Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Léto po italsku: Ape Calessino

aktualizováno 
V lamborghini, ferrari a porsche se na Ischii a Capri na lidu předvádí kdekdo. Jak vypadá pravá italská "dolce vita" ale ví jen majitel Ape Calessino.

Ape Calessino | foto: Piaggio

Tříkolová vozítka, poháněná malým motorem mnohdy ze skútru, patří k Itálii stejně jako moře nebo zmrzlina.

Kdysi pomáhala motorizovat Apeninský poloostrov a dodnes na ně nedají dopustit řemeslníci, trhovci a také řízeníchtivá mládež. Donedávna na ně totiž Italové nepotřebovali ani řidičák.

Retromodel Ape Calessino je ovšem docela jiná kategorie. Vznikne v pouhých 999 kusech, každý bude mít extra číslo a bude stát tolik co Fiat Panda – 8590 euro.

Průvan na svých účtech díky němu udělají nostalgici, snobové a vůbec všichni ti, kteří chtějí být vidět – dopravní prostředek, ve kterém budete středem pozornosti, nemusí jezdit tři sta. Cassino ujede za hodinu maximálně 56 kilometrů.

Podle tvůrců právě tahle plážová tříkolka vysvětluje, co to znamená život ve středomoří.

Ape CalessinoApe Calessino






Calessino není replikou původního stejnojmenného modelu Ape, designéři ho vymysleli nově, ovšem v duchu 50. až 60. let. Má stejně jako kdysi chromové doplňky, plátěnou stříšku, doplňky z ušlechtilého dřeva okumé používaného na luxusních jachtách, retro kola s bílými boky... a stejně jako kdysi téměř neuvěřitelnou homologaci pro čtyři cestující. K mání bude v jediné barvě – azurově modré.

Dveře tvoří ocelový rám, na který je natažené omyvatelné a nepromokavé plátno, stejné kryje hlavy cestujících.

Mechanika je stejná jako v ostatních ape určených pro práci. Když ho řídíte sám, může vám být šestnáct a stačí řidičák na malou motorku, když pojedete ve čtyřech, musíte být plnoletý s oprávněním řídit auto.

Pohání ho jednoválcový diesel s objemem 422 ccm a výkonem 5,5 kilowattu. Převodovka je manuální.

Ape Calessino je 298 cm dlouhé, široké metr a půl a váží 594 kilogramů. V křivolakých uličkách italských měst se hodí poloměr otáčení 3 metry.

Kurz italštiny

Piaggio Vespa

Známý skútr, na kterém mimo jiné Audrey Hepburnová a Gregory Peck brázdili Řím a hromady jeho následovníků nyní zahlcují nejen italská města, se jmenuje VESPA – italsky VOSA.

Pracovitá tříkolka prapodivných tvarů, která odveze hromadu věcí, stojí málo a vydrží všechno, se jmenuje APE – italsky VČELA.

Autor:




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.