Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pneuservisy se plní, letní gumy lehce zlevnily

  14:49aktualizováno  14:49
Ceny letních pneumatik na českém trhu meziročně klesly o dvě až čtyři procenta na průměrných 2 958 korun za kus. Pokles ovlivnil propad cen ropy, výraznější zlevňování však brzdí oslabující koruna. Pneuservisy v současnosti zaznamenávají zvýšenou poptávku.

Michelin CrossClimate | foto: Michelin

U nejprodávanějších značek byl podle ředitele největšího internetového obchodu Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera pokles o zhruba 1,5 procenta. Výjimku tvoří značka Michelin se zlevněním o 5,5 procenta, což souvisí s agresivnější marketingovou strategií firmy. O čtyři procenta jsou levnější gumy Nokian a Kléber. Naopak Continental udržuje už několik let ceny na podobné úrovni. Jeho produkty se pravidelně umisťují na předních postech většiny testů a o značku je tak vysoký trvalý zájem bez ohledu na cenu.

„Z obecného hlediska má vliv především cena ropy a její vliv na výrobu a dopravu. Pokles však není natolik výrazný, aby mohlo být snížení cenové hladiny zásadnější,“ podotkl Schwangmaier.

Na zlevňování pneumatik má vliv zejména velký propad cen ropy, a to z částky 110 dolarů za barel na aktuálních méně než 50 dolarů. A podle odborníků může cena ropy, která je klíčovou surovinou pro gumárenský průmysl, i nadále klesat. Zároveň však na cenu pneumatik působí oslabující koruna, letos v březnu se dostal kurz koruny vůči dolaru na jedenáctileté minimum.

Cenovou politiku výrobců pneumatik ovlivňuje také konkurenční boj. Tradiční výrobci se totiž snaží zamezit nárůstu prodejů levných, ale méně kvalitních čínských pneumatik, a zlevňují jak prémiové značky, tak i levnější alternativy. Příkladem je Michelin se svou ekonomickou značkou Kormoran.

Podle společnosti Karsa, která sleduje ceny v internetových obchodech, mohou Češi pořídit standardní obutí pro vůz Škoda Octavia již od 2 928 Kč. Cena letních pneumatik o rozměru 195/65/R15 začíná na 732 Kč za kus. V případě renomovaných značek je rozpětí cen u tohoto rozměru od 1 235 Kč do 2 188 Kč za kus.

Pneuservisy se začínají plnit kvůli stoupajícím teplotám a končící povinnosti mít při nepříznivých podmínkách na autě zimní obutí. Podle zákona musí mít řidiči na vozidle zimní gumy od listopadu do konce března za zhoršených povětrnostních podmínek. Zimní pneu přitom mohou na vozidle zůstat i v létě. Odborníci to však nedoporučují.

„Zimní pneumatika je uzpůsobená na zimu a s rostoucí teplotou ztrácí své pozitivní vlastnosti. Na rozpálené vozovce tak mohou být tyto pneumatiky nebezpečné, jelikož se výrazně prodlužuje jejich brzdná dráha. Zároveň se i zvyšuje spotřeba paliva a celkově se vůz hůře ovládá,“ uvedl Jan Trojan z autoservisu JM servis.

Ročně se v Česku prodá kolem čtyř milionů pneu, z toho přes 1,4 milionu letních.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Mondeo 2,0 TDCi  Titanium
Ford Mondeo 2,0 TDCi Titanium

r.v. 2015, naj. 16 522 km, diesel
599 990 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.