Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Levné zimní pneumatiky v testech neobstály

aktualizováno 
Přes 30 různých zimních pneumatik otestovaly evropské autokluby, aby zjistily, že jen čtyři z nich obstojí na výbornou. Špatně ve zkouškách na zimních silnicích dopadly pláště pro celoroční využití a levné výrobky.

Čas pro přezutí na zimní pneumatiky se blíží. | foto: ÖAMTC

TEST ZIMNÍCH PNEUMATIK

 

185/60 R14

195/65 R 15 (levné pneu)

195/65 R 15 (10/2005)

V testech, do nichž se zapojilo více evropských autoklubů a mezi nimi například rakouský ÖAMTC a německý ADAC, sklidily nejlepší hodnocení "obzvláště doporučeníhodný“ (neboli nejlepší známky) tyto čtyři zimní pláště: Bridgestone Blizzak LM20 s velice vyváženými výsledky v různých zimních podmínkách, zcela nový model Michelin Alpin A3, který bodoval při zkouškách mimo jiné tím, že se málo opotřebovává.

Kvarteto nejlepších doplňují Continental WinterContact TS 800, jenž se může pochlubit výbornou přilnavostí na mokru a Pirelli Snowcontrol.

Testování se tentokrát zaměřilo na auta s koly velikosti 185/60 R 14. Tedy na zimní obutí pro Škody Fabia, Fiaty Punto nebo starší generace Volkswagenů Golf, Renaultů Mégane a třeba také Opelů Astra.

Na zasněžených silnicích za polárním kruhem evropské autokluby před příchodem zimní sezony vyzkoušely i kvality celoročních pneumatik. Ukázalo se, že pláště určené pro jízdu v létě a zimě nemohou dosáhnout na nejlepší hodnocení a za nejlepšími daleko zaostaly.

Pneumatiky pro celoroční využití nejnovější konstrukce jsou vlastně jen maskovanými zimními plášti, které v létě nenabídnou žádanou kvalitu.

Autokluby tak těmto výrobkům vystavily vysvědčení pro letní provoz "doporučeníhodné, ale s omezeními“.
Druhou skupinu zkoušených vzorků vytvořily v testech levné pneumatiky velikosti 195/65 R 15. Plášti těchto rozměrů osazují automobilky své modely nižší střední třídy v čele s Fordem Focus, Škodou Octavia nebo Citroenem C4.

Levnější pláště nabízejí například ve svých letácích se zimními autodoplňky supermarkety. Autokluby k laciným výrobkům do zkoušek ještě zařadily dva protektorované pláště, které se také nabízejí za méně peněz než značkové pneumatiky.

Výsledek testů zní jasně: většina levných plášťů se nevyplatí. Pouze Sava Eskimo získala hodnocení jako "doporučeníhodná“. Ostatní testované vzorky propadly.

Na zasněžené, ledové, suché nebo i mokré silnici nenabízejí tak dobré vlastnosti jako značkové produkty. A patří k nim i rychlejší opotřebení.

Kdo hledá pro svůj vůz výsledky testů patnáctipalcových pneumatik známých značek a dobré kvality, musí tak vybírat na základě loňských testů evropských autoklubů.

Nejlepších výsledků dosáhlo před rokem kvarteto Goodyear Ultra Grip 7, Vredestein Snowtrac 2, Dunlop Wintersport 3D a Pirelli W190 Snowcontrol.

Plně spolehnut na výsledky testů se mohou všichni, kdo potřebují pláště zcela stejného rozměru nebo o centimetr širší nebo užší. To znamená, že test platí nejen pro zkoušenou velikost 195/65 R 15, ale i pro 185/65 R 15 a 205/65 R 15.

Jinak platí, že pneumatiky s výbornými výsledky by patrně nepropadly ani při testování v jiných rozměrech.

