Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Bíložlutá legenda vyrazila na pouť do Dakaru

  9:30aktualizováno  9:30
Liazka se startovním číslem 627 je na cestě zpátky do Dakaru, kde před třiceti lety dobyla při první účasti Čechoslováků na slavné přetěžké rally fantastické třinácté místo. Za volantem žlutobílé legendy je opět Jiří Moskal.

Liaz se startovním číslem 627 po třiceti letech opět míří z Paříže do Dakaru | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Expedice jede k senegalskému Růžovému jezeru uctít památku těch, kteří se o účast na dakarské rally zasloužili. Na prvním místě těch, kteří už nejsou, je samotný Liaz, který zanikl v roce 2002. 

Před 30 lety vyjeli na Dakar. A málem skončili hned na Rozvadově

Rozhovor s Jiřím Moskalem čtěte ZDE

O návrat bíložluté liazky po stopách slavné rally se nejvíce zasloužil Tomáš Pour. Ten závodnici, se kterou posádka Moskal - Fencl - Joklík dojela  22. ledna 1985 po 14 000 náročných kilometrech do cíle v senegalském Dakaru na třináctém místě, zachránil. Letos se 1. dubna zavřel do garáže a do šroubku ji rozebral a zrepasoval.

Liaz se startovním číslem 627 po třiceti letech opět míří z Paříže do Dakaru
Liaz se startovním číslem 627 po třiceti letech opět míří z Paříže do Dakaru
Liaz se startovním číslem 627 po třiceti letech opět míří z Paříže do Dakaru

Když se Tomáš Pour učil na mechanika, mistra mu dělal právě Moskal, teď mají za sebou prvních tisíc kilometrů z Prahy do Paříže, odkud právě dnes (v neděli 28. prosince 2014) startují na západní pobřeží Afriky. 





Nejčtenější

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Další z rubriky

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Automobilka Porsche představila třetí verzi SUVéčka Cayenne
Nový cayenne je zatím bez dieselu a má ochranu před odřením ráfků

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní světovou premiéru odbývá Porsche Cayenne třetí generace. SUV, které před patnácti lety v podstatě zachránilo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.