale úzké silnici a najednou vidím, jak proti mně jede motorka vztyčená na zadním kole. V duchu jsem si říkala: „No, nemysli si, že ti to ujede a napálíš to do mě!“ Jak vidím motorkáře, pouštím ho a doufám, že rychle ujede.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.