Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lexus představil vizi dobrodruha do města. Navrhl ho Čech Jaromír Čech

  16:59aktualizováno  16:59
Lexus se jako luxusní divize Toyoty zatím zaměřoval na vozy vyšších kategorií, ale s konceptem LF-SA nakoukl do segmentu malých městských vozů. V duchu doby nemohou chybět náznaky vozů kategorie SUV.

Lexus LF-SA | foto: Lexus

Zatím nejníže postaveným Lexusem je model CT200h. Nový koncept je ukázkou, že japonský výrobce luxusních vozů plánuje do budoucna rozšiřovat nabídku i směrem dolů. Vize LF-SA je totiž nejen na poměry Lexusu opravdu malé auto.

Fotogalerie

S rozměry 3 400 × 1 700 × 1 430 milimetrů je koncept Lexusu menší než nejmenší škodovka, v Bratislavě vyráběné Citigo. Lexus sám jméno nového konceptu vysvětluje jako Lexus Future – Small Adventurer, tedy v překladu Budoucnost Lexusu - Malý dobrodruh.

Design nového vozu přebírá všechny atributy japonské luxusní značky, nechybí tedy mohutná maska chladiče s unikátním designem. Dalo vy se říci, že ztvárnění konceptu je kubistické, a tak na karoserii najdeme řadu zlomů a rovných čar.

Po vzoru SUV řady NX má koncept mírně naznačené terénní ambice. k tomu přispívají obrovská kola, opět s unikátním designem. Zajímavostí je, že na vzhledu konceptu se podílel český designér Jaromír Čech. Ten už má na svědomí řadu vozů koncernu Toyota. Dílem Čecha je design interiéru, Francouz Laurent Bouzigue se podepsal pod exteriér.

Jak už to u konceptů bývá, interiér je ještě divočejší než exteriér. Do případné sériové výroby se tedy určitě nedostane. Zaujme barevně odlišné sedadlo řidiče, stejně jako futuristická přístrojová deska s průhledovým head-up displejem. Sedačka řidiče je napevno přimontovaná k podlaze, podle potřeby se nastavují pedály a volant.

Ohledně techniky nezveřejnil Lexus žádné detaily. Očekávat bude možné pro značku obligátní hybridní ústrojí pohonu. Vzhledem k rozměrům lze těžko počítat s pohonem všech kol. Ovšem zadní kola mohou být na rozdíl od předních poháněna právě elektromotory. Tedy uvidíme.

Koncepty Lexusu se většinou dostávají do výroby, ovšem v poněkud uhlazenější podobě. V blízké budoucnosti se tak můžeme těšit na malý městský lexus. S podobně originálním vozem iQ ovšem mateřská Toyota pohořela.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.