Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Levných aut je dost, ale chybí kvalita

aktualizováno 
Chybí zdejšímu trhu o jetin nejžádanější automobily v ceně do 100 tisíc korun? Nebo je těchto vozů, které tvoří až 80 procent obchodu, dostatek? "Pravda je jedno i druhé," odpovídá znalec zdejšího trhu použitých automobilů Tomáš Pánek, vedoucí prodeje ojetin v pražském Autocentru Na Strži.
Chybí zdejšímu trhu o jetin nejžádanější automobily v ceně do 100 tisíc korun? Nebo je těchto vozů, které tvoří až 80 procent obchodu, dostatek? "Pravda je jedno i druhé," odpovídá znalec zdejšího trhu použitých automobilů Tomáš Pánek, vedoucí prodeje ojetin v pražském Autocentru Na Strži. "Početně auta do 100 tisíc korun jsou, ovšem chybí populární modely, a zejména zachovalá a kvalitní malá vozidla hlavně v pětidveřových verzích, modely s karoseriemi kombi a s naftovými motory."

Kterých značek a modelů se nedostává?

Ve stotisícové kategorii chybějí hlavně nejmladší a velmi žádané Škody Favorit a Forman, Fordy Fiesta, Peugeoty 205, Volkswageny Golf a podobně. Poptávka naopak klesá po velkých a provozně drahých autech. Tak se stává, že například Citroën XM se dnes dá sehnat levněji než Škoda Forman.

Dovoz levných a kvalitních ojetin, jaké by se na trhu mohly nabídnout v cenové kategorii do 100 tisíc korun a reprezentují je třeba zrovna zmíněné starší Peugeoty 205 či Fordy Fiesta, Oply Kadett, Volkswageny Golf II a podobně, je od loňska omezen. Jak se s tím trh vyrovnává?

Je poměrně dost automobilů, které jsme si zvykli vídat v cenové kategorii do 150 tisíc korun. Ty navíc s každým rokem stárnou, a lze tedy očekávat, že se přesunou mezi vozy, kterých je nedostatek: mezi auta do stotisícové ceny. Do 100 tisíc korun tak lze dnes sehnat už víc jetou bílou Škodu Felicia, Opel Astra, Opel Corsa, Renault 19, Volkswagen Golf III... Ve větší míře se taková auta na trhu ojetin objeví do několika měsíců.

Jak si vysvětlit, že vozidel v ceně do 100 tisíc korun je dost i málo?

Trh ojetin se v Česku kultivuje, lidé jsou v nákupu starších aut mnohem obezřetnější než dřív - snad i po špatných zkušenostech z nedávných časů. To znamená, že preferují kvalitu a odmítají vozy ve špatném technickém stavu, vraky dovezené ze Západu po těžkých haváriích a mnohdy velmi špatně až nebezpečně opravené, nechtějí ani automobily bez prokazatelné minulosti... Dnes není problém vidět v bazaru auto za třetinu ceny, než je obvyklé, a přesto o něj není zájem. Dobrých vozů ubývá i v situaci, kdy lidé šetří čím dál víc, a proto méně utrácejí za servis. Výsledkem toho je fakt, že levnější auta zdaleka nejsou v tak dobrém stavu jako za naší západní hranicí.

Byla by nabídka zdejších bazarů lepší, kdyby vloni, po třech letech výjimky, nedošlo ke zpřísnění požadavků pro dovoz ojetin ze zahraničí?

Zřejmě ano - pokud se týká levnějších, ale kvalitních Fordů Fiesta, Peugeotů 205, Volkswagenů Golf II, Oplů Astra a podobně.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.