Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Němečtí vědci: Emise sníží zvrat v dopravě a zdražení, problémem je prach

Zákazy vjezdu aut do měst nesnižují zatížení škodlivinami. Změnit se musí nejen auta, ale celý způsob dopravy, tvrdí němečtí akademici. Nezávislý posudek si u nich vyžádala německá kancléřka Angela Merkelová. Nejvíc by pomohlo zdražení paliv.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pindy! Za kočárem se vždycky prášilo. ;-)

0 0
možnosti

J75i98ř70í 38T10e13p14r

18. 4. 2019 6:07

A co takhle přestat převážet denně ZBOŽÍ (někdy i stejné) z jednoho konce republiky na druhý?

Při nějaké konferenci v Mnichově jeden z účastníků vzal ze stolu minerálku z Itálie a zeptal se, proč musela být přivezena z takové dálky?

3 0
možnosti

P76e36t94r 85N62o34v88e23k

17. 4. 2019 22:23

8-o prý nejvíc by pomohlo zdražení paliv 8-o vždytˇpřesně tohle udělal Macron ve Francii , a právě kvůli tomu zoufalí obyčejní pracující lidé navlékli žluté vesty , protože po zdražení paliv jsou prostě v pr.... ?

7 0
možnosti

ale pomohlo by to, jenže to by to nesměli udělat tak blbě jako ve Francii, se zdražením mělo přijít opatření, aby kdejakej vagabund nemohl rozbíjet co se mu zlíbí, tam se stala chyba, ne ve zdražení

0 0
možnosti
Foto

Sovětští vědci vynalezli betonové křižníky- psali to v deníku Pravda.

2 0
možnosti

Betonove lode boli aj v druhej svetovej vojne, jeden vrak je napriklad tu:

https://maps.app.goo.gl/yAByRfpzG24s2G9g9

0 0
možnosti

Němci - vysoce kulturní a technicky vyspělý národ - a jak snadno podléhají demagogům, kteří jen omezují jejich svobody. Vždy vytyčí "svatý" problém, který pak likvidují nevybíravými prostředky. V zájmu "vyššího dobra" sledují scestné cíle a nevidí (či nechtějí vidět), jak je jejich vůdci vedou do záhuby.

Za posledních 25 let se celkový počet aut v Německu zvýšil sotva o 20%. Díky stárnoucí populaci a nízké porodnosti je (bez imigrace) jisté, že počet aut bude klesat (či díky imigraci zhruba stagnovat). Výzkumy jiných německých vědců prokázaly, že téměř 80% škodlivin v ovzduší způsobených dopravou je vlastně jen rozvířený prach. Je tedy téměř jedno, jaké palivo auto používá. Ovzduší lze zlepšit plynulostí dopravy, snadnějším nalezením parkovacího místa bez zbytečného kroužení, než se někde uvolní parkovací místo, ale hlavně mytím ulic. Můžou jezdit s kropícími vozy, nebo to můžou nechat na svatém Petrovi.

A teď naštvu všechny ekocvoky. Množství srážek je podstatným způsobem ovlivněno m.j. množstvím kondenzačních jader v ovzduší. Světe div se, takové saze jsou na to přímo ideální. Honba za čistým ovzduším zlikvidovala jednu z příčin pravidelných drobných deštíčků. A teď je naštvu ještě víc. Odsíření elektráren nejen zatočilo s kyselými dešti, ale také zamezilo tvorbě sirných aerosolů, které mají tu vlastnost, že velice efektivně pohlcují sluneční záření, a tím Zemi ochlazují.

Dnešní zplodiny jsou jen naoko čisté. Filtry ani měřící přístroje nedokážou zachytit velice jemné částice. Jsou tak jemné, že se kolem nich netvoří kondenzační jádra, v ovzduší zůstávají nesrovnatelně déle, než větší částice, a jsou tak jemné, že dokáží proniknout buněčnou stěnou. Možná nás to ekošílenství zabíjí efektivněji.

9 1
možnosti

Argumentace sírou v ovzduší je opravdu na pochvalu.

Zničená jezera ve Skandinávii imisemi ze střední Evropy, zničení lesy v okolí uhelných elektráren a ztráta mechových porostů v lesích na větším území, stejně jako změna chemismu lesní a zemědělské půdy určitě podpoří teorii o jejich potřebě v ovzduší, aby pršelo.

Nejděsivější ale je, jak je možné, že pršelo už před průmyslovou revolucí, kdy nebyly elektrárny, hutě a dokonce auta.

Jinými slovy když chci někoho osočit, tak si vždy něco dokáží vytrhnout ze souvislostí.

1 0
možnosti

Nic naplat, v zájmu zachování klimatu ve městech Němcům nezbývá než jejich obyvatelstvo vystěhovat ;-D

3 0
možnosti

JJ vše zakázat a nebo zdanit! Ve jménu ekoidiocie a mobility pouze pro samozvanou elitu. Ať si Němci zakáží třeba i dýchání. To by jim bylo podobné.

4 1
možnosti

Pořád se řeší jen osobní auta, ale ovzduší také pěkně zamořují kamiony a nákladní auta. Přitom jsem ale nikde nezaregistroval nějaké tendence omezovat zplodiny také v tomto segmentu. Jsou v tomto nějaké pokroky? Nucení přechodu z nafty na benzín, přísné limity na produkci COx a NOx, povinnost montovat do kamionů motory o max. objemu 1,2 litru apod.?

4 1
možnosti
Foto

Takze, prvne zakazal bych auto nad 1l objemu a 50kw vykonu.

Pak uz vse pujde samo.

1 3
možnosti

az na to, že při rozjezdu tahle auta sežerou víc než 2.0

5 0
možnosti

V88í19t 52K57o77u11b36a

17. 4. 2019 15:21

Ke snížení emisí povede zdražení - mobilita jen pro vyvolené, ostatní budou přespávat v maringotkách u fabrik v polích za městem a jednou za 14 dnů pojedou na 2 dny domů na kole. Děkuji nechci.

12 1
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...