Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lexus představil vizi dobrodruha do města. Navrhl ho Čech Jaromír Čech

  16:59aktualizováno  16:59
Lexus se jako luxusní divize Toyoty zatím zaměřoval na vozy vyšších kategorií, ale s konceptem LF-SA nakoukl do segmentu malých městských vozů. V duchu doby nemohou chybět náznaky vozů kategorie SUV.

Lexus LF-SA | foto: Lexus

Zatím nejníže postaveným Lexusem je model CT200h. Nový koncept je ukázkou, že japonský výrobce luxusních vozů plánuje do budoucna rozšiřovat nabídku i směrem dolů. Vize LF-SA je totiž nejen na poměry Lexusu opravdu malé auto.

Fotogalerie

S rozměry 3 400 × 1 700 × 1 430 milimetrů je koncept Lexusu menší než nejmenší škodovka, v Bratislavě vyráběné Citigo. Lexus sám jméno nového konceptu vysvětluje jako Lexus Future – Small Adventurer, tedy v překladu Budoucnost Lexusu - Malý dobrodruh.

Design nového vozu přebírá všechny atributy japonské luxusní značky, nechybí tedy mohutná maska chladiče s unikátním designem. Dalo vy se říci, že ztvárnění konceptu je kubistické, a tak na karoserii najdeme řadu zlomů a rovných čar.

Po vzoru SUV řady NX má koncept mírně naznačené terénní ambice. k tomu přispívají obrovská kola, opět s unikátním designem. Zajímavostí je, že na vzhledu konceptu se podílel český designér Jaromír Čech. Ten už má na svědomí řadu vozů koncernu Toyota. Dílem Čecha je design interiéru, Francouz Laurent Bouzigue se podepsal pod exteriér.

Jak už to u konceptů bývá, interiér je ještě divočejší než exteriér. Do případné sériové výroby se tedy určitě nedostane. Zaujme barevně odlišné sedadlo řidiče, stejně jako futuristická přístrojová deska s průhledovým head-up displejem. Sedačka řidiče je napevno přimontovaná k podlaze, podle potřeby se nastavují pedály a volant.

Ohledně techniky nezveřejnil Lexus žádné detaily. Očekávat bude možné pro značku obligátní hybridní ústrojí pohonu. Vzhledem k rozměrům lze těžko počítat s pohonem všech kol. Ovšem zadní kola mohou být na rozdíl od předních poháněna právě elektromotory. Tedy uvidíme.

Koncepty Lexusu se většinou dostávají do výroby, ovšem v poněkud uhlazenější podobě. V blízké budoucnosti se tak můžeme těšit na malý městský lexus. S podobně originálním vozem iQ ovšem mateřská Toyota pohořela.

Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Kalašnikov namířený na Muska. Moskvič se vrací jako elektromobil

Ruský elektromobil Kalašnikov CV-1

Sekta teslistů možná dostane nové protivníky. Věčnému americkému start-upu, který drží nad vodou hlavně vůle a charisma...

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Další nešpanělský seat v plné parádě. Nové SUV Tarraco jede z Německa

Seat Tarraco

Seat má už třetí SUV, Tarraco bude vlajkovou lodí španělské automobilky. Vyrábí se ve Wolfsburgu, má parádní vzhled,...

Najdete na iDNES.cz