Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonská střela. Osmiválcový Lexus RC F bude mít karbonovou kapotáž

aktualizováno 
Lexus chce hrát první ligu. A nové kupé RC v nejsilnějším provedení F má k hvězdné kariéře slušně nakročeno. Výrobce auto po postupném odhalování ukázal na autosalonu v Ženevě a přidal civilnější verzi F Sport.

Lexus RC F | foto: Lexus

Základní kupé RC už Lexus – luxusní divize Toyoty – představil loni na podzim na autosalonu v Tokiu (více zde). Nejprve na autosalonu v americkém Detroitu a nyní v Ženevě se výrobce pochlubil top verzí RC F s osmiválcem pod kapotou. Pro běžné zákazníky pak bude důležitější model RC F Sport s podstatně slabším šestiválcem pod kapotou.

Fotogalerie

Nejsilnější RC F pohání pětilitrový osmiválec. Maximální výkon je zatím jen naznačený, prý překonává hodnotu 330 kW, ale zcela přesnou hodnotu zatím Lexus neprozradil. To samé platí i maximu točivého momentu, opět to má být více než 520 Nm. Stovku auto zvládne rychleji než za 4,8 sekundy a maximální rychlost je 270 kilometrů za hodinu. A u oné maximální rychlosti není jasné, jestli je opravdovým maximem, nebo za ní může omezovač.

Může se hodit

Také chcete jezdit lexusem? Vyberte si ho na Automodul.cz.

Lexus zatím většinu parametrů dává do srovnání s výkony ostrého sedanu IS F. Právě on má stovku za 4,8 sekundy. Stejně novinku srovnává výrobce s IS F i v případě spotřeby, kde ale RC F má být hospodárnější. Kolik přesně spálí benzínu není známo, ale má to být méně než 11,5 litru v kombinovaném provozu. Což je právě spotřeba sedanu IS F.

Lexus RC F

Agresivně vyhlížející kupé má poháněnou zadní nápravu pomocí osmistupňového automatu Sports Direct Shift. Na zadní nápravě je aktivní diferenciál s třemi přednastavenými režimy.

Vedle standardní verze bude k dispozici i příplatkový karbonový program. V jeho rámci si zákazníci budou moci objednat odlehčenou karbonovou střechu, zadní výsuvný spoiler (automaticky se vysune při rychlosti nad 80 kilometrů za hodinu) a přední kapotu. Opět ale není jasné, jestli si zákazník bude moci vybrat, které karbonové díly bude na svém RC F chtít a nebo bude v prodeji jen kompletní paket všech uvedených dílů. Z karbonu pak mohou být vyrobené i některé detaily interieru.

Lexus RC F

Velmi zajímavý bude u novinky přístrojový štít. Ten kombinuje virtuální digitální otáčkoměr, což je ale ve skutečnosti jen ohraničená část velkého displeje. Sekunduje mu vpravo umístěný výrazně menší rychloměr, který je ale analogový. Digitální část přístrojového štítu včetně grafiky se může poměrně výrazně měnit podle jízdního režimu nebo přání řidiče.

K dispozici jsou v běžných autech neobvyklé funkce stopek s mezičasem pro řádění na okruhu nebo detailní informace o práci diferenciálu. Displej umí zobrazit teplotu provozních kapalin ale také třeba přetížení. Tyto informace se zobrazují v levé části displeje vedle digitálního otáčkoměru. I ten dokáže měnit grafiku a má třeba zarážku, která ukazuje poslední nejvyšší dosažené otáčky.

Civilnější RC F Sport si bude muset vystačit s šestiválcem do V a s výkonem 225 kW. Výkon přenáší na zadní kola osmistupňový automat. Z technických vychytávek můžeme zmínit adaptivní tlumiče (AVS) a systém dynamického řízení (LDH). V interiéru se zákazníci mohou těšit na perforovanou kůži na volantu a řadící páce, na kontrastní prošití potahů sedadel a exkluzivní interiér v provedení Rioja Red.

Pro závodníky pak v Ženevě Lexus ukázal okruhovou verzi RC F GT3 Racing. Auto zcela jasně vizuálně upravené pro ostré sportovní využití se může spolehnout na výkon přes 397 kW, ani zde není Lexus zcela konkrétní. Poskytuje ho opět osmiválec jako u základního RC F.

Autor:






Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.