Pneuservisy se plní, letní gumy lehce zlevnily

  14:49aktualizováno  14:49
Ceny letních pneumatik na českém trhu meziročně klesly o dvě až čtyři procenta na průměrných 2 958 korun za kus. Pokles ovlivnil propad cen ropy, výraznější zlevňování však brzdí oslabující koruna. Pneuservisy v současnosti zaznamenávají zvýšenou poptávku.

Michelin CrossClimate | foto: Michelin

U nejprodávanějších značek byl podle ředitele největšího internetového obchodu Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera pokles o zhruba 1,5 procenta. Výjimku tvoří značka Michelin se zlevněním o 5,5 procenta, což souvisí s agresivnější marketingovou strategií firmy. O čtyři procenta jsou levnější gumy Nokian a Kléber. Naopak Continental udržuje už několik let ceny na podobné úrovni. Jeho produkty se pravidelně umisťují na předních postech většiny testů a o značku je tak vysoký trvalý zájem bez ohledu na cenu.

„Z obecného hlediska má vliv především cena ropy a její vliv na výrobu a dopravu. Pokles však není natolik výrazný, aby mohlo být snížení cenové hladiny zásadnější,“ podotkl Schwangmaier.

Na zlevňování pneumatik má vliv zejména velký propad cen ropy, a to z částky 110 dolarů za barel na aktuálních méně než 50 dolarů. A podle odborníků může cena ropy, která je klíčovou surovinou pro gumárenský průmysl, i nadále klesat. Zároveň však na cenu pneumatik působí oslabující koruna, letos v březnu se dostal kurz koruny vůči dolaru na jedenáctileté minimum.

Cenovou politiku výrobců pneumatik ovlivňuje také konkurenční boj. Tradiční výrobci se totiž snaží zamezit nárůstu prodejů levných, ale méně kvalitních čínských pneumatik, a zlevňují jak prémiové značky, tak i levnější alternativy. Příkladem je Michelin se svou ekonomickou značkou Kormoran.

Podle společnosti Karsa, která sleduje ceny v internetových obchodech, mohou Češi pořídit standardní obutí pro vůz Škoda Octavia již od 2 928 Kč. Cena letních pneumatik o rozměru 195/65/R15 začíná na 732 Kč za kus. V případě renomovaných značek je rozpětí cen u tohoto rozměru od 1 235 Kč do 2 188 Kč za kus.

Pneuservisy se začínají plnit kvůli stoupajícím teplotám a končící povinnosti mít při nepříznivých podmínkách na autě zimní obutí. Podle zákona musí mít řidiči na vozidle zimní gumy od listopadu do konce března za zhoršených povětrnostních podmínek. Zimní pneu přitom mohou na vozidle zůstat i v létě. Odborníci to však nedoporučují.

„Zimní pneumatika je uzpůsobená na zimu a s rostoucí teplotou ztrácí své pozitivní vlastnosti. Na rozpálené vozovce tak mohou být tyto pneumatiky nebezpečné, jelikož se výrazně prodlužuje jejich brzdná dráha. Zároveň se i zvyšuje spotřeba paliva a celkově se vůz hůře ovládá,“ uvedl Jan Trojan z autoservisu JM servis.

Ročně se v Česku prodá kolem čtyř milionů pneu, z toho přes 1,4 milionu letních.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Další z rubriky

Nejhorší silnice je na Blanensku. Nákladní auta tam ničí asfalt i domy

Výmoly: Nejhorší díra republiky 2018

V hlasování řidičů o největší výtluky na silnicích v celém Česku je nejhorší komunikace v obci Lhota Rapotina na...

Do okolí Paříže od léta nebudou smět stará dieselová auta

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Do okolí Paříže už od července 2019 nebudou moci vjíždět stará dieselová auta. Rozhodla o tom rada oblasti zvané Velká...

Nápady ze startupu Škody: rikša, která nabíjí elektromobil

Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo.

Společnost DigiLab, která funguje jako startupový inkubátor nápadů Škody Auto, spustila v Praze pilotní fázi projektu...

Najdete na iDNES.cz