Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidé chtějí zpět peníze za odtah auta

  10:36aktualizováno  10:36
Třináct set korun za odtah, 150 korun za první den stání na odstavném parkovišti, 200 pak za každý další den. To jsou počty, jež mají vryty do paměti stovky pražských řidičů, jimž strážníci odtáhli auto.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

A je pravděpodobné, že další k nim s příchodem podzimu, kdy opět vyjíždějí do ulic čisticí vozy silničářů, přibudou. Každým rokem se totiž plní odstavná parkoviště auty, která nestihli jejich majitelé včas přeparkovat.

"A to přesto, že značku zákaz zastavení s datem a časem, umisťujeme na ulici sedm dní před začátkem blokového čištění. Je to dle zákona,“ tvrdí mluvčí Technické správy komunikací Tomáš Mrázek.

"Pokuta rostla a já to nevěděl“
Majitelé aut mnohdy vyčítají strážníkům, že jim o odtažení vozu neřekli. "Až za pět dnů jsem zjistil, že mi auto odtáhli a že je na odstavném parkovišti. S pokutou jsem se smířil, ale vadí mi, že mi to neoznámili a účtovali dalších 200 korun za každý den,“ zlobí se Václav Bicek z Barrandova, který prý jezdí vozem minimálně, a tak si značek nevšiml.

Nyní uvažuje o tom, že se obrátí na soud. "Že mu nedali vědět, je neetické. Do problémů se tak mohou kvůli nevědomosti dostat hlavně víkendoví řidiči. Jako právník ale musím říci, že u soudu by se stížností neuspěli,“ míní advokát Jan Černý.

"Bylo by slušné, kdyby dal provozovatel parkoviště vědět alespoň těm, jejichž auta stojí na parkovišti víc dnů,“ doporučuje právník.

Řidiči také navrhují, aby silničáři s předstihem házeli lidem do schránek letáčky s informací, kdy se jejich ulice bude čistit.

Technická správa komunikací to však odmítá s tím, že řidiče informuje dostatečně. "Harmonogram čištění je na našich webových stránkách a dostávají ho i všechny radnice, které ho pak umisťují na své weby i do svých novin. Ty jsou distribuovány do všech schránek,“ tvrdí Mrázek.

"Čištění komunikací se navíc opakuje každoročně přibližně ve stejných termínech a ve stejných lokalitách. Lidé to musí čekat,“ podotýká Eva Kubátová z magistrátu.

Nárok na vrácení peněz mají pouze ti, kdo doloží, že se o čištění komunikace neměli možnost dozvědět.

Majitelům aut, kteří byli na dovolené, na služební cestě nebo v nemocenské péči, musí úřad pokutu i poplatky spojené s odtahem odpustit. V těchto případech však musí člověk svou nepřítomnost dokázat.

Vzkaz od magistrátu: Na dovolenou jen s cestovkou
"Žadatel musí věrohodně doložit, proč nemohl vozidlo přemístit – přinést potvrzení od lékaře o hospitalizaci v nemocnici nebo o závažné nemoci. Doklad od cestovní kanceláře, že byl v té době na dovolené mimo své trvalé bydliště, nebo od zaměstnavatele o pracovní cestě,“ popisuje mluvčí správy silnic Tomáš Mrázek.

Smůlu mají naopak ti, kteří o auto přijdou v době, kdy tráví dovolenou například na chatě nebo u známých. "Stížnosti uznáme za opodstatněné v případě závažných důvodů. Ale pokud jde o dovolenou, tak to evidentně nikoli,“ dodává Eva Kubátová z tiskového oddělení magistrátu.

Od začátku roku se na silničáře s tímto požadavkem obrátilo přes čtyři sta lidí. "Více než polovině jsme vyhověli,“ tvrdí Mrázek.

Naopak bez šancí jsou ti, kteří se vymlouvají, že značka se zákazem stání v ulici nebyla. Od začátku roku přišlo na adresu Technické správy komunikací šestadevadesát stížností tohoto druhu, úředníci však nevyhověli ani jedné z nich.

"Lidé to v tomto případě spíše zkoušejí, ale my všechno fotograficky zdokumentujeme. Den a místo umístění značek, jejich pravidelné kontroly a tak. Prokázat neoprávněnost stížnosti je velmi snadné,“ říká Mrázek. Šest řidičů se obrátilo i na odbor stížností magistrátu, ale ani oni neuspěli.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.