Jak správně využít zimní pneumatiky

- Přezout letní pneumatiky je nutné, jakmile teploty pravidelně začnou klesat pod 5 až 7 stupňů Celsia. Jiná poučka říká, že se na zimu auto přezouvá mezi půlkou října a polovinou listopadu, zpátky se letní pláště montují okolo Velikonoc.
- Zimní pneumatiky označuje zkratka M+S.
- Užší pláště se chovají lépe na mokré silnici a na sněhově kaši.
- Širší pláště mají lepší vlastnosti na uježděném sněhu
- Použít lze jen rozměry v souladu s technickým průkazem.
- Důležité je dodržení rychlostního a hmotnostního indexu.
- Kombinace letních a zimních pneumatik nemá velký smysl.
- Německý autoklub ADAC doporučuje méně opotřebované pneumatiky dávat na zadní kola.
- Čím hlubší vzorek, tím lépe. Například v Rakousku není už zimní pneumatika se vzorkem menším než 4 mm považována za funkční. Takové obutí je lepší po zimě nechat ještě nějakou dobu na autě a „dojezdit“ je v létě. Minimální hloubka vzorku je 1,6 mm.
- Zkontrolujte, jestli vám v pneuservisu přezuli pláště tak, aby měly šipky na bočnicích ve směru otáčení kol.
- Životnost zimních pneumatik je nanejvýš osm až deset let.


Zimní pneumatiky 185/60 R14 (zima 2006)

sucho

mokro

sníh

led

hluk

valivý odpor

opotřebení

hodnocení ADAC

Bridgestone Blizzak LM20

2,4

2,5

2,3

3,1

2,5

1,5

1,3

obzvláště doporučeníhodné

Michelin Alpin A3

2,6

2,5

2,5

3,3

2,1

1,5

0,7

obzvláště doporučeníhodné

Continental WinterContact TS 800

2,5

2,3

2,3

3,2

2,7

2,0

1,8

obzvláště doporučeníhodné

Pirelli W190 Snowcontrol

2,9

2,7

2,1

3,2

1,9

1,7

2,5

obzvláště doporučeníhodné

Goodyear Ultra Grip 7

2,7

2,9

2,2

3,0

2,5

1,7

1,0

doporučeníhodné

Vredestein Snowtrac 2

2,5

2,3

2,7

3,3

2,7

1,5

1,9

doporučeníhodné

Uniroyal MS plus 5

2,7

2,8

2,5

3,2

2,7

2,0

1,0

doporučeníhodné

Hankook W440 Icebear

2,7

2,7

2,6

3,2

2,6

1,3

2,2

doporučeníhodné

Fulda Kristall Montero 2

3,6

2,6

2,4

3,2

2,5

1,7

1,6

doporučeníhodné

Maloya Cresta 220

3,0

2,5

2,5

3,2

2,8

2,3

2,6

doporučeníhodné

Semperit WinterGrip

2,8

2,7

2,4

3,4

2,8

2,0

2,8

doporučeníhodné

Firestone Winterhawk

2,8

3,0

2,6

3,2

2,8

1,7

2,0

doporučeníhodné

Gislaved Eurofrost 3

2,5

3,2

3,1

3,4

2,9

1,7

1,0

doporučeníhodné s omezeními

Avon IceTouring

4,0

3,3

2,6

3,7

2,6

1,5

2,1

doporučeníhodné s omezeními

Goodyear Vector 5+
(celoroční pneumatika)

2,6

2,4

2,6

2,9

2,2

1,5

1,3

doporučeníhodné

Hankook Centum H720
(celoroční pneumatika)

2,4

3,0

2,6

3,0

2,2

1,3

2,2

doporučeníhodné

Vredestein Quadrac 2
(celoroční pneumatika)

2,5

2,3

2,9

3,4

2,8

1,5

3,2

doporučeníhodné

Pirelli P2500 Euro
(celoroční pneumatika)

2,3

2,7

3,3

3,2

2,3

1,5

2,7

doporučeníhodné s omezeními

Dunlop SP 4 All Season
(celoroční pneumatika)

