Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Levné zimní pneumatiky v testech neobstály

aktualizováno 
Přes 30 různých zimních pneumatik otestovaly evropské autokluby, aby zjistily, že jen čtyři z nich obstojí na výbornou. Špatně ve zkouškách na zimních silnicích dopadly pláště pro celoroční využití a levné výrobky.

Čas pro přezutí na zimní pneumatiky se blíží. | foto: ÖAMTC

TEST ZIMNÍCH PNEUMATIK

 

185/60 R14

195/65 R 15 (levné pneu)

195/65 R 15 (10/2005)

V testech, do nichž se zapojilo více evropských autoklubů a mezi nimi například rakouský ÖAMTC a německý ADAC, sklidily nejlepší hodnocení "obzvláště doporučeníhodný“ (neboli nejlepší známky) tyto čtyři zimní pláště: Bridgestone Blizzak LM20 s velice vyváženými výsledky v různých zimních podmínkách, zcela nový model Michelin Alpin A3, který bodoval při zkouškách mimo jiné tím, že se málo opotřebovává.

Kvarteto nejlepších doplňují Continental WinterContact TS 800, jenž se může pochlubit výbornou přilnavostí na mokru a Pirelli Snowcontrol.

Testování se tentokrát zaměřilo na auta s koly velikosti 185/60 R 14. Tedy na zimní obutí pro Škody Fabia, Fiaty Punto nebo starší generace Volkswagenů Golf, Renaultů Mégane a třeba také Opelů Astra.

Na zasněžených silnicích za polárním kruhem evropské autokluby před příchodem zimní sezony vyzkoušely i kvality celoročních pneumatik. Ukázalo se, že pláště určené pro jízdu v létě a zimě nemohou dosáhnout na nejlepší hodnocení a za nejlepšími daleko zaostaly.

Pneumatiky pro celoroční využití nejnovější konstrukce jsou vlastně jen maskovanými zimními plášti, které v létě nenabídnou žádanou kvalitu.

Autokluby tak těmto výrobkům vystavily vysvědčení pro letní provoz "doporučeníhodné, ale s omezeními“.
Druhou skupinu zkoušených vzorků vytvořily v testech levné pneumatiky velikosti 195/65 R 15. Plášti těchto rozměrů osazují automobilky své modely nižší střední třídy v čele s Fordem Focus, Škodou Octavia nebo Citroenem C4.

Levnější pláště nabízejí například ve svých letácích se zimními autodoplňky supermarkety. Autokluby k laciným výrobkům do zkoušek ještě zařadily dva protektorované pláště, které se také nabízejí za méně peněz než značkové pneumatiky.

Výsledek testů zní jasně: většina levných plášťů se nevyplatí. Pouze Sava Eskimo získala hodnocení jako "doporučeníhodná“. Ostatní testované vzorky propadly.

Na zasněžené, ledové, suché nebo i mokré silnici nenabízejí tak dobré vlastnosti jako značkové produkty. A patří k nim i rychlejší opotřebení.

Kdo hledá pro svůj vůz výsledky testů patnáctipalcových pneumatik známých značek a dobré kvality, musí tak vybírat na základě loňských testů evropských autoklubů.

Nejlepších výsledků dosáhlo před rokem kvarteto Goodyear Ultra Grip 7, Vredestein Snowtrac 2, Dunlop Wintersport 3D a Pirelli W190 Snowcontrol.

Plně spolehnut na výsledky testů se mohou všichni, kdo potřebují pláště zcela stejného rozměru nebo o centimetr širší nebo užší. To znamená, že test platí nejen pro zkoušenou velikost 195/65 R 15, ale i pro 185/65 R 15 a 205/65 R 15.

Jinak platí, že pneumatiky s výbornými výsledky by patrně nepropadly ani při testování v jiných rozměrech.

