Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Levná auta vozí do Německa šedí importéři

aktualizováno 
-
Fiat Punto namísto za osmnáct tisíc německých marek za čtrnáct nebo Daewoo Matiz o tři tisíce marek levnější, než nabízí oficiální prodejci. Taková je nabídka firem, kterým v Německu říkají malodovozci nebo rovnou "šedí importéři". Německý trh s novými vozy je totiž nejen drahý, ale i náročný na bezpečnostní výbavu, přezdívá se mu někdy trh tří "áček". To znamená, že nové auto musí mít v základní výbavě airbag a ABS. A to platí pro velké limuzíny i pro nejmenší a nejlevnější vozy jako Fiat Seicento nebo Daewoo Matiz. Evropská unie ale zrušila hranice a malodovozci přišli na to, že třeba v Itálii prodávají auta nejen levněji než v Německu, ale i vozy nevybavené drahou bezpečnostní výbavou. Malodovozci pak jednoduše nakoupí mnohem levnější a méně vybavená auta v Itálii a prodají je v Německu.

Autor:


Témata: Daewoo, Fiat

Nejčtenější



Další z rubriky

Čína zruší povinnou účast domácích značek na výrobě cizích aut

Výroba octavií v čínském Ningbo nedaleko Šanghaje. Zbrusu nová továrna otevřela...

Čína do roku 2022 zruší limity pro podíl zahraničních investorů ve firmách v automobilovém sektoru a umožní jim tak...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Najdete na iDNES.cz