Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pneumatiky si drží loňské ceny, zlevnily letní micheliny do sněhu

  9:57aktualizováno  9:57
Letní pneumatiky před letošní sezónou zlevnily meziročně o jedno procento. Nejvíc zlevnily gumy od Michelinu, největší zdražení naopak přichystala Sava. Vyplývá to ze statistiky webu Pneumatiky.cz.

Na konci března skončí motoristům povinnost mít za zhoršených povětrnostních podmínek přezuto na zimní pneumatiky. | foto: Michelin

Pláště Michelinu lze proti loňsku pořídit o pět procent levněji a například Pirelli nebo Goodrich zlevnily o více než tři procenta. Zlevňování u Michelinu je součástí agresivnější marketingové strategie. V těchto dnech jde o masivní kampaň na podporu letní pneumatiky s celoroční certifikací - Michelin CrossClimate.

O dvě procenta zlevnily gumy od Kleberu a stejně snížil ceny i Continental. U Continentalu větší zlevňování brzdí investice do procesu výroby i kontroly kvality. „Jeho dezény SportContact 5 nebo PremiumContact 5 se pravidelně umísťují na předních místech všech nezávislých testů. Výraznější pohyb cen proto neočekávám ani v budoucnu,“ uvedl ředitel Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.

Minimální pohyb cen nebo naopak zdražení se týká především pneumatik střední třídy. Například české barumky se prodávají za přibližně stejnou cenu jako loni. Ke zdražování sáhli především výrobci levnějších gum. Slovinská Sava svoje letní dezény prodává v průměru o pět procent dráž v porovnání s rokem 2015. Jedním z důvodů může být navýšení marketingových aktivit ve snaze zdůraznit kvalitu proti čínské konkurenci.

Právě značky jako Linglong, Westlake, GT Radial nebo Nankang zatím ani zdaleka nedosahují evropských standardů. Jejich jediným tahákem je cena, na kterou však podle Schwangmaiera někteří čeští řidiči rádi slyší.

Na konci března skončí motoristům povinnost mít za zhoršených povětrnostních podmínek přezuto na zimní pneumatiky. Podle průzkumu až čtvrtina řidičů na léto nepřezouvá a dojíždí zimní pneu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.