Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lexus IS 250C: království klidu a ticha

  11:00aktualizováno  11:00
Ztratíte v něm nutkání závodit. Plujete si krajinou, šest válců pod kapotou se převaluje a i na dálnici si ve stotřicítce popovídáte se spolujezdcem. Na český trh dorazil další kabriolet se skládací střechou. Protože patří do stáje Lexusu, je samozřejmé, že míří do vyšších sfér. Ten nejzákladnější vyjde na 1,3 milionu.

První zájemci si ho už objednali jen podle obrázku. Ti stihnou ještě alespoň závěr letošní kabrioletí sezony. Nejčerstvější lexus v nabídce ale nabídne nezměněné pohodlí, i když má slunce volno. Lexus IS250C má totiž plechovou střechu.

Může se hodit

Velký výběr luxusních
i romantických kabrioletů www.automodul.cz 
Jen pár kliknutí od vysněného vozu.

Z původního sedanu IS si kabriolet ponechal jen kapotu, světla, kliky dveří a zpětná zrcátka. Všechny ostatní panely karoserie byly přepracovány tak, aby lépe ladily s hliníkovou skládací střechou. Třeba dvojice dveří se protáhla o 30 centimetrů.

Lexus IS 250C

Střeše stačí 20 sekund ke složení do kufru. Složitý mechanismus, který několika elegantními pohyby udělá z kupátka kabriolet, sestává ze tří panelů a čtyř ramen. Všechno to ovládá 15 malých elektromotorů a 37 různých čidel.

Když je střecha natažená, odveze střechyprosté "ISo" až 420 litrů nákladu. Když ji složíte, vejde se tam jen 165 litrů, golfisté si to představí: je tam místo akorát pro jeden golfový vak.

Dovnitř se čtyři cestující opravdu vejdou. Urostlí by měli být ale raději jen dva a střízlíky je lepší posadit vzad (zadní sedadla byla oproti sedanu IS posunuta o 30 mm). Pro nohy je místo v obou řadách, což nebývá pravidlem ani u větší konkurence. Spíše než s místem pro nohy mají čahouni problém, kam dát hlavu, když se jede s nataženou střechou. Až moc blízko hlavy má svažující se bok střechy i podměrečný řidič.

Za zadními opěrkami jsou ochranné oblouky, konstruktéři se i z estetických důvodů rozhodli nechat je tam napevno. Dnes jsou totiž obvyklejší vystřelovací, schované za zády posádky.

Elektromotorků ráj

Dozadu se dostanete po sklopení předních sedadel. Buď to jde mechanicky pomocí páčky na vnitřním boku opěradla, nebo vám pomůžou elektromotorky. Stačí zmáčknout čudlík, přední sedadlo se automaticky posune vpřed a opěradlo se sklopí k volantu. Nastoupíte, zmáčknete podruhé a elektromotorky sedadlo opět vrátí do původní polohy.

Lexus IS 250C

Přepracovával se také systém klimatizace. Pro jízdu s uloženou střechou přibyla automatická regulace intenzity proudění vzduchu, když se jede "nahoře bez", a ještě ji zesiluje podle rychlosti jízdy. Elektronika zohledňuje při přenastavování klimatizování třeba intenzitu slunečního záření. Kromě vyhřívání dostala přední kůží čalouněná sedadla také odvětrávání.

Zda jedete se střechou nebo bez, zohledňuje i audiosoustava, která má v základní konfiguraci 8 reproduktorů.

Klid a pohoda

Jízda v kabrioletu povětšinou neznamená pokořování rychlostních limitů a jízdu na hraně fyzikálních zákonů. A pro klidnou plavbu krajinou je otevřené "ISo" připravené dobře. Jízda s otevřenou střechou je téměř bezhlučná, až do přibližně stokilometrové rychlosti o motoru nevíte vůbec a ve vyšších rychlostech vám dává šestiválec svou přítomnost na vědomí jemným vrčením.

Pochvalu zaslouží propracovaná aerodynamika. Pokud není řidič tak dlouhý, že by čouhal přes přední sklo, je velmi dobře chráněný před větrem. Když si vytáhnete boční okna, můžete se spolujezdcem nerušeně konverzovat, hluk ani vítr vás při tom rušit nebudou ani při vyšších rychlostech.

Oproti uzavřenému sedanu přibyly kabrioletu výztuhy a tlumící materiály. Metrák hmotnosti navíc v porovnání se sedanem při vymetání zatáček možná trochu pocítíte. Kabriu se do nich chce možná s trošku menším nadšením. Dvouapůllitrovému šestiválci pod kapotou, který je jediný v nabídce, to je jedno. Lineárně táhne s nezměněným elánem.

Lexus IS 250C

Zážehový přímovstřikový šestiválec s řetězovým rozvodem a 24 ventily má výkon 153 kW (208 k). Oteřené "ISo" s ním akceleruje z 0 na stovku 9 sekund a nejrychleji frčí 210 km/h. V kombinovaném provozu má vystačit s 9,3 l/100 km benzinu.

K mání je pouze s automatickou převodovkou, ta se ale ke klidné povaze otevřeného lexusu hodí skvěle. Řadí inteligentně a rychle, a když se rozhodnete pro manuální volbu převodů ovladači uchycenými na volantu, je i vcelku poslušná.

Lexus IS 250C

All inclusive

V základní nabídce za 1 289 000 jsou kromě všech elektronických hlídačů střežících bezpečí posádky doplněných o airbagy (i kolenní) také parkovací senzory, handsfree s Bluetooth, tempomat, klimatizace, kožené čalounění a dokonce i elektricky nastavitelný volant. Z toho, co běžně rozmazlený řidič vyžaduje, chybí jen xenonová světla. Ta jsou ve vyšším stupni výbavy, který je o necelých 100 tisíc dražší. Za 110tisícový příplatek vám přidají paket s multimediálním a navigačním systémem a za přednárazový bezpečnostní systém s adaptivním tempomatem připlatíte 85 tisíc.

Lexus IS 250C v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4635 x 1800 x 1415 x 2730
pohotovostní hmotnost (kg) 1730
pneumatiky 225/40 R18
objem kufru (natažená/složená střecha) (l) 420/165
motor V6/24 přímé vstřikování, VVT-i
objem (ccm) 2500
max. výkon (kW/k) 153/208
max. točivý moment (Nm) 252
převodovka šestistupňová automatická
max. rychlost (km/h) 210
zrychlení 0-100 km/h (s) 9,0
kombinovaná spotřeba (l/100 km) 9,3
základní cena (Kč) 1 289 000





Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.