Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Libanonská konkurence Ferrari: Frem F1

  11:00aktualizováno  11:00
Supersportovní automobily se dnes vyrábějí prakticky po celém světě, tradiční evropské značky však mají stále navrch. Do elitního klubu ale nepatří žádná arabská značka. To chce změnit mladý Libanonec, který po letech dřiny představil světu prototyp svého supersportovního vozu.

Frem F1 - libanonský supersport | foto: Autoblog

Jmenuje se Frem F1, má karoserii z uhlíkových vláken a jeho agresivní design dává vzpomenout na Ferrari Enzo. Jenže pod jeho kapotou je pouze dvoulitrový čtyřválec a interiér má do reality daleko. I tak může začínat realizace snu.

Mladý Libanonec David Frem se totiž rozhodl, že zařadí svou zemi na mapu výrobců automobilových skvostů. Tři roky se pilně připravoval a pak tři roky doslova vlastníma rukama stavěl prototyp vozu, který mu má pomoci tento sen uskutečnit.

Jeho vůz Frem F1 má sice do předobrazů značek Ferrari nebo Lamborghini hodně daleko, ale jako první krok je jistě významným počinem. Natolik významným, že si Davidova počínání všimla i porota soutěže Michellin Challenge Design a pětadvacetiletý mladík bude svůj výtvor moci vystavit na Detroitském autosalonu počátkem příštího roku.

Mezi tím bude ještě moci zapracovat na zdokonalení svého vozu – především interiér nebudí příliš mnoho nadšení. Přitom výbava by neměla být špatná – audioaparatura Bose nebo kamera pro snadnější couvání jsou samozřejmostí. Co se asi do Detroitu nezmění, jsou mechanické části automobilu – šestnáctiventilový dvoulitrový čtyřválec z dílen Volkswagenu a převodovka Audi dávají tušit, že tento supersport rychle jenom vypadá. Však také tvůrce tvrdí, že maximální rychlost by měla činit jen 200 km/h.

Ani tuto rychlost by však provizorně poskládaný interiér pravděpodobně nevydržel. A nijak tomu nepomohou ani impozantní 22palcová kola obutá do pneumatik Dunlop SP9000 ZR. Sám David si tak trochu uvědomuje, že F1 je zatím jen jakési cvičení a do elitního klubu se jen tak nedostane.

První libanonský supersport - Frem F1

Ale v hlavě jíž má další plány, na model pracovně nazvaný F2. Ten by podle jeho slov mohl být jedním z nejlepších supersportů světa. A co je k tomu potřeba? Peníze – to je právě to, čeho se Davidu Fremovi nedostává. Pokud se mu podaří sehnat investora, technicky by s F2 neměl být zásadní problém. Část peněz by také mohl Frem vydělat výrobou a prodejem součástek a doplňků pro sportovní vozy. I tento projekt má mladý Libanonec v hlavě.



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz