Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lexus LF-A Roadster: třístovkou bez střechy

aktualizováno 
Do té nejlepší společnosti pětisetkoňových sporťáků se nečekaně přidal i Lexus. Marketingová poučka totiž praví, že každá prémiová značka by měla nabízet i něco nádherného, pekelně rychlého a tuhého. A tak se zrodil Lexus LF-A.

Lexus LF-A Roadster | foto: Lexus

Uměle vzniklá luxusní odnož japonské Toyoty začala vyrábět auta až koncem osmdesátých let 20. století a více než deset let se prosazovala jako výrobce nevzrušujících, ale absolutně luxusních aut, přesně v souladu se svým názvem.

V novém tisíciletí rychle rostoucí prestiž značky hledala další skuliny do srdcí bohatých klientů, a proto začal Lexus nejdřív s pohodlnými kabriolety SC a pak začal vystavovat stále sportovnější studie, které vyvrcholily konceptem LF-A, vystaveným v Detroitu před třemi lety.

Nekompromisně tvarované kupé s desetiválcem 4,8 l o udávaném výkonu 411 kW publiku doslova učarovalo a v roce 2007 se Lexus tamtéž pochlubil již s dovyvinutým předsériovým vozem, který se začne vyrábět koncem roku 2008.

Výkon sice bude zřejmě trochu nižší, ovšem k atakování třistadvacítky to stačit bude a k prohánění moden, gallard, carrer a Nissanů GT-R jakbysmet.

Aby natěšení fanoušci měli o čem přemýšlet, rok po premiéře předsériového kupé se nyní v Detroitu odhaluje i otevřený roadster.

Stejně jako základní kupé byl sestaven z hliníku a karbonu, samozřejmě s patřičnými úpravami skeletu.

Základní koncepce transaxle s centrální nosnou rourou, známá již z Alfy Romeo a všech porsche a ferrari s klasickou koncepcí, zajišťuje stálou polohu hnacího agregátu vůči zadní nápravě a díky převodovce vzadu se stará o optimální rozložení hmotnosti a zátěž jednotlivých kol.

Kvůli aerodynamické optimalizaci se dozadu k náběrům vzduchu přestěhovaly i chladiče.

Dvacetipalcová kola o rozměrech 265/35 a 305/30 jsou brzděna vrtanými kotouči o průměru 360 a 345 milimetrů, vpředu šesti a vzadu čtyřpístkovými třmeny.

Vnější rozměry 4,46 x 1,895 x 1,219 m a rozvor 2,606 m se příliš neliší od předsériového kupé. Podobná je i očekávaná nejvyšší rychlost cca 320 km/h.

Udávané očekávané parametry lehce překonávají například Lamborghini Gallardo Spyder, ale na definitivní závěry je ještě brzy.

Prestižní model s očekávanou startovní cenou kolem 170 tisíc amerických dolarů je samozřejmě primárně určen pro bohatý americký a perspektivní asijský trh.

Jestli se tedy u nás v Evropě vůbec dočkáme, není v této chvíli není vůbec jisté. Evropský trh totiž pro globální automobilky už není tak zajímavý jako donedávna...

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.