Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lexus představil vizi dobrodruha do města. Navrhl ho Čech Jaromír Čech

  16:59aktualizováno  16:59
Lexus se jako luxusní divize Toyoty zatím zaměřoval na vozy vyšších kategorií, ale s konceptem LF-SA nakoukl do segmentu malých městských vozů. V duchu doby nemohou chybět náznaky vozů kategorie SUV.

Lexus LF-SA | foto: Lexus

Zatím nejníže postaveným Lexusem je model CT200h. Nový koncept je ukázkou, že japonský výrobce luxusních vozů plánuje do budoucna rozšiřovat nabídku i směrem dolů. Vize LF-SA je totiž nejen na poměry Lexusu opravdu malé auto.

Fotogalerie

S rozměry 3 400 × 1 700 × 1 430 milimetrů je koncept Lexusu menší než nejmenší škodovka, v Bratislavě vyráběné Citigo. Lexus sám jméno nového konceptu vysvětluje jako Lexus Future – Small Adventurer, tedy v překladu Budoucnost Lexusu - Malý dobrodruh.

Design nového vozu přebírá všechny atributy japonské luxusní značky, nechybí tedy mohutná maska chladiče s unikátním designem. Dalo vy se říci, že ztvárnění konceptu je kubistické, a tak na karoserii najdeme řadu zlomů a rovných čar.

Po vzoru SUV řady NX má koncept mírně naznačené terénní ambice. k tomu přispívají obrovská kola, opět s unikátním designem. Zajímavostí je, že na vzhledu konceptu se podílel český designér Jaromír Čech. Ten už má na svědomí řadu vozů koncernu Toyota. Dílem Čecha je design interiéru, Francouz Laurent Bouzigue se podepsal pod exteriér.

Jak už to u konceptů bývá, interiér je ještě divočejší než exteriér. Do případné sériové výroby se tedy určitě nedostane. Zaujme barevně odlišné sedadlo řidiče, stejně jako futuristická přístrojová deska s průhledovým head-up displejem. Sedačka řidiče je napevno přimontovaná k podlaze, podle potřeby se nastavují pedály a volant.

Ohledně techniky nezveřejnil Lexus žádné detaily. Očekávat bude možné pro značku obligátní hybridní ústrojí pohonu. Vzhledem k rozměrům lze těžko počítat s pohonem všech kol. Ovšem zadní kola mohou být na rozdíl od předních poháněna právě elektromotory. Tedy uvidíme.

Koncepty Lexusu se většinou dostávají do výroby, ovšem v poněkud uhlazenější podobě. V blízké budoucnosti se tak můžeme těšit na malý městský lexus. S podobně originálním vozem iQ ovšem mateřská Toyota pohořela.

Autor:



Nejčtenější

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...

Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...



Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Naftové ojetiny v Německu a Francii zlevňují, nejvíce u velkých měst

Turbodiesel řady EA 189

V zemích, kde se vážně uvažuje o zákazu dieselových aut ve velkých městech, rychle padá cena naftových ojetin. Ve...

Další z rubriky

Autofotka týdne: nejkrásnější zadek v celé Asii

Autosalon Tokio 2017

Na ten boubelatý zadeček se chodí dívat davy. Autosalon v Tokiu je plný studií aut budoucnosti, povětšinou jsou to...

Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

SsangYong Rexton

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong...

XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

Volvo XC40

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.