2,4

2,2

3,7

3,3

2,4

2,3

2,8

doporučeníhodné s omezeními

Levné zimní pneumatiky 195/65 R15 T (zima 2006)

sucho

mokro

sníh

led

hluk

valivý odpor

opotřebení

hodnocení ADAC

Sava Eskimo S3

2,5

3,1

1,3

2,6

2,9

2,7

2,5

doporučeníhodné

Tyfoon Eurosnow M+S

2,5

3,7

1,4

2,5

2,9

2,0

1,7

doporučeníhodné s omezeními

Rigdon M+S 179

3,1

3,8

1,3

2,2

3,4

2,3

1,5

doporučeníhodné s omezeními

Viking Snowtech

2,8

3,7

1,5

2,3

3,0

2,3

2,7

doporučeníhodné s omezeními

Respa Ökon MS790

3,1

3,8

1,8

2,8

2,8

2,3

1,4

doporučeníhodné s omezeními

Falken HS 437 Eurowinter

2,5

4,6

1,7

2,6

3,0

1,7

2,3

nedoporučené

Marangoni Meteo HP

2,6

2,5

3,8

2,9

2,8

2,0

2,2

nedoporučené

Debica Frigo 2

3,8

5,1

1,2

2,1

2,8

2,0

2,0

nedoporučené

Lassa Snoways II

3,6

4,8

1,3

2,5

2,9

2,3

1,7

nedoporučené

Roadstone Euro-Win 650

2,8

5,0

1,9

2,6

3,2

2,0

2,1

nedoporučené

Ceat Artic III

4,4

4,8

1,2

2,3

2,9

2,3

2,9

nedoporučené

Nexen Winguard

3,9

5,0

1,8

2,6

2,9

1,5

2,5

nedoporučené

GT Radial Champiro WT plus

3,8

5,5

2,8

2,5

2,7

2,5

1,8

nedoporučené

Zimní pneumatiky 195/65 R 15 T (10/2005)

sucho

mokro

sníh

led

hluk

valivý odpor

opotřebení

hodnocení ADAC

Goodyear Ultra Grip 7

2,7

2,5

1,4

2,4

2,4

1,7

1,6

obzvláště doporučeníhodné

Dunlop Wintersport 3D

2,7

2,3

1,8

3,1

2,6

2,3

1,8

obzvláště doporučeníhodné

Vredestein Snowtrac 2

2,8

2,5

1,6

3,1

2,5

2,5

2,0

obzvláště doporučeníhodné

Pirelli W190 Snowcontrol

2,9

2,7

1,8

3,2

2,8

2,3

0,9

obzvláště doporučeníhodné

Continental WinterContact TS810

3,0

2,6

2,0

3,4

2,2

2,3

1,8

doporučeníhodné

Bridgestone Blizzak LM 25

2,6

2,8

2,2

2,9

2,6

2,3

1,8

doporučeníhodné

Nokian WR

2,9

3,3

1,6

2,9

3,0

2,3

1,0

doporučeníhodné

Maloya Cresta 220

2,7

2,7

1,8

3,1

2,5

2,3

2,8

doporučeníhodné

Michelin Alpin A2

2,9

2,9

2,2

3,5

2,7

2,0

1,3

doporučeníhodné

Semperit Sportgrip

2,8

2,9

2,1

2,8

2,4

2,5

2,0

doporučeníhodné

Kleber Krisalp HP

3,1

3,3

1,5

3,3

2,5

1,7

2,6

doporučeníhodné

Uniroyal MS plus 55

2,8

2,6

2,3

3,3

2,5

3,0

2,5

doporučeníhodné

Firestone Winterhawk

3,1

3,1

2,1

3,0

2,5

2,5

2,1

doporučeníhodné

Ihle Rigdon MS 179

3,5

3,4

1,7

2,8

3,2

2,3

2,8

doporučeníhodné

Fulda Kristall Montero

2,7

2,6

2,6

3,2

3,0

2,0

1,5

doporučeníhodné s omezeními

Kumho KW17

3,4

3,4

1,8

3,4

1,9

2,5

3,5

doporučeníhodné s omezeními

Avon IceTouring

3,2

3,6

2,9

3,8

3,0

2,7

2,7

doporučeníhodné s omezeními

Hankook W440 Ice Bear

3,0

2,8

3,2

2,9

2,9

1,7

2,4

nedoporučené

Goodyear Vector 5
(celoroční pneumatika)

3,0

2,9

3,1

3,6

2,6

2,5

1,6

nedoporučené

HODNOCENÍ: 0,5 - NEJLEPŠÍ ... 5,5 - NEJHORŠÍ
Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.