Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lexus LF-A Roadster: třístovkou bez střechy

aktualizováno 
Do té nejlepší společnosti pětisetkoňových sporťáků se nečekaně přidal i Lexus. Marketingová poučka totiž praví, že každá prémiová značka by měla nabízet i něco nádherného, pekelně rychlého a tuhého. A tak se zrodil Lexus LF-A.

Lexus LF-A Roadster | foto: Lexus

Uměle vzniklá luxusní odnož japonské Toyoty začala vyrábět auta až koncem osmdesátých let 20. století a více než deset let se prosazovala jako výrobce nevzrušujících, ale absolutně luxusních aut, přesně v souladu se svým názvem.

V novém tisíciletí rychle rostoucí prestiž značky hledala další skuliny do srdcí bohatých klientů, a proto začal Lexus nejdřív s pohodlnými kabriolety SC a pak začal vystavovat stále sportovnější studie, které vyvrcholily konceptem LF-A, vystaveným v Detroitu před třemi lety.

Nekompromisně tvarované kupé s desetiválcem 4,8 l o udávaném výkonu 411 kW publiku doslova učarovalo a v roce 2007 se Lexus tamtéž pochlubil již s dovyvinutým předsériovým vozem, který se začne vyrábět koncem roku 2008.

Výkon sice bude zřejmě trochu nižší, ovšem k atakování třistadvacítky to stačit bude a k prohánění moden, gallard, carrer a Nissanů GT-R jakbysmet.

Aby natěšení fanoušci měli o čem přemýšlet, rok po premiéře předsériového kupé se nyní v Detroitu odhaluje i otevřený roadster.

Stejně jako základní kupé byl sestaven z hliníku a karbonu, samozřejmě s patřičnými úpravami skeletu.

Základní koncepce transaxle s centrální nosnou rourou, známá již z Alfy Romeo a všech porsche a ferrari s klasickou koncepcí, zajišťuje stálou polohu hnacího agregátu vůči zadní nápravě a díky převodovce vzadu se stará o optimální rozložení hmotnosti a zátěž jednotlivých kol.

Kvůli aerodynamické optimalizaci se dozadu k náběrům vzduchu přestěhovaly i chladiče.

Dvacetipalcová kola o rozměrech 265/35 a 305/30 jsou brzděna vrtanými kotouči o průměru 360 a 345 milimetrů, vpředu šesti a vzadu čtyřpístkovými třmeny.

Vnější rozměry 4,46 x 1,895 x 1,219 m a rozvor 2,606 m se příliš neliší od předsériového kupé. Podobná je i očekávaná nejvyšší rychlost cca 320 km/h.

Udávané očekávané parametry lehce překonávají například Lamborghini Gallardo Spyder, ale na definitivní závěry je ještě brzy.

Prestižní model s očekávanou startovní cenou kolem 170 tisíc amerických dolarů je samozřejmě primárně určen pro bohatý americký a perspektivní asijský trh.

Jestli se tedy u nás v Evropě vůbec dočkáme, není v této chvíli není vůbec jisté. Evropský trh totiž pro globální automobilky už není tak zajímavý jako donedávna...

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Nejkrásnější a nejrychlejší Aston Martin

Aston Martin DBS Superleggera

Aston Martin představuje speciální provedení svého modelu DBS. Superleggera je další novinkou, kterou ikonická britská...

Toyota má nový královský sedan, který neznáte. Teprve třetí za 50 let

Toyota Century

Se značkou Toyota si v Evropě málokdo spojuje luxusní limuzíny s velkými motory. Pro nás je to značka s dobrým poměrem...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Najdete na iDNES.cz