Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Levný chevrolet v EuroNCAP zklamal: 1,5 hvězdičky pro aveo

  15:15aktualizováno  15:15
Katastrofálně dopadl nárazový test Chevroletu Aveo, který zkoušce bezpečnosti podrobila společně s dalšími pěti vozy mezinárodně uznávaná organizace Euro NCAP. Společné s levným chevroletem bezpečnostní technici rozbíjeli Peugeot 207, Alfu Romeo 159, Suzuki SX4, Hyundai Tucson a Kii Cerato.

Většina nových automobilů dnes při nárazových testech na ochranu posádky získává alespoň čtyři, případně plný počet, tedy pět hvězdiček.

Pozdvižení v minulém roce způsobila v Česku prodejně velmi úspěšná Dacia Logan, která v testech Euro NCAP získala hvězdičky jen tři.

Stejného výsledku v posledním kole testů nyní dosáhla i Kia Cerato. Ještě hůř ale dopadl sedan Chevrolet Aveo, který se tento měsíc začíná prodávat i v tuzemsku.

Nejhorší výsledek
Chevrolet Aveo za ochranu posádky získal jen jednu a půl hvězdičky. Takto špatného skóre naposledy dosáhl minivůz Fiat Seicento před šesti lety.

Chevrolet Aveo

ochrana posádky:1,5*
ochrana dětí****
ochrana chodců***

Peugeot 207

ochrana posádky*****
ochrana dětí****
ochrana chodců***

Alfa Romeo 159

ochrana posádky*****
ochrana dětí****
ochrana chodců*

Suzuki SX4

ochrana posádky****
ochrana dětí***
ochrana chodců***

Hyundai Tucson

ochrana posádky****
ochrana dětí***
ochrana chodců*

Kia Cerato

ochrana posádky***
ochrana dětí***
ochrana chodců*

Může za to především špatný výsledek čelního nárazu, při kterém se chevroletu zbortil přední sloupek. Posunul se i volant, který po nárazu mohl řidiči způsobit smrtelné zranění.

"Některé prvky palubní desky představují ohrožení pro kolena a stehna pasažérů na předních sedadlech," uvedl předseda Euro NCAP Claes Tingvall.

Pro srovnání: posledním kolem testů prošel i Peugeot 207 z kategorie nejmenších aut. Jeho čelní náraz uskutečněný v rychlosti 64 km/h byl ohodnocen maximem - 16 body - čelní náraz Chevroletu Aveo pouze třemi. Lépe už si aveo vedlo při ochraně dětí a chodců. V těchto kategoriích se drží v lepším průměru.

Výsledek testu je určitě zklamáním i pro automobilku Chevrolet. Obchodní strategie však nutí k zachování kamenné tváře.

"Aveo vyhovuje a v pozitivním smyslu překračuje všechny zákonné bezpečnostní požadavky trhů, na kterých se prodává. Nicméně spolu s experty Euro NCAP vyhodnocujeme výsledky testů," komentuje výsledky testu Martin Hejral z českého zastoupení značky Chevrolet.

Dalším vozem, který rovněž dosáhl dnes už jen podprůměrného výsledku, je Kia Cerato, která za ochranu posádky získala tři hvězdičky.

Při čelním nárazu byl nejvíc nebezpečný tlak bezpečnostního pásu, který působil na hruď spolujezdce. Ještě větší riziko pro stejnou část těla představoval náraz z boku simulovaný v rychlosti 50 km/h. Z možných 18 bodů jich Kia Cerato získala jen osm.

Malý peugeot bodoval
Důkazem, že bezpečnost aut se už dávno netýká jen těch největších modelů, je výsledek testu Peugeotu 207, který byl představen ženevském autosalonu.

Za ochranu posádky získal maximální počet hvězdiček, za ochranu dětí čtyři hvězdičky z pěti a za ochranu chodců tři hvězdičky ze čtyř.

Historického výsledku v dějinách automobilky dosáhla i Alfa Romeo s modelem 159. "Je to první vůz této značky, který za ochranu posádky získal pět hvězdiček," uvedl Claes Tingvall, který však zároveň upozornil na fakt, že agresivně vyhlížející kapota Alfy 159 nedostatečně chrání chodce. Důsledkem je zisk jediné hvězdičky.

Dnes už standardního výsledku dosáhla zbývající dvě auta - Suzuki SX4 a Hyundai Tuscon. Za nejvíce sledovanou ochranu posádky oba vozy obdržely čtyři hvězdičky.

Jak Suzuki SX4, tak i Hyundai Tuscon dosáhly úspěchu při nárazu z boku, kdy získaly maximální počet bodů. Tyto vozy se naopak rozcházejí v hodnocení ohleduplnosti vůči chodcům. V této kategorii vede korejský hyundai.

Důkazem toho, že organizace Euro NCAP ve svém hodnocení neopomíná ani zdánlivé maličkosti, je fakt, že právě tuscon ztratil body za chybějící zařízení, jež by řidiče upozornilo na nezapnutý bezpečnostní pás.

Další ztrátu cenných bodů zapříčinila například i nemožnost vypnutí airbagu na místě spolujezdce.

***

Chevrolet Aveo v testu

Pohledný kabát, technika s rozpaky ...VÍCE

Alfa Romeo 159: ochrana posádky - 5 hvězdiček, ochrana dět - 4 hvězdičky, ochrana chodců - 1 hvězdička

Peugeot 207: ochrana posádky - 5 hvězdiček, ochrana dětí - 4 hvězdičky, ochrana chodců - 3 hvězdičky

Chevrolet Aveo: ochrana posádky - 1,5 hvězdičky, ochrana dětí - 4 hvězdičky, ochrana chodců - 3 hvězdičky

kia Cerato: ochrana posádky - 3 hvězdičky, ochrana dětí - 3 hvězdičky, ochrana chodců - 1 hvězdička

Suzuki SX4: ochrana posádky - 4 hvězdičky, ochrana dětí - 3 hvězdičky, ochrana chodců - 3 hvězdičky

Hyundai Tucson: ochrana posádky - 4 hvězdičky, ochrana dětí - 3 hvězdičky, ochrana chodců - 1 hvězdička

Autoři:






Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.