Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Levný servis někdy stačí

aktualizováno 
-
Ačkoliv pojišťovny mnohdy velmi vehementně doporučují opravu vozidla ve značkovém servisu, měl by majitel nezaviněně poničeného automobilu či motocyklu důkladně zvážit, zda rady uposlechne. Při náhradě škody z povinného ručení viníka nehody totiž pojišťovny nejsou zdaleka tak velkorysé jako v případě havarijně pojištěných vozidel, a zejména majitelé starších aut či motorek jsou často nepříjemně překvapeni výší částky, kterou jim pojišťovny strhnou za amortizaci vozidla. "Novější automobil doporučuji svěřit k opravě do značkového servisu a od pojišťovny žádat proplacení faktury za opravu," radí Milan Hosák, vedoucí znalecké a expertizní skupiny DEKRA Ústavu silniční a městské dopravy v Praze. "Zato pro starší vozidlo je vhodnější levný neznačkový servis, případně svépomoc, a náhrada škody podle rozpočtu stanoveného nezávislou expertizou." Téma ilustruje skutečný případ z minulých týdnů: Bez viny majitele byl při dopravní nehodě poškozen na zadní části osobní automobil Audi z roku 1990. Pojišťovna trvala - snad kvůli jednoduššímu účtování a možná proto, aby motorista na události nevydělal - na opravě ve značkovém servisu, který za práci účtoval zhruba 50 tisíc korun. Vzhledem ke stáří a amortizaci vozidla pak pojišťovna snížila odškodnění na 50 procent, tedy na 25 tisíc korun. Řidič, který na karambolu neměl nejmenší podíl, tak musel sám zaplatit rovněž 25 tisíc korun. Svého se sice může domáhat v občanskoprávním sporu, ovšem určitě se nedočká hned, dočká-li se vůbec. Kdyby ovšem trval na finančním odškodnění podle nezávislé expertizy, na což měl právo, mohl využít služeb levnějšího neznačkového servisu či svépomoci. S největší pravděpodobností by měl ztráty menší. "Obavy pojišťoven, že poškozený na pojistné události vydělá, když mu auto někdo opraví levněji než značkový servis, jsou iluzorní," upozorňuje Milan Hosák. "To, co ušetří na faktuře ve značkovém servisu, tratí na kvalitě opravy a následné životnosti vozidla."
Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.