Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lepší opel, než jsme čekali: první svezení s novou insignií

aktualizováno 
Po letech hranatého tápání ve střední třídě jménem Vectra přichází spása. Nový Opel Insignia míří mezi nejlepší.

Opel Insignia | foto: Opel

Sportovní design, který nenudí, technické novinky, které každý nemá, a zajímavá cena, která konkurenci radost rozhodně neudělá. To jsou zbraně nového Opelu Insignia, jehož kvality ocenilo i 59 evropských novinářů, kteří ho z desítek nových aut nominovali mezi posledních šest finalistů soutěže o nejlepší evropské auto roku.

Stejně jako Ford Mondeo
Takže nejdřív to, co asi každého zajímá nejvíc - cena. Čtyřdveřová insignia s benzinovým motorem o objemu 1,6 litru s výkonem 115 koní se bude prodávat za 549 900 korun. Praktičtější pětidveřový model se stejným motorem o deset tisíc dráž.

Vývoj Opelu Insignia

Tahle cena je důkazem toho, že cenový boj zuří i u aut střední třídy. Za stejné peníze koupíte třeba Ford Mondeo. Ještě levnější pak bude Renault Laguna. Ještě loni jste na podobná auta potřebovali minimálně o padesát tisíc korun víc. U insignie v základní výbavě dostanete šest airbagů, stabilizační systém ESP, klimatizaci nebo elektricky seřiditelné sedadlo řidiče.
 

Může se hodit

Prodej nových i ojetých automobilů Opel na www.automodul.cz

Tlačítko Sport opravdu funguje
Hodně aut má v interiéru tlačítka, jimiž si volíte nastavení podvozku, schopnost auta akcelerovat nebo brzdit. U některých však rozdíly mezi jednotlivými stupni normální řidič prakticky nerozezná.

Opel Insignia

To jsem popravdě čekal i u insignie. Ale ono je to jinak. Z parkoviště jsem s nejsilnější verzí 4x4 vyjížděl na režimu Tour, ujel jsem asi tři kilometry a pak víceméně z povinnosti zkusil i tlačítko Sport. A ono se najednou něco začalo dít.

Z bílého na agresivně červené se změnilo podsvícení přístrojů v kapličce před řidičem. To je ale maličkost, důležité je, že auto začalo mnohem ochotněji zrychlovat, motor se nechal snáze vytáčet do vysokých otáček a podvozek skutečně ztuhl, aby auto lépe sedělo na silnici.

Opel Insignia

Mezi těmito dvěma tlačítky jsem pak během dne volil ještě mnohokrát. Mít v jednu chvíli auto, které se stará hlavně o pohodlí, a během zlomku sekundy vůz, který se chová hodně sportovně, je velmi příjemné.
 
Svalovec, ale elegantní
Další důležitou věcí u auta je, jak se líbí. U insignie je jisté, že vzhled bude fungovat. Karoserie je dostatečně robustní, ale zároveň sportovní a elegantní. Jak zvenku, tak uvnitř je vidět, že designéři se podle svých slov nechali inspirovat tvarem křídla.

Opel Insignia

Nejvíc je to vidět na prolisu dveří jinak designově čistého boku. Tento tvar mají i diodová světla pro denní svícení, jež mají být poznávacím znakem insignie při pohledu na její masku. Stejná linie se dá najít i na madlech dveří v interiéru. Když už jsme ale za volantem, nejde nezmínit úžasnou lištu, která se táhne od dveří řidiče a spolujezdce přes celou horní část palubní desky. Jednoduché a krásné.

Opel Insignia

Ale ještě zpátky ke světlům. Ta jsou jednou z hlavních věcí, která dělá insignii zajímavou. Když si připlatíte(zatím není stanoveno kolik), dostanete patrně nejmodernější světlomety současnosti. Dokáží totiž pracovat až v devíti režimech natáčení a zvyšování či ubírání intenzity svícení, podle toho, jak jakou jedete rychlostí, jestli jste na dálnici, na běžné silnici nebo ve městě.

Přizpůsobují se i povětrnostním podmínkám. Výsledkem je to, že osvícení silnice a okolí je výborné. Jen pro představu: "Chytrá" světla umí například rozpoznat, kdy mohou spustit dálkové svícení, aniž by je řidič musel přepínat. Jakmile zaregistrují auto v protisměru nebo koncová světla auta před vámi, jejich režim se sám změní na potkávací.
 
Čte značky za vás
Jmenuje se to Opel Eye ("Oplí oko"), je to za příplatek a umí to číst dopravní značky omezující rychlost a zakazující předjíždění. K čemu je to dobré? Zpočátku jsem si říkal, že k ničemu. Ovšem jen do chvíle, než jsem si vzpomněl, jak se mě přítelkyně na silnicích, kde nejezdíme pravidelně (obzvlášť v cizině) ptá, jak rychle se tam může jet.

Opel Insignia

Takhle to po celou dobu omezení vidíte na displeji před sebou. Dalším kouzlem systému Opel Eye je schopnost sledovat čáry na silnici a v případě jejich přejíždění, například když řidič usíná, vydat zvukový signál. Ale upřímně, zrovna tohle už umí i jiná auta.

Insignii bude možné objednat příští měsíc. Fyzicky se první auta objeví na konci ledna. Kdo chce kombík, bude si muset počkat do května.

A jestli bude insignie evropským autem roku? To nevím, ale tipuji, že bude mezi prvními dvěma.

Opel Insignia v číslech 
délka x šířka x výška  (mm) 4 830/1 856/1 498
objem kufru (l) 500/520 (sedan/hatchback)
ZÁKLADNÍ MOTOR čtyřválec 1.6 l
max. výkon (kW/k) 85/115
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,9
max. rychlost (km/h) 192
kombinovaná spotřeba (l/100 km) 7,6
cena (Kč) 549 900

Klíčkové prvky základní výbavy:
klimatizace, rádio s CD a 7 reproduktory, 6x airbag, ESP, automatické řízení světel, sedadlo řidiče výškově el. nastavitelné, el. ovládaná okna vpředu a zpětná zrcátka, dálkové centrální zamykání, palubní PC, chromované rámečky přístrojů, loketní opěrka vpředu, zadní sedadla dělená 60:40, 16" ocelové ráfky, kryty kol, pneumatiky 215/60 R16, přední mlhová světla.

Naftové motory
motory 2.0 CDTI 2.0 CDTI 2.0 CDTI
počet válců 4 4 4
Výkon (kW/koní) 81/110 96/130 118/160
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,1 11,1 9,5
max. rychlost (km/h) 190 205 218
prům. spotřeba (l) 5,8 5,8 5,8

Benzinové motory
motory 1.6 ECOTEC 1.8 ECOTEC 2.0 Turbo
ECOTEC
2.8 V6 Turbo
počet válců 4 4 4 6
výkon (kW/koní) 85/115 103/140 162/220 191/260
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,9 11,5 7,6 6,9
max. rychlost (km/h) 192 207 242 250
prům. spotřeba (l) 7,6 7,8 8,9 10,9

Opel Insignia





Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.