Velkohubý Lexus nakonec ústa trochu přivřel, ale stejně ho nepřehlédnete

aktualizováno 
Od loňského podzimu Lexus ukazoval na autosalonech středně velké SUV s označením LF-NX. Auto budilo pozornost obří přední maskou jako z náklaďáku a ostrými až futuristickými liniemi. Nyní automobilka ukázala produkční verzi. Je na ní dobře vidět, jak se koncept mění v reálné auto.

Lexus NX 300h | foto: Lexus

SUV do světa vyrazí pod zkráceným označením Lexus NX. V prodeji bude po celém světě, ale hlavní odbyt čeká japonská automobilka tradičně na severoamerickém trhu. Zatím Lexus zveřejnil fotografie a ty nejzákladnější technické informace. Výstavní premiéru bude mít novinka za pár dnů na autosalonu v Pekingu, který začíná 20. dubna.

Fotogalerie

Původní koncept LF-NX byl zcela nepřehlédnutelný (více zde). Prohnutá maska s rozměry mřížoví z nákladního auta těžko hledala konkurenci. Ostré rysy konceptu pak připomínaly auto z nějakého futuristického sci-fi filmu. Realita produkčního Lexusu NX je však o poznání uhlazenější. Při podrobném studiu je dobře vidět, jak stačí některé divoké křivky lehce obrousit a z výstředního konceptu se stane produkční automobil.

To však neznamená, že by Lexus NX do výroby zamířil jako nudné auto. Z konceptu si vzal skoro všechno, jen to designéři a konstruktéři umně zamaskovali. Přední maska se zmenšila, přesto bude patřit mezi největší v automobilovém světě. Zůstaly i mnohé dramatické křivky karoserie, ale jsou zaoblenější. Celek působí dynamickým dojmem, na japonského výrobce je to v dobrém slova smyslu odvaz.

Může se hodit

Hledáte nové auto a lexus je pro vás tím pravým? Vyberte si z naší nabídky vozů této značky na Automodul.cz.

Srovnání konceptu a produkčního auta dobře ukazuje, jak to v automobilovém designu chodí a jaké detaily udělají z auta futuristický stroj a obráceně, co se snese u konceptu, a jak to musí vypadat u aut pro zákazníky. V případě naší dvojice to jsou zvětšená zpětná zrcátka a přední světla, zaoblené křivky na vstupních otvorech vzduchu v přední masce nebo zaoblenější blatníky a méně agresivní křivky prahů. Výrobce představil vedle hybridního provedení i sportovnější variantu F Sport, která je logicky konceptu o něco blíže.

Lexus NX 300h

O technice toho zatím Lexus mnoho neprozradil. Auto vychází z koncernového příbuzného Toyoty RA, ale míru sdílení jednotlivých dílů zatím neznáme.

V každém případě bude Lexus NX v základním provedení klasickým městským SUV, bude mít totiž jen pohon předních kol. Za pohon všech kol se bude připlácet, respektive by měl být standardem u varianty F Sport. Pravděpodobně však bude záležet na regionu, všude ve světě nemusí být situace stejná.

Pod přední kapotu bude Lexus dodávat tři pohonné jednotky. Na mnoha trzích bude nejčastější volbou hybridní verze značená jako 300h, která kombinuje atmosferický zážehový čtyřválec o objemu 2,5 litru a elektromotor. Celkový výkon soustavy je 164 kW (223 koní), samostatně má spalovací motor výkon 133 kW, elektromotor pak 103 kW.

Lexus NX 300h

Další dvě jednotky budou mít pod kapotou dvoulitrový čtyřválec. Základní v atmosférické verzi, výkonnější model bude mít přeplňovaný motor. Označení této verze bude 200t. Výkony těchto jednotek zatím výrobce neuvádí.

Výbava auta bude bohatá, jak je u značky obvyklé. NX nabídne průhledový (head-up) displej, hlídače jízdy v pruzích a hlídače mrtvých úhlů ve zpětných zrcátkách. V nabídce bude i adaptivní tempomat.

Uvnitř kabiny najdeme převážně čisté křivky, interiér se designérům povedl. Podle výbavy se bude měnit jeho barva a potahy sedadel. V nabídce bude vyloženě luxusní interiér, stejně jako sportovní pro verzi F Sport. Středový tunel je oproti konkurenci nezvykle posetý ovládacími prvky, Lexus totiž stále odolává dotykovým displejům, a tak se systémy auta ovládají postaru. Zajímavostí je příplatková funkce bezdrátového dobíjení mobilů. K tomu je ovšem potřeba mít smartphone, který to podporuje.

Na detaily o dostupnosti, ceně i variantách, které zamíří na konkrétní trhy, si musíme ještě počkat. Velmi pravděpodobně je Lexus zveřejní s výstavní premiérou v Pekingu za pár dnů.

Autor:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Další z rubriky

Nápady ze startupu Škody: rikša, která nabíjí elektromobil

Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo.

Společnost DigiLab, která funguje jako startupový inkubátor nápadů Škody Auto, spustila v Praze pilotní fázi projektu...

Soud nařídil zákazy starších dieselů v Essenu, nemohou ani na dálnici

Ilustrační snímek

Německý správní soud nařídil zavést zákazy jízdy starších naftových automobilů v některých částech západoněmeckého...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Najdete na iDNES.cz