Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Letní pneumatiky v zimě? Jen pro sebevrahy

aktualizováno 
Nejdříve dobrá zpráva: Zimní pneumatika sjetá až na čtyři milimetry hloubky svého profilu stále bezpečně předčí na sněhu sebelepší letní pláště. Ale na druhou stranu je třeba počítat s tím, že s každým opotřebovaným milimetrem ztrácí zimní obutí své dobré vlastnosti.

Bez zimních pneumatik se auto neobejde | foto: ADAC

Těmito slovy vyhodnotil německý autoklub ADAC test, při kterém porovnal spolu s dalšími autokluby chování pneumatik různých kvalit na zimních silnicích.

Vzorek s hloubkou čtyři milimetry je považován u zimních kol za hraniční. Více opotřebované pláště už nemají na autě co dělat, přestože zákony povolují řidičům jezdit i s horšími vzorky.

Autokluby při testech na auta namontovaly tři různě jeté sady kol. Nová kola se chlubila hloubkou vzorku 9 milimetrů, druhá čtveřice kol už měla něco za sebou, ale pořád ještě nabízela slušný, 7,5 milimetrů hluboký, profil.

Třetí auto se muselo spokojit se čtyřmilimetrovým vzorkem. Více opotřebované pláště už v zimě stěží splní své poslání.

Zkoušky se podívaly na to, jak různě se auta budou chovat při jízdě a při brzdění na mokré, suché a zasněžené silnici.

Největší rozdíly mezi různě opotřebovanými zimními koly se projevily na sněhu. Platí, že čím starší plášť, tím delší brzdná dráha.

Ale ještě horší je to se záběrem na sněhu u jetých pneumatik. 7,5 milimetrů hluboký profil se ve srovnání s novou gumou "zakousne“ do sněhu jen se 60procentní suverenitou.

A čtyřmilimetrový profil už je po této stránce více než o půlku horší než plná hloubka.

Do srovnání technici z autoklubů přidali také letní pneumatiku, která totálně propadla. Za slabé výkony při brzdění na zasněžené silnici a matný přenos síly mezi kolem a sněhem si letní sada kol vysloužila označení nebezpečná.

Testy na mokré vozovce také potvrdily problémy s ubývajícím vzorkem. Jestliže nový plášť začal na vodní vrstvě "plavat“ až v rychlosti 87 km/h, pneumatika se čtyřmi milimetry proměnila auto v plavidlo už při 63 km/h.

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Rolls Royce 6,6 V12 DAWN
Rolls Royce 6,6 V12 DAWN

r.v. 2016, naj. 1 200 km, benzín
11 490 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.