Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lexus LF-A: Formule 1 pro každý den

  13:56aktualizováno  13:56
První čistokrevný supersport v historii luxusní japonské značky Lexus se jmenuje LF-A. Soupeře bude prohánět víc než třísetdvacetikilometrovou rychlostí.

Lexus LF-A Concept | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Koncept LF-A se prozatím objevuje na světových autopřehlídkách jen jako koncept, ale konkurence musí být na pozoru. Tohle auto skoro najisto vyrazí do sériové výroby. Na podzim v Tokyu bude k vidění definitivní verze.

Pokud někomu vrtalo hlavou, proč automobilka zaměřená na hýčkání pánů ředitelů ve svých limuzínách investuje miliony a miliardy do Formule 1, odpoví mu nová japonská střela do posledního písmenka.

LF-Ačko by mohlo být alternativou klasickým sportovním klenotům z Itálie, Anglie a Německa. Nový lexus je 440 centimetrů dlouhý, rozvor je 258 cm; do výšky má 122 a do šířky 186 cm.

Pod štíhlou dlouhou kapotou bude řádit pětilitrový desetiválec, který má na zadní nápravu posílat pět set koní výkonu. Maximální rychlost přesahuje třístadvacítku.

Pneumatiky mají vpředu rozměr 265/35 R20, vzadu jsou 305/30 stejného průměru.

Podle serveru Motorbox je autorem designu Leonardo Fioravanti. Designér, který déle než dvacet let pracoval pro Pininfarinu, po angažmá u Ferrari, Fiatu a Toyoty má teď vlastní designérské studio.

Lexus LF-A ConceptLexus LF-A ConceptLexus LF-A Concept



Lexus LF-A ConceptLexus LF-A ConceptLexus LF-A Concept



Lexus LF-A ConceptLexus LF-A ConceptLexus LF-A Concept




Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.