Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z SUV od Lexusu je lev salonů. Samozřejmostí je hybridní pohon

  13:32aktualizováno  13:32
Lexus obměnil svoji řadu luxusních SUV, která nově působí daleko elegantněji. Nové provedení modelu RX, který je nejprodávanějším lexusem všech dob, si ponechá i hybridní provedení, které nahrazuje turbodiesel.

Lexus RX | foto: Lexus

Po vzoru menší řady NX má inovovaný Lexus RX hranatější tvary. Změna designového jazyka luxusnímu SUV prospěla, nový model nyní působí jako opravdový lev salonů. Zaujme především obří přední maska, která by vás chtěla přímo sníst. To platí zejména pro paket F Sport, běžné provedení až tak agresivně nepůsobí.

Fotogalerie

Elegantně je vyřešen C sloupek. V něm umístěné okénko jako by pokračovalo až k zadním dveřím.

Nový Lexus mezigeneračně povyrostl ve všech směrech, jeho rozměry jsou 4 890 × 1 895 × 1 690 milimetrů. To je o 120 milimetrů na šířku, o 10 milimetrů na šířku a o 5 milimetrů na výšku více než u minulého RX.

Prodloužil se i rozvor, konkrétně o 50 milimetrů na 2 790 milimetrů. Rozvor by mohl být klidně větší, vůz má dost výrazné převisy vepředu i vzadu, ale i tak by měl být dostačující pro maximální komfort cestujících.

Nová je celá přístrojová deska, která má nyní řadicí páku mezi sedadly a ne na přístrojové desce. Dotykový displej s úhlopříčkou 12,3 palce slouží nejen k ovládání multimediálního centra. K dispozici je i průhledový barevný head-up displej. Zadní cestující mohou mít každý vlastní displej s úhlopříčkou 11,6 palce. Jejich sedadla mohou být vyhřívaná a sklápějí se elektricky.

Lexus RX

Zájemci o nové SUV od Lexusu se musí obejít bez naftového pohonu, což je v Evropě základní předpoklad úspěchu. Jenže pro Lexus je klíčový severoamerický trh, kde je poptávka po hybridech. A právě hybridní ústrojí kombinující atmosférický agregát s elektromotorem v nabídce nechybí. Kombinovaný výkon hybridu RX 450h činní 300 koní, tedy stejně jako u druhé pohonné jednotky v nabídce. Model RX 350 je šestiválec s objemem 3,5 litru.

Paket F Sport bude dostupný jen pro provedení s pohonem všech čtyř kol. Kola jsou ve standardu 18palcová, za příplatek může zákazník dostat obří 20palcová kola.

Cenu ani dostupnost zatím Lexus nezveřejnil. Ceny lze očekávat podobné jako u dobíhající generace. Ta začíná na 1,4 milionu korun za obě provedení.

Řada RX je mezi všemi Lexusy nejpopulárnější, už se jí celosvětově prodalo 2,1 milionu kusů.

Autor:


Témata: Lexus, Toyota


Nejčtenější

Hover Ride Design Concept
Autofotka týdne: létající motocykl od BMW a Lega

Motocykl BMW R 1200 GS Adventure v podání stavebnice Lego Technic není jen pouhou hračkou, která obsahuje 603 kostiček. Je to také živoucí doklad spolupráce...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI

Němečtí řidiči, kteří nenechají ze svých volkswagenů odstranit podvodný software, riskují, že neprojdou STK. Bavorská policie se však se svými 500 hlídkovými...  celý článek

Škoda Citigo
Jednoduché způsoby, jak zjistit, že auto není v kondici

Včasné zjištění závady u auta může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ford chce v roce 2021 komerčně nasadit plně autonomní vůz

Automobilka Ford chce mít v roce 2021 v komerčním nasazení plně autonomní vůz, který bude schopen jezdit bez řidiče. Mohl by sloužit pro sdílené jízdy nebo...  celý článek

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.