Lexus představil vizi dobrodruha do města. Navrhl ho Čech Jaromír Čech

  16:59aktualizováno  16:59
Lexus se jako luxusní divize Toyoty zatím zaměřoval na vozy vyšších kategorií, ale s konceptem LF-SA nakoukl do segmentu malých městských vozů. V duchu doby nemohou chybět náznaky vozů kategorie SUV.

Lexus LF-SA | foto: Lexus

Zatím nejníže postaveným Lexusem je model CT200h. Nový koncept je ukázkou, že japonský výrobce luxusních vozů plánuje do budoucna rozšiřovat nabídku i směrem dolů. Vize LF-SA je totiž nejen na poměry Lexusu opravdu malé auto.

Fotogalerie

S rozměry 3 400 × 1 700 × 1 430 milimetrů je koncept Lexusu menší než nejmenší škodovka, v Bratislavě vyráběné Citigo. Lexus sám jméno nového konceptu vysvětluje jako Lexus Future – Small Adventurer, tedy v překladu Budoucnost Lexusu - Malý dobrodruh.

Design nového vozu přebírá všechny atributy japonské luxusní značky, nechybí tedy mohutná maska chladiče s unikátním designem. Dalo vy se říci, že ztvárnění konceptu je kubistické, a tak na karoserii najdeme řadu zlomů a rovných čar.

Po vzoru SUV řady NX má koncept mírně naznačené terénní ambice. k tomu přispívají obrovská kola, opět s unikátním designem. Zajímavostí je, že na vzhledu konceptu se podílel český designér Jaromír Čech. Ten už má na svědomí řadu vozů koncernu Toyota. Dílem Čecha je design interiéru, Francouz Laurent Bouzigue se podepsal pod exteriér.

Jak už to u konceptů bývá, interiér je ještě divočejší než exteriér. Do případné sériové výroby se tedy určitě nedostane. Zaujme barevně odlišné sedadlo řidiče, stejně jako futuristická přístrojová deska s průhledovým head-up displejem. Sedačka řidiče je napevno přimontovaná k podlaze, podle potřeby se nastavují pedály a volant.

Ohledně techniky nezveřejnil Lexus žádné detaily. Očekávat bude možné pro značku obligátní hybridní ústrojí pohonu. Vzhledem k rozměrům lze těžko počítat s pohonem všech kol. Ovšem zadní kola mohou být na rozdíl od předních poháněna právě elektromotory. Tedy uvidíme.

Koncepty Lexusu se většinou dostávají do výroby, ovšem v poněkud uhlazenější podobě. V blízké budoucnosti se tak můžeme těšit na malý městský lexus. S podobně originálním vozem iQ ovšem mateřská Toyota pohořela.

Autor:

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Radikální krok Hondy: místo dieselu tichý hybrid bez převodovky

Honda CR-V Hybrid

Honda na současný vývoj, kdy naftová auta upadají v nemilost, reaguje radikálně. V nové generaci oblíbeného modelu CR-V...

Další z rubriky

Němci jdou po kamionech švindlujících s emisemi. V podezření jsou i Češi

Ilustrační snímek

Zatímco se v Německu množí soudní rozhodnutí o zákazech vjezdu dieselů do měst, na obzoru je další skandál. Bavorsko...

Hloupá překážka: chybí jednotný systém dobíjení elektromobilů

Kia Soul EV

Elektromobilita je hlavně z pohledu evropských úředníků prezentována jako jediná správná cesta automobilového průmyslu....

Je to oficiální: VW buduje alianci s Fordem, v USA použije jeho závody

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Německá automobilka Volkswagen buduje alianci se společností Ford Motor a k montáži vozů ve Spojených státech může...

Najdete na iDNES.cz