Jak správně využít zimní pneumatiky

- Přezout letní pneumatiky je nutné, jakmile teploty pravidelně začnou klesat pod 5 až 7 stupňů Celsia. Jiná poučka říká, že se na zimu auto přezouvá mezi půlkou října a polovinou listopadu, zpátky se letní pláště montují okolo Velikonoc.
- Zimní pneumatiky označuje zkratka M+S.
- Užší pláště se chovají lépe na mokré silnici a na sněhově kaši.
- Širší pláště mají lepší vlastnosti na uježděném sněhu
- Použít lze jen rozměry v souladu s technickým průkazem.
- Důležité je dodržení rychlostního a hmotnostního indexu.
- Kombinace letních a zimních pneumatik nemá velký smysl.
- Německý autoklub ADAC doporučuje méně opotřebované pneumatiky dávat na zadní kola.
- Čím hlubší vzorek, tím lépe. Například v Rakousku není už zimní pneumatika se vzorkem menším než 4 mm považována za funkční. Takové obutí je lepší po zimě nechat ještě nějakou dobu na autě a „dojezdit“ je v létě. Minimální hloubka vzorku je 1,6 mm.
- Zkontrolujte, jestli vám v pneuservisu přezuli pláště tak, aby měly šipky na bočnicích ve směru otáčení kol.
- Životnost zimních pneumatik je nanejvýš osm až deset let.


Zimní pneumatiky 185/60 R14 (zima 2006)

sucho

mokro

sníh

led

hluk

valivý odpor

opotřebení

hodnocení ADAC

Bridgestone Blizzak LM20

2,4

2,5

2,3

3,1

2,5

1,5

1,3

obzvláště doporučeníhodné

Michelin Alpin A3

2,6

2,5

2,5

3,3

2,1

1,5

0,7

obzvláště doporučeníhodné

Continental WinterContact TS 800

2,5

2,3

2,3

3,2

2,7

2,0

1,8

obzvláště doporučeníhodné

Pirelli W190 Snowcontrol

2,9

2,7

2,1

3,2

1,9

1,7

2,5

obzvláště doporučeníhodné

Goodyear Ultra Grip 7

2,7

2,9

2,2

3,0

2,5

1,7

1,0

doporučeníhodné

Vredestein Snowtrac 2

2,5

2,3

2,7

3,3

2,7

1,5

1,9

doporučeníhodné

Uniroyal MS plus 5

2,7

2,8

2,5

3,2

2,7

2,0

1,0

doporučeníhodné

Hankook W440 Icebear

2,7

2,7

2,6

3,2

2,6

1,3

2,2

doporučeníhodné

Fulda Kristall Montero 2

3,6

2,6

2,4

3,2

2,5

1,7

1,6

doporučeníhodné

Maloya Cresta 220

3,0

2,5

2,5

3,2

2,8

2,3

2,6

doporučeníhodné

Semperit WinterGrip

2,8

2,7

2,4

3,4

2,8

2,0

2,8

doporučeníhodné

Firestone Winterhawk

2,8

3,0

2,6

3,2

2,8

1,7

2,0

doporučeníhodné

Gislaved Eurofrost 3

2,5

3,2

3,1

3,4

2,9

1,7

1,0

doporučeníhodné s omezeními

Avon IceTouring

4,0

3,3

2,6

3,7

2,6

1,5

2,1

doporučeníhodné s omezeními

Goodyear Vector 5+
(celoroční pneumatika)

2,6

2,4

2,6

2,9

2,2

1,5

1,3

doporučeníhodné

Hankook Centum H720
(celoroční pneumatika)

2,4

3,0

2,6

3,0

2,2

1,3

2,2

doporučeníhodné

Vredestein Quadrac 2
(celoroční pneumatika)

2,5

2,3

2,9

3,4

2,8

1,5

3,2

doporučeníhodné

Pirelli P2500 Euro
(celoroční pneumatika)

2,3

2,7

3,3

3,2

2,3

1,5

2,7

doporučeníhodné s omezeními

Dunlop SP 4 All Season
(celoroční pneumatika)

2,4

2,2

3,7

3,3

2,4

2,3

2,8

doporučeníhodné s omezeními

Levné zimní pneumatiky 195/65 R15 T (zima 2006)

sucho

mokro

sníh

led

hluk

valivý odpor

opotřebení

hodnocení ADAC

Sava Eskimo S3

2,5

3,1

1,3

2,6

2,9

2,7

2,5

doporučeníhodné

Tyfoon Eurosnow M+S

2,5

3,7

1,4

2,5

2,9

2,0

1,7

doporučeníhodné s omezeními

Rigdon M+S 179

3,1

3,8

1,3

2,2

3,4

2,3

1,5

doporučeníhodné s omezeními

Viking Snowtech

2,8

3,7

1,5

2,3

3,0

2,3

2,7

doporučeníhodné s omezeními

Respa Ökon MS790

3,1

3,8

1,8

2,8

2,8

2,3

1,4

doporučeníhodné s omezeními

Falken HS 437 Eurowinter

2,5

4,6

1,7

2,6

3,0

1,7

2,3

nedoporučené

Marangoni Meteo HP

2,6

2,5

3,8

2,9

2,8

2,0

2,2

nedoporučené

Debica Frigo 2

3,8

5,1

1,2

2,1

2,8

2,0

2,0

nedoporučené

Lassa Snoways II

3,6

4,8

1,3

2,5

2,9

2,3

1,7

nedoporučené

Roadstone Euro-Win 650

2,8

5,0

1,9

2,6

3,2

2,0

2,1

nedoporučené

Ceat Artic III

4,4

4,8

1,2

2,3

2,9

2,3

2,9

nedoporučené

Nexen Winguard

3,9

5,0

1,8

2,6

2,9

1,5

2,5

nedoporučené

GT Radial Champiro WT plus

3,8

5,5

2,8

2,5

2,7

2,5

1,8

nedoporučené

Zimní pneumatiky 195/65 R 15 T (10/2005)

sucho

mokro

sníh

led

hluk

valivý odpor

opotřebení

hodnocení ADAC

Goodyear Ultra Grip 7

2,7

2,5

1,4

2,4

2,4

1,7

1,6

obzvláště doporučeníhodné

Dunlop Wintersport 3D

2,7

2,3

1,8

3,1

2,6

2,3

1,8

obzvláště doporučeníhodné

Vredestein Snowtrac 2

2,8

2,5

1,6

3,1

2,5

2,5

2,0

obzvláště doporučeníhodné

Pirelli W190 Snowcontrol

2,9

2,7

1,8

3,2

2,8

2,3

0,9

obzvláště doporučeníhodné

Continental WinterContact TS810

3,0

2,6

2,0

3,4

2,2

2,3

1,8

doporučeníhodné

Bridgestone Blizzak LM 25

2,6

2,8

2,2

2,9

2,6

2,3

1,8

doporučeníhodné

Nokian WR

2,9

3,3

1,6

2,9

3,0

2,3

1,0

doporučeníhodné

Maloya Cresta 220

2,7

2,7

1,8

3,1

2,5

2,3

2,8

doporučeníhodné

Michelin Alpin A2

2,9

2,9

2,2

3,5

2,7

2,0

1,3

doporučeníhodné

Semperit Sportgrip

2,8

2,9

2,1

2,8

2,4

2,5

2,0

doporučeníhodné

Kleber Krisalp HP

3,1

3,3

1,5

3,3

2,5

1,7

2,6

doporučeníhodné

Uniroyal MS plus 55

2,8

2,6

2,3

3,3

2,5

3,0

2,5

doporučeníhodné

Firestone Winterhawk

3,1

3,1

2,1

3,0

2,5

2,5

2,1

doporučeníhodné

Ihle Rigdon MS 179

3,5

3,4

1,7

2,8

3,2

2,3

2,8

doporučeníhodné

Fulda Kristall Montero

2,7

2,6

2,6

3,2

3,0

2,0

1,5

doporučeníhodné s omezeními

Kumho KW17

3,4

3,4

1,8

3,4

1,9

2,5

3,5

doporučeníhodné s omezeními

Avon IceTouring

3,2

3,6

2,9

3,8

3,0

2,7

2,7

doporučeníhodné s omezeními

Hankook W440 Ice Bear

3,0

2,8

3,2

2,9

2,9

1,7

2,4

nedoporučené

Goodyear Vector 5
(celoroční pneumatika)

3,0

2,9

3,1

3,6

2,6

2,5

1,6

nedoporučené

HODNOCENÍ: 0,5 - NEJLEPŠÍ ... 5,5 - NEJHORŠÍ
Autoři: ,


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Autofotka týdne: První auťák má ve třech letech, jezdí s ním Newcastlem

Brit Keith Mitchell vyrobil pro svého tříletého syna funkční elektrickou...

Keith Mitchell z britského Newcastlu je otec roku: svému tříletému synovi Oscarovi postavil k narozeninám dokonalou...

Autovychytávky: Dominik bojuje s horkem, lednici nakonec ocenili chodci

Otestovali jsme autochladničku. Posloužila i jako krámek se zmrzlinou

Lednice původně určená do kufru auta se dá využít i jinak, redaktor iDNES.cz Dominik Vršanský to vyzkoušel. Největší...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Najdete na iDNES.cz