Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Levné pneumatiky nemusí být špatné

aktualizováno 
Pneumatikářský průmysl vyrábí gumy renomovaných značek a typů, které jsou nejdražší - například Goodyear, Michelin, Continental.
například Goodyear, Michelin, Continental. O stupínek níž v ceně i kvalitě jsou pláště druhého a třetího sledu, mezi něž patří i Barum, Ceat a další. Vlastnosti některých neprémiových pneumatik se však téměř rovnají vyhlášeným značkám. Dokázal to test německého časopisu Auto Bild.

Magazín hledal odpověď na otázku, zda se vyplatí kupovat levnější letní pneumatiky často exotických názvů, mezi něž zařadil i v Česku rozšířený výrobek Barum OR 57. Přitom deset v Německu málo známých gum porovnal s letním pláštěm renomované značky Continental, konkrétně s modelem Eco Contact EP. Tato pneumatika o rozměru 165/70 13 přijde v tuzemsku zhruba na 1800 korun, zatímco stejně velká barumka stojí o 500 korun méně. Nejlepší vlastnosti v testu Auto Bildu prokázala opravdu guma od firmy Continental, ale jen o málo zpět zůstala právě barumka společně s pneumatikou Ceat Spider. I tu lze v Česku koupit - v rozměru, který odpovídá obutí pro Škodu Felicia, za necelých 1500 korun.

Pozor na bezpečnost

Naopak jen částečně doporučila redakce Auto Bildu ke koupi gumy Europa II a Comet 2000, zbylé testované pneumatiky nepřesvědčily a doporučení nedostaly. Jde o Viking VSS 100, Riken GR 20, Courier Champion, Sava Effecta, Kormoran Impulser a Kelly Steelmark 5. Auto Bild v hodnocení celého testu uvedl: "Některé z testovaných gum měly problémy s brzděním na suchu, jiné zase na mokru. Kdo chce koupit levné pneumatiky, měl by si včas uvědomit, že jde o bezpečnost." A jaké chyby vytkl test plášti značky Barum? Že je hlučnější než většina ostatních pneumatik.

Continental zvítězil

Motoristům uvažujícím o koupi dražších letních gum prémiových značek možná pomohou v rozhodování výsledky srovnávacího testu evropských spotřebitelských organizací. Mezi třináctipalcovými pneumatikami kraloval Continental Eco Contact EP společně s výrobkem Goodyear GT 3 (v rozměru na felicii za 1900 korun kus). O stupínek zpět skončil Firestone F 590 Fuelsaver (1900 korun), Hankook K 701 (1400 korun) a poslední hodnocení z kategorie "dobrá pneumatika" se dostalo plášti Uniroyal Rallye 580 (1770 korun). Spotřebitelské nadace porovnaly i letní gumy rozměru 205/55 16, o které je vzhledem k složení tuzemského vozovému parku menší zájem. V tomto srovnání dostal nejlepší hodnocení trojlístek Continental Premium Contact (6840 korun kus), Continental Sport Contact 2 (6840 korun) a Dunlop SP Sport 9000 (8710 korun).

Velcí vládnou malým značkám

Podobně jako automobilky vytvářejí koncerny sdružující několik značek, tak i pneumatikářské kolosy dnes znamenají spojenectví několika firem. Například tuzemský Barum patří se značkami Uniroyal a Semperit pod křídla společnosti Continental. Jen hlavní značka však bývá považována za špičkovou, ostatní jsou levnější a nedostává se jim nejnovějších technologií. I mezi nimi mohou navíc být ještě rozdíly. "Značku Ceat bych v rámci koncernu Pirelli charakterizoval jako upravenou pirellku staršího modelového roku," říká Zdeněk Vacl z tuzemského zastoupení firmy Pirelli.

petr.bucek@mfdnes.cz

Pneumatikářské koncerny

Bridgestone/Firestone
Dayton Comet, Europa, First Stop 2000

Continental
Uniroyal, Semperit, General Tire Barum, Gislaved, Mabor, Viking

Goodyear/Dunlop
Fulda, Pneumant Debica, Kelly, Lee, Sava

Michelin
Kormoran, Riken, Taurus

Pirelli
Armstrong, Ceat, Courier

Poznámka: tučně jsou uvedeny hlavní značky, pod nimi jsou jejich odnože druhého sledu, na dalším řádku třetí kategorie
Pramen: Auto Bild

Autor:






Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.