Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Jediný kus vzácného Lexusu LFA v Česku

aktualizováno 
Lexus LFA je jedno z nejvíce vzrušujících japonských aut posledního desetiletí. Jeden z pěti set vyrobených kousků je k vidění v Praze, minimálně dokud neskončí zima.

Lexus LFA | foto: Lukáš Hron

Každý narozeninový mejdan něco stojí. Ten ke dvacetinám Lexusu se prodražil pořádně. LFA si japonská značka patřící pod křídla Toyoty dala ke dvacátému výročí v roce 2009. Několikrát odsunutý a přepracovávaný projekt, který začal v roce 2000, stál obrovské peníze. Lexus to nikdy oficiálně nepřizná, ale hlasy ze zákulisí říkají, že na každém autě prodělal Lexus dvacet milionů korun. Cena LFA byla v přepočtu asi deset milionů.

Lexus LFA
Lexus LFA

Přímo pro tenhle supersport vytvořili v Londýně speciální prodejnu, kam miliardáři jezdili LFA objednávat. Poslední z pětisetkusové série vyrobili 14. prosince loňského roku.

Jediný kus v ČR

Bílá japonská střela s výkonem 560 koní bude přibližně do konce března k vidění v Praze. Ve smíchovské prodejně Lexusu je vystavené jediné LFA v ČR.

Kus s pořadovým číslem 310 vystavený v pražském autosalonu patří podle informací iDNES.cz vlastníkovi developerské firmy ze severu Čech.

Lexus LFA

Má najeto asi 3000 km a krátce po koupi s ním majitel jel na dovolenou do Chorvatska.

Fotogalerie

Auto bude magnetem obchodu s lexusy do doby, než bude hezky a bude moci opět vyjet. Teď jsou klíčky od LFA schované v trezoru. Jako jedni z mála jsme mohli nahlédnout do interiéru čalouněného rudou kůži.

Pro zajímavost: nová kapota stojí kolem půl milionu a dveře bez vnitřního čalounění osm set tisíc.

Ručka otáčkoměru by nestíhala

Supersport postavený z velké části z uhlíkových vláken se umí rozjet až někam k 320kilometrové rychlosti.

Desetiválcový motor se nechá vytočit až k devíti tisícům otáček za minutu.

Z minimálních otáček se do červeného pole otáčkoměru motor vytočí za neuvěřitelných 0,6 sekundy, udávají motoráři Lexusu. Ručka otáčkoměru musí být digitální, klasická by to prý nestíhala.





Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.