Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lepší opel, než jsme čekali: první svezení s novou insignií

aktualizováno 
Po letech hranatého tápání ve střední třídě jménem Vectra přichází spása. Nový Opel Insignia míří mezi nejlepší.

Opel Insignia | foto: Opel

Sportovní design, který nenudí, technické novinky, které každý nemá, a zajímavá cena, která konkurenci radost rozhodně neudělá. To jsou zbraně nového Opelu Insignia, jehož kvality ocenilo i 59 evropských novinářů, kteří ho z desítek nových aut nominovali mezi posledních šest finalistů soutěže o nejlepší evropské auto roku.

Stejně jako Ford Mondeo
Takže nejdřív to, co asi každého zajímá nejvíc - cena. Čtyřdveřová insignia s benzinovým motorem o objemu 1,6 litru s výkonem 115 koní se bude prodávat za 549 900 korun. Praktičtější pětidveřový model se stejným motorem o deset tisíc dráž.

Vývoj Opelu Insignia

Tahle cena je důkazem toho, že cenový boj zuří i u aut střední třídy. Za stejné peníze koupíte třeba Ford Mondeo. Ještě levnější pak bude Renault Laguna. Ještě loni jste na podobná auta potřebovali minimálně o padesát tisíc korun víc. U insignie v základní výbavě dostanete šest airbagů, stabilizační systém ESP, klimatizaci nebo elektricky seřiditelné sedadlo řidiče.
 

Může se hodit

Prodej nových i ojetých automobilů Opel na www.automodul.cz

Tlačítko Sport opravdu funguje
Hodně aut má v interiéru tlačítka, jimiž si volíte nastavení podvozku, schopnost auta akcelerovat nebo brzdit. U některých však rozdíly mezi jednotlivými stupni normální řidič prakticky nerozezná.

Opel Insignia

To jsem popravdě čekal i u insignie. Ale ono je to jinak. Z parkoviště jsem s nejsilnější verzí 4x4 vyjížděl na režimu Tour, ujel jsem asi tři kilometry a pak víceméně z povinnosti zkusil i tlačítko Sport. A ono se najednou něco začalo dít.

Z bílého na agresivně červené se změnilo podsvícení přístrojů v kapličce před řidičem. To je ale maličkost, důležité je, že auto začalo mnohem ochotněji zrychlovat, motor se nechal snáze vytáčet do vysokých otáček a podvozek skutečně ztuhl, aby auto lépe sedělo na silnici.

Opel Insignia

Mezi těmito dvěma tlačítky jsem pak během dne volil ještě mnohokrát. Mít v jednu chvíli auto, které se stará hlavně o pohodlí, a během zlomku sekundy vůz, který se chová hodně sportovně, je velmi příjemné.
 
Svalovec, ale elegantní
Další důležitou věcí u auta je, jak se líbí. U insignie je jisté, že vzhled bude fungovat. Karoserie je dostatečně robustní, ale zároveň sportovní a elegantní. Jak zvenku, tak uvnitř je vidět, že designéři se podle svých slov nechali inspirovat tvarem křídla.

Opel Insignia

Nejvíc je to vidět na prolisu dveří jinak designově čistého boku. Tento tvar mají i diodová světla pro denní svícení, jež mají být poznávacím znakem insignie při pohledu na její masku. Stejná linie se dá najít i na madlech dveří v interiéru. Když už jsme ale za volantem, nejde nezmínit úžasnou lištu, která se táhne od dveří řidiče a spolujezdce přes celou horní část palubní desky. Jednoduché a krásné.

Opel Insignia

Ale ještě zpátky ke světlům. Ta jsou jednou z hlavních věcí, která dělá insignii zajímavou. Když si připlatíte(zatím není stanoveno kolik), dostanete patrně nejmodernější světlomety současnosti. Dokáží totiž pracovat až v devíti režimech natáčení a zvyšování či ubírání intenzity svícení, podle toho, jak jakou jedete rychlostí, jestli jste na dálnici, na běžné silnici nebo ve městě.

Přizpůsobují se i povětrnostním podmínkám. Výsledkem je to, že osvícení silnice a okolí je výborné. Jen pro představu: "Chytrá" světla umí například rozpoznat, kdy mohou spustit dálkové svícení, aniž by je řidič musel přepínat. Jakmile zaregistrují auto v protisměru nebo koncová světla auta před vámi, jejich režim se sám změní na potkávací.
 
Čte značky za vás
Jmenuje se to Opel Eye ("Oplí oko"), je to za příplatek a umí to číst dopravní značky omezující rychlost a zakazující předjíždění. K čemu je to dobré? Zpočátku jsem si říkal, že k ničemu. Ovšem jen do chvíle, než jsem si vzpomněl, jak se mě přítelkyně na silnicích, kde nejezdíme pravidelně (obzvlášť v cizině) ptá, jak rychle se tam může jet.

Opel Insignia

Takhle to po celou dobu omezení vidíte na displeji před sebou. Dalším kouzlem systému Opel Eye je schopnost sledovat čáry na silnici a v případě jejich přejíždění, například když řidič usíná, vydat zvukový signál. Ale upřímně, zrovna tohle už umí i jiná auta.

Insignii bude možné objednat příští měsíc. Fyzicky se první auta objeví na konci ledna. Kdo chce kombík, bude si muset počkat do května.

A jestli bude insignie evropským autem roku? To nevím, ale tipuji, že bude mezi prvními dvěma.

Opel Insignia v číslech 
délka x šířka x výška  (mm) 4 830/1 856/1 498
objem kufru (l) 500/520 (sedan/hatchback)
ZÁKLADNÍ MOTOR čtyřválec 1.6 l
max. výkon (kW/k) 85/115
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,9
max. rychlost (km/h) 192
kombinovaná spotřeba (l/100 km) 7,6
cena (Kč) 549 900

Klíčkové prvky základní výbavy:
klimatizace, rádio s CD a 7 reproduktory, 6x airbag, ESP, automatické řízení světel, sedadlo řidiče výškově el. nastavitelné, el. ovládaná okna vpředu a zpětná zrcátka, dálkové centrální zamykání, palubní PC, chromované rámečky přístrojů, loketní opěrka vpředu, zadní sedadla dělená 60:40, 16" ocelové ráfky, kryty kol, pneumatiky 215/60 R16, přední mlhová světla.

Naftové motory
motory 2.0 CDTI 2.0 CDTI 2.0 CDTI
počet válců 4 4 4
Výkon (kW/koní) 81/110 96/130 118/160
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,1 11,1 9,5
max. rychlost (km/h) 190 205 218
prům. spotřeba (l) 5,8 5,8 5,8

Benzinové motory
motory 1.6 ECOTEC 1.8 ECOTEC 2.0 Turbo
ECOTEC
2.8 V6 Turbo
počet válců 4 4 4 6
výkon (kW/koní) 85/115 103/140 162/220 191/260
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,9 11,5 7,6 6,9
max. rychlost (km/h) 192 207 242 250
prům. spotřeba (l) 7,6 7,8 8,9 10,9

Opel Insignia



Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

První opravdový konkurent pro Teslu je šampion v předjíždění od Jaguaru

Elektromobil Jaguar I-Pace

Zavedené automobilky neustále slibují, jak začnou prodávat elektromobily s výkonem a dojezdem bez kompromisů. Ale dosud...

První jízda novým Fordem Focus. Zas jezdí skvěle a má zajímavou cenu

Ford Focus

Skvělé svezení za skvělou cenu, nový Ford Focus se zase povedl. Po dvaceti letech od uvedení přelomové první generace...

Honda CR-V dala sbohem dieselu, poprvé je sedmimístná

Honda CR-V

Honda často staví svá auta jinak než ostatní. A není to jen netradičním designem. Například vytvoří od podlahy nové...

Najdete na iDNES